Stukje eenvoudig draaiwerk;welk metaalbewerker helpt?

DualDevil

MF veteraan
26 mrt 2008
7.753
27
Vlaardingen
Een oproep aan de MF community,

Ik zoek een pro of hobbyist die mij kan helpen bij het aanpassen van de rem pushrod van mijn RSV zodat ik een ducati pomp kan plaatsen. Ik heb moeite de gewone RSV pomp redelijk werkend te houden, en deze modificatie gaat dat vergemakkelijken.

Het lijkt mij een vrij eenvoudig klusje voor een metaalbewerker, maar dat ben ik niet en ik heb geen spullen dus dan wordt het vanzelf moeilijk.

Wat is de vraag:
Dit is de originele pushrod
IMG_20140411_145135_zps4a1a89a3.jpg


Daar moet de ring vanaf, omdat hij anders niet op de ducati cilinder past. Zo zou het eindresultaat moeten worden:
IMG_20140503_181439_zps5318fd4e.jpg


En dan wordt dit mogelijk:
IMG_20140411_152236_zps4c993072.jpg


Als iemand dit ziet zitten hoor ik het graag. Ik wil uiteraard de kosten vergoeden, en vind het leuk om dit met hulp van MF'ers te fixen. Regio Den Haag zou makkelijk zijn, maar ik kom ook richting Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en de rijrichting tot Groningen regelmatig, dus andere plekken zijn eigenlijk prima te organiseren.

Wie wil helpen en maakt me blij?! *O* *D
 
Laatst bewerkt:
Hoe hebben je collega RSV rijders dat opgelost? Er is dan ook een andere remleiding nodig en die heb ik al diverse keren geleverd. Vandaar dat ik weet dat dit een bekende mod is. En ik heb zelf een Tuono gehad, maar moet toegeven dat ik daar geen achterremprobleem mee had.
 
Hoe hebben je collega RSV rijders dat opgelost? Er is dan ook een andere remleiding nodig en die heb ik al diverse keren geleverd. Vandaar dat ik weet dat dit een bekende mod is. En ik heb zelf een Tuono gehad, maar moet toegeven dat ik daar geen achterremprobleem mee had.
Is dus opgelost op bovenstaande manier, hoe dat technisch gedaan is weet ik niet, maar lijkt mij gewoon in de draaibank een stukje afgedraaid? En ja de andere remleiding gaat komen, thanks voor de heads up maar daar ben ik me van bewust. Dat is iets dat ik prima zelf kan laten produceren. Maatwerk remleidingen zijn gemakkelijk te krijgen. Pushrod-bewerkers zijn zeldzamer, maar vast te vinden in het grote MF doolhof.

De afslijp oplossingen kunnen vast ook prima, maar ondanks dat het slechts de achterrem betreft zie ik het graag wat netter worden dan ik het met de slijptol ga krijgen.Geruststellende gedachte is dat het sowieso beter wordt dan de huidige achterrem-actie O-)
 
Je weet dat de meeste Ducati's berucht zijn om hun nauwelijks werkende achterrem?
Ik heb er iig geen een gehad die ook maar in de buurt kwam van bv een BMW-achterrem.
En zo ken ik er (veel) meer, maar waar het nou aan ligt?

De voorrem maakt gelukkig veel goed })
 
@Duc888; ja, is me bekend. Is wel al vele malen beter dan de standaard RSV versie, en behoeft minder vaak aandacht om hem werkend te houden.

@ Benno; ik heb deze drukstift en deze drukstift past als de opstaande rand eraf is. Alleen de ring moet eraf. Een stuk draadeinde, een hals moer of een passende drukstift vinden is dus niet gemakkelijker dan deze bewerken. De ducati pushrod is qua lengte niet geschikt, dus dat is ook geen optie.
 
Een oproep aan de MF community,

Ik zoek een pro of hobbyist die mij kan helpen bij het aanpassen van de rem pushrod van mijn RSV zodat ik een ducati pomp kan plaatsen. Ik heb moeite de gewone RSV pomp redelijk werkend te houden, en deze modificatie gaat dat vergemakkelijken.

Het lijkt mij een vrij eenvoudig klusje voor een metaalbewerker, maar dat ben ik niet en ik heb geen spullen dus dan wordt het vanzelf moeilijk.

Wat is de vraag:
Dit is de originele pushrod
[afbeelding]

Daar moet de ring vanaf, omdat hij anders niet op de ducati cilinder past. Zo zou het eindresultaat moeten worden:
[afbeelding]

En dan wordt dit mogelijk:
[afbeelding]

Als iemand dit ziet zitten hoor ik het graag. Ik wil uiteraard de kosten vergoeden, en vind het leuk om dit met hulp van MF'ers te fixen. Regio Den Haag zou makkelijk zijn, maar ik kom ook richting Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en de rijrichting tot Groningen regelmatig, dus andere plekken zijn eigenlijk prima te organiseren.

Wie wil helpen en maakt me blij?! *O* *D

Bel even Delfinix in Delft,ik zit daar bijna elke week,laat allerlei van zulke klusjes bij hem doen.Je mond valt van verbazing open als je bij hem naar binnen stapt en ziet wat hij allemaal heeft staan in dat grachtenpandje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan