Xenon
MF veteraan
Ik haal even een artikeltje aan uit de laatste AutoNieuws, wat weer eens aangeeft dat 't de hoogste tijd is om Spee (z'n zieke wanbeleid ) een nekslag te geven.
"In vergelijking met andere wegcategorieën hebben op autosnelwegen het minste ongevallen plaats. Ondanks de groeiende autodichtheid is het aantal dodelijke ongevallen op de Europese snelwegen de afgelopen drie decennia spectaculair gedaald. Het sterkst was de daling in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland, waar jaarlijks minder dan vijf doden per miljard gereden voertuigkilometers op snelwegen te betreuren zijn. De sterk toegenomen kwaliteit en veiligheid van auto's in combinatie met een verbeterde weginfrastructuur lijken daarbij een belangrijkere rol te spelen dan het invoeren van snelheidslimieten. Want juist Duitsland, dat op de Autobahn geen snelheidsbeperkingen kent, behoort tot de landen met het laagst aantal slachtoffers in Europa."
"In vergelijking met andere wegcategorieën hebben op autosnelwegen het minste ongevallen plaats. Ondanks de groeiende autodichtheid is het aantal dodelijke ongevallen op de Europese snelwegen de afgelopen drie decennia spectaculair gedaald. Het sterkst was de daling in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland, waar jaarlijks minder dan vijf doden per miljard gereden voertuigkilometers op snelwegen te betreuren zijn. De sterk toegenomen kwaliteit en veiligheid van auto's in combinatie met een verbeterde weginfrastructuur lijken daarbij een belangrijkere rol te spelen dan het invoeren van snelheidslimieten. Want juist Duitsland, dat op de Autobahn geen snelheidsbeperkingen kent, behoort tot de landen met het laagst aantal slachtoffers in Europa."