Stuk van uitlaat afslijpen?

Demetrius

Die hard MF'er
10 jun 2013
381
0
Weesp
Heb een kleine vraag. Bij dit soort bochten, kan daar het middelste stuk tussenuit geslepen worden, of gaat dan je hele systeem aan gort? De bedoeling is namelijk deze te gebruiken voor een cafe racer, maar de bochten zijn met het middenstuk ruim een centimeter te breed om goed uit te lijnen met de uitlaat van het blok.

2014-07-17090404_zps3eb45d53.jpg
 
Wat bedoel je met het middenstuk, de balanspijp in de bocht? Lijkt me een minder goed idee, dat heeft een functie. Als je de bochten dichter bij elkaar wil brengen kun je m.i. de balanspijp wel inkorten.
 
Je systeem zal op zich niet aan gort gaan in de zin van niet meer te gebruiken.
Wat wel kan gebeuren is dat de motor niet meer lekker (stationair) draait, en niet het hele vermogen zal leveren, danwel niet meer lekker in de toeren klimt.
 
Onzin, die balanspijp kan er prima tussenuit.
In theorie zou je dan wat minder vermogen moeten hebben, maar daar ga jij helemaal niets van merken.
 
Je systeem zal op zich niet aan gort gaan in de zin van niet meer te gebruiken.
Wat wel kan gebeuren is dat de motor niet meer lekker (stationair) draait, en niet het hele vermogen zal leveren, danwel niet meer lekker in de toeren klimt.

ik bedenk me dan steeds hoe ze die dikke 1-cylinders zo mooi kunnen laten draaien zonder balanspijp O-)
 
Wijzigingen aan een bestaand uitlaatsysteem zijn toch niet te onderschatten.
Heb al meerdere keren aardig wat vermogen verloren met veranderingen.
Maar als de balanspijp er origineel niet opzit..
 
De XS360 die ik heb, die gelijk is aan de XS400, heeft origineel geen balanspijp. Deze bochten zijn van een Suzuki GS500, die dezelfde diameter hebben als die van de XS400. Het wordt sowieso een beetje passen en meten met de bochten. Wellicht dat de pijp er toch tussenuit moet om de bochten goed uit te laten komen aan de zijkant/onderkant van de motor.
 
Laatst bewerkt:
ik bedenk me dan steeds hoe ze die dikke 1-cylinders zo mooi kunnen laten draaien zonder balanspijp O-)

dat zal best, zoals op elke regel een uitzondering te vinden is.
Mijn 1 cilinder liep op zich ook netjes rond, echter wel bij ruim 1200 toeren.

Ik heb echter al een aantal motoren gezien / gehoord waar de balans-as van verwijderd was, wat weldegelijk een negatief effect had op het draaien van de motor, danwel de prestaties die geleverd werden.
Dit waren dan wel motoren waar er van origine een balans-as op zat.
 
Dat is toch even wat anders, het levert wel een paar pk meer vermogen op.
dat zal best, zoals op elke regel een uitzondering te vinden is.
Mijn 1 cilinder liep op zich ook netjes rond, echter wel bij ruim 1200 toeren.

Ik heb echter al een aantal motoren gezien / gehoord waar de balans-as van verwijderd was, wat weldegelijk een negatief effect had op het draaien van de motor, danwel de prestaties die geleverd werden.
Dit waren dan wel motoren waar er van origine een balans-as op zat.
 
dat zal best, zoals op elke regel een uitzondering te vinden is.
Mijn 1 cilinder liep op zich ook netjes rond, echter wel bij ruim 1200 toeren.

Ik heb echter al een aantal motoren gezien / gehoord waar de balans-as van verwijderd was, wat weldegelijk een negatief effect had op het draaien van de motor, danwel de prestaties die geleverd werden.
Dit waren dan wel motoren waar er van origine een balans-as op zat.
Balans as?
 
Terug
Bovenaan Onderaan