stuiterende voorkant gsx-r 600

Franky B

Rookie
15 aug 2004
17
0
Noordwijk
Hallo allemaal,een aantal weken geleden heb ik een artikel geplaatst betreffende
de rem en veer problemen met mijn gsx-r 600 (2004).
Ik heb ondertussen de motor weer terug van de dealer en wat denk je,het probleem
is weg he' he'!
En gelukkig er is een oorzaak gevonden,het probleem zat hem in de velg ,door een
fabrikage onvolkomenheid is er tijdens het monteren in de fabriek van de rem schijven een klein randje aluminium gietsel op het pasvlak achter gebleven.
Daardoor zijn de eerst gemonteerde schijven nooit 100% vlak tegen het wiel aangezet,met krom trekken als gevolg,toen de tweede set erop ging kwam het euvel
weer terug , wat mijn uiteraard op zijn zachtst ietwat uit mijn heum bracht(lees
in staat om de brand er in te steken).
De dealer heeft netjes de bramen weg gefreest,nieuwe schijven erop (set3),en remmen maar en inderdaad hij remt nu zoals hij nog nooit heeft geremt.
Mijn andere opmerking wat het veren betreft is ook plots op gelost , als de voorveerspanning op standaard stond ,dus 4e ring,sloeg ie'telkens door tot de onderkant tijdens stevig remmen.
Vraag mij niet wat ze hier aan hebben gedaan, maar op de 4e ring is hij met geen
mogelijk dieper te krijgen dan 10 mm , dus als jij een probleem hebt met doorslaande veren , er is dus blijkbaar een andere oplossing dan de voorveerspanning maar op te blijven draaien.
Dus hulde aan de dealer die het toch gevonden en opgelost heeft .
Het is geen gewoonte van mij om namen te noemen op "het net" dus dat doe ik nu ook niet,maar ze zitten ik Bodegraven en hun Hart zit op de goede plaats.
Met de groeten van Franky B.
 
Kijk da's nog eens goed nieuws. Blij dat het goed is opgelost. Is er ook bekend of dit probleem op zichzelf stond of betreft het een serie die dit euvel kennen?
 
Daar prik je toch nooit door heen , als je met een nieuwe motor bij de dealer staat met een probleem krijg je standaard altijd te horen"dat hebben we nog nooit gehad,je bent de eerste" maar ok, dat hoort erbij , ik denk dat ze als de dood zijn dat iedereen ineens voor de deur staat met een probleem.
Franky B.
 
Terug
Bovenaan Onderaan