Stukje historie achterhalen door framenummer

MarnixGijssen

Rookie
8 okt 2018
22
0
Vandaag mijn nieuwe project opgehaald.Ik zal binnenkort weer wat foto's plaatsen. Mijn tweede VF 750. Na mijn VF 750 S uit 1984 een Japanse import uit (denk ik ) 1982 / 83. Nu is het leuk om wat meer van deze motor te weten te komen. Op de site staan verschillende threats over hoe je het framenummer moet interpreteren maar ik heb het originele kenteken er niet bij gekregen met alle toevoegingen. Tegenwoordig krijg je alleen een wit A4'tje mee om over te schrijven. De site van de RDW zegt dat de motor in 1994 is geïmporteerd.

Het kenteken zegt dat de VF 750 F uit 1986 komt. Alle kunststof onderdelen geven echter aan dat deze in november 1982 zijn gemaakt. Het is een motor voor de Japanse markt met het bekende rode lampje, een kilometer die tot 180 gaat en Japanse instructies onder het zadel. Maar 18.000 km op de teller en volgens mij nog met originele banden. Heeft minimaal 10 jaar stil gestaan maar moet op termijn een hele mooie bike worden.

Het framenummer is RC15-1005607 en bloknummer is RC07E-1017270. Volgens mij zijn dit best lage nummers maar behalve dat het om een VF750 gaat kan ik hier niet meer uit herleiden.

Kan iemand mij wellicht een aanvulling geven zodat ik een stukje historie kan herleiden en wellicht aan de RDW een exact bouwjaar kan doorgeven.

Alvast bedankt.
 
RDW heeft niks met het bouwjaar te maken maar met de datum dat hij voor het eerst een kenteken kreeg. dus als hij eerst een paar jaar in de showroom heeft gestaan of om een andere reden geen kenteken heeft gekregen zoals circuit gebruik of de demovloot van de fabrikant dan heeft de RDW het waarschijnlijk bij het goede eind.
en ik weet niet hoe jij de japanse kentekengeschiedenis denkt te kunnen achterhalen maar die kans lijkt me erg klein. en ik zie het voordeel er ook niet erg in om die datum proberen aan te passen.
 
Met een beetje geluk kan de importeur de gegevens die je zoekt achterhalen. Probeer eens een mailtje.
 
Bedankt voor jullie snelle reacties.Ik ben gewoon nieuwsgierig naar het verleden van deze bike. In welke fabriek is deze gebouwd, wanneer is deze de fabriek uit gerold, enz. Ik kan dit met de informatie die ik nu heb niet achterhalen. Het verschil met de afgifte bij het Nederlands kenteken loopt niet synchroon met de data die ik op de motor vond. Kan nnatuurlijk altijd dat hij jaren later pas op kenteken is gezet maar 4 jaar lijkt me zo veel. Ik zal Honda een mail sturen en wellicht kunnen zij en tipje van de sluiter oplichten.
 
Importeur zo je idd verder moeten kunnen helpen. Jammer dat er op motorfietsen uit die periode nog niet per definitie een VIN aanwezig was.

De Honda VF750 F ("Interceptor") was er m.i.v. modeljaar 1983 (aanvangend eind 1982 dus) en is gemaakt t/m 1985. Het kan best zijn dat er onderdelen op zitten die gemaakt werden in 1982, en evenzo kan de motor (veel) later dan 1985 zijn uitgeleverd.

Ik kwam dit linkje tegen, misschien heb je er iets aan: Classic Honda V4 Motorcycle ID Guide
 
Laatst bewerkt:
Importeur zo je idd verder moeten kunnen helpen. Jammer dat er op motorfietsen uit die periode nog niet per definitie een VIN aanwezig was.

Vin staat voor Vehicle Identification Number. Oftewel het in het frame ingeslagen nummer waar TS het over heeft.
Wordt volgens mij al vanaf 1910 of zo ingeslagen in motorvoertuigen
 
Vin staat voor Vehicle Identification Number. Oftewel het in het frame ingeslagen nummer waar TS het over heeft.
Wordt volgens mij al vanaf 1910 of zo ingeslagen in motorvoertuigen
Met VIN doelde ik op VIN zoals dat heden ten dage gebruikt wordt en sinds 2000 of daaromtrent wettelijk verplicht is opgemaakt conform ISO-3779-norm. Zo'n VIN heeft 17 karakters, en verraad bouwjaar, modeljaar, bouwlocatie, doelmarkt, etc. Een framenummer (zoals vermeldt door TS) doet dat niet, althans, niet per definitie, zoals blijkt. Dat komt domweg omdat Honda (en andere merken) zich destijds nog niet aan de desbetreffende ISO-norm confirmeerde(n).
 
Laatst bewerkt:
Met VIN doelde ik op VIN zoals dat heden ten dage gebruikt wordt en sinds 2000 of daaromtrent wettelijk verplicht is opgemaakt conform ISO-3779-norm

Tja dan bedoel je dus iets anders als wat je schrijft.
Wordt voor anderen dan wel verwarrend
 
Importeur zo je idd verder moeten kunnen helpen. Jammer dat er op motorfietsen uit die periode nog niet per definitie een VIN aanwezig was.

De Honda VF750 F ("Interceptor") was er m.i.v. modeljaar 1983 (aanvangend eind 1982 dus) en is gemaakt t/m 1985. Het kan best zijn dat er onderdelen op zitten die gemaakt werden in 1982, en evenzo kan de motor (veel) later dan 1985 zijn uitgeleverd.

Ik kwam dit linkje tegen, misschien heb je er iets aan: Classic Honda V4 Motorcycle ID Guide
Bedankt voor de link. Zijn met name de import van de VF. De Japanse markt hebben ze eruit gelaten. Blok en serienummers beginnen (in het algemeen) in de link met een 2. Bij de Japanse modellen met een 1.
 
Terug
Bovenaan Onderaan