Stukje uit AutoNieuws

Xenon

MF veteraan
17 mrt 2003
1.840
2
Uelsen (Dld)
Ik haal even een artikeltje aan uit de laatste AutoNieuws, wat weer eens aangeeft dat 't de hoogste tijd is om Spee (z'n zieke wanbeleid :P ) een nekslag te geven.

"In vergelijking met andere wegcategorieën hebben op autosnelwegen het minste ongevallen plaats. Ondanks de groeiende autodichtheid is het aantal dodelijke ongevallen op de Europese snelwegen de afgelopen drie decennia spectaculair gedaald. Het sterkst was de daling in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland, waar jaarlijks minder dan vijf doden per miljard gereden voertuigkilometers op snelwegen te betreuren zijn. De sterk toegenomen kwaliteit en veiligheid van auto's in combinatie met een verbeterde weginfrastructuur lijken daarbij een belangrijkere rol te spelen dan het invoeren van snelheidslimieten. Want juist Duitsland, dat op de Autobahn geen snelheidsbeperkingen kent, behoort tot de landen met het laagst aantal slachtoffers in Europa."

:}




B|
 
@Xenon
Wat is nu eigenlijk je punt?
Dat ze de motorrijders niet genoemd hebben :?
Ik lees het zo:
Betere infrastructuur en veiligere en betere auto's veroorzaken minder ongelukken.
Of doel je op iets anders?
edit:
Als ik het nog eens een keer lees zegt Spee eigenlijk dat het beperken van de maximale snelheid niet zo veel nut heeft voor het terugdringen van het aantal ongelukken.
Maar daarmee is nog niet gezegd dat het niet helpt.
Dus zal die er gewoon mee door gaan waarschijnlijk.
 
een betere weginfrastructuur "

:}

B|

Dit is echt de enige reden waarom de Duitse autowegen veiliger zijn, als ze hier in Nederland nou eens 2/3 van de op en afritten zouden weghalen zou het net zo veilig zijn.

In Duitsland op de stukken waar veel op en afritten zijn hebben ze ook een snelheidslimiet van 100 km/h
 
Ach, binnenkort kunnen we de snelheidsbeperkingen toch wel afschaffen. Op de A1 rij je toch in optocht en snelheid maken kun je alleen op de vluchtstrook want die is nog vrij.

Ik ben iig voor om van de vluchtstrook een vliegstrook te maken voor de motoren.
 
@Xenon
Wat is nu eigenlijk je punt?
Dat ze de motorrijders niet genoemd hebben :?
Ik lees het zo:
Betere infrastructuur en veiligere en betere auto's veroorzaken minder ongelukken.
Of doel je op iets anders?
edit:
Als ik het nog eens een keer lees zegt Spee eigenlijk dat het beperken van de maximale snelheid niet zo veel nut heeft voor het terugdringen van het aantal ongelukken.
Maar daarmee is nog niet gezegd dat het niet helpt.
Dus zal die er gewoon mee door gaan waarschijnlijk.
Idd, er wordt niet over motorrijders gesproken in het artikel. Wat voor mij aanleiding was om 't toch hier te plaatsen, was 'n stukje bevestiging dat het Speebeleid nix meer met veiligheid te maken heeft. Wij weten dat al lang, maar wij zijn dan ook de benadeelden. Bovendien dien je als weggebruiker niet zoveel verstand van dit soort zaken te hebben om te kunnen oordelen dat je door je eigen overheid wordt genaaid. Nee, de NL-overheid heeft altijd alles grondig onderzocht en (als de uitkomst slecht uitpakt) de uitslag wel weer in haar voordeel bijgedraaid. De NL beleidsmakers haalden ook altijd al graag buitenlandse ervaringen erbij om hun eigen (toekomstig) beleid NL te kunnen verdedigen. Behalve als 't ze niet uitkomt :r , zoals met deze uitslag hier. Let maar eens op B| .

Neem nou die verschrikkelijk gevaarlijke radardetectoren, die nu verboden zijn en daarom een geldboete van maar liefst €250,- rechtvaardigen vanwege het gevaar dat het gebruik met zich meebrengt... (redenering van Spee in Wegmisbruikers!!!)Waarom kost motorrijden zonder helm dan maar €45,-? Ach! Stom! Tuurlijk! Rijden zonder helm is duidelijk stukken minder gevaarlijk dan het in bedrijf hebben van een radardetector |( |( |( .

Ik heb altijd al veel km's in Dld afgelegd. En met veel plezier. Eerst per auto (veel snelweg), nu steeds meer per motor (Bundesstrassen, schitterend *D ). En het contrast met NL wordt alsmaar groter.


[me]Xenon vraagt zich af wanneer we drempels krijgen op de NL snelwegen... Is namelijk stukken veiliger O-) .[/me]
 
een van de weinige goede dingen in duitsland.



de autobahn.
oh ..en de eifel dan? en het zwarte woud? en de harz?
dat is 1000x beter dan het beste dijkweggetje in nederland hoor....

kut spee...kut snelheidsbeperking..kut wegen...
duitsland rulez! :)
 
Duitsland is ietsje groter dan Nederland waar iedereen op elkaar gepakt en het laatste stukje asfalt probeert af te troeven en daarbij zijn de Duitsers veel netter in het verkeer.(sorry maar het is wel zo).
 
ff offtopic:
geweldige avatar xenon!!
:}

oh ..en de eifel dan? en het zwarte woud? en de harz?
dat is 1000x beter dan het beste dijkweggetje in nederland hoor....

kut spee...kut snelheidsbeperking..kut wegen...
duitsland rulez! :)
Kijk, 'n collega met dezelfde visie *D .

ps je kan Duitsland niet met Nederland vergelijken
Je bedoelt vast: je kan Dld niet meer vergelijken... ;) . Klopt!

Het zijn dodelijk verongelukten per miljard verreden kilometers.
Kilometers die hier 'n stuk langza.. veiliger O-) worden afgelegd, dan bij onze oosterburen, westerburen èn über-zuiderburen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan