stuntman in de file gepakt

Ik zie hier (in Arnhem) regelmatig zo'n kerel op een rood-witte R1 rijden; bij elk stoplicht op het achterwiel trekken en daarna met een noodgang door de bebouwde kom racen :r Waarschijnlijk hij z'n R1 nu kwijt... :+
Kijk en door zulke posers krijgen alle motorrijders zo'n "goede" naam |(


Zou heel goed een kennis van me kunnen zijn; prachtig! ;)
 
Mja.. nu heb ik het nog niet écht uitgezocht, maar wel al vaker gehoord..

'Wheelie maken kost je een bekeuring'

Zeg Mijnheer Baksteen, waarom kost mij een 'wheelie' maken een bekeuring? Als ik dat doe met mijn motorfiets breng ik in principe niemand in gevaar.. ook mijzelf niet. Dus waarom is dat strafbaar?

Dat 200km/u rijden op een B-weg vind ik ook wat overdreven hard.. 100km/u zou nog acceptabel zijn, maar zulke snelheden behaal ik alleen maar op 'lege' snelwegen en dan vaak 's nachts. (ooit een keer in een M3 staande gehouden met een maatje toen we op weg naar huis waren 's nacht met een gang van 250km/u (z'n M3 haalde makkelijk de 320km/u) maar door de KLPD ff voor praatje staande gehouden, in eerste instantie bekeuring etc, maar op een lege (écht leeg) brneg je toch niemand in gevaar? de agent in kwestie kon ons daar geen ongelijk in geven en we waren broodnuchter O-) dus het bleef bij een 'rij voorzichtig' melding)

het gaat mij erom, als ik niemand in gevaar ben, waarom zou ik strafbaar zijn?!?

okok, op zich moet je je aan de maximum gestelde snelheid houden, mee eens.

*D
 
Ik zie hier (in Arnhem) regelmatig zo'n kerel op een rood-witte R1 rijden; bij elk stoplicht op het achterwiel trekken en daarna met een noodgang door de bebouwde kom racen :r Waarschijnlijk hij z'n R1 nu kwijt... :+
Kijk en door zulke posers krijgen alle motorrijders zo'n "goede" naam |(

Tja waar heb je anders een R1 voor, om 50 en 120 te rijden ? dacht het niet.

Moet kunnen het voorwieltje van tijd tot tijd eens te lichten. :9

Tja en had het wat uit gemaakt, dat rijbewijs was die inderdaad bij een lift van 2 cm al kwijt geweest, kun je beter nog een vluchtpoging wagen.
Wat maakt het uit voor moord krijg je in dit pokke land maar een paar maanden dus wegrijden na een wheelie zal vast niet meer zijn.
Alleen ze je nummer hebben, kun je beter je fiets even bij een vriend stallen voor een paar weekjes :)
 
Overigens....Net even hard een poging gedaan te denken....en tot de conclusie gekomen dat ik met dat plaatje wat flame-erig overkom richting "Bart > rossi rules" en "Sictc" en dat was ook weer niet de bedoeling, sorry als dat zo overgekomen is.




Mja.. nu heb ik het nog niet écht uitgezocht, maar wel al vaker gehoord..

'Wheelie maken kost je een bekeuring'

Zeg Mijnheer Baksteen, waarom kost mij een 'wheelie' maken een bekeuring? Als ik dat doe met mijn motorfiets breng ik in principe niemand in gevaar.. ook mijzelf niet. Dus waarom is dat strafbaar?

Dat 200km/u rijden op een B-weg vind ik ook wat overdreven hard.. 100km/u zou nog acceptabel zijn, maar zulke snelheden behaal ik alleen maar op 'lege' snelwegen en dan vaak 's nachts. (ooit een keer in een M3 staande gehouden met een maatje toen we op weg naar huis waren 's nacht met een gang van 250km/u (z'n M3 haalde makkelijk de 320km/u) maar door de KLPD ff voor praatje staande gehouden, in eerste instantie bekeuring etc, maar op een lege (écht leeg) brneg je toch niemand in gevaar? de agent in kwestie kon ons daar geen ongelijk in geven en we waren broodnuchter O-) dus het bleef bij een 'rij voorzichtig' melding)

het gaat mij erom, als ik niemand in gevaar ben, waarom zou ik strafbaar zijn?!?

okok, op zich moet je je aan de maximum gestelde snelheid houden, mee eens.

*D
Ze zeggen dat wheelies ook veel door posers worden gedaan terwijl ze eigenlijk helemaal niet zo goed kunnen wheeliën. Soms klopt dat ook wel als ik dat zo af en toe eens zie :X :X :X en dan brengt men het onder bij "je voertuig niet voldoende onder controle hebben" en daarmee gevaar opleveren.


Bmw M3 makkelijk 320 km/u... :? :?
 
Laatst bewerkt:
[...]
Ze zeggen dat wheelies ook veel door posers worden gedaan terwijl ze eigenlijk helemaal niet zo goed kunnen wheeliën. Soms klopt dat ook wel als ik dat zo af en toe eens zie :X :X :X en dan brengt men het onder bij "je voertuig niet voldoende onder controle hebben" en daarmee gevaar opleveren.


Bmw M3 makkelijk 320 km/u... :? :?

Ik geloof dat ook graag hoor.. dat veel onervaren rijders dingen proberen te doen op motoren etc.. maar ik zie dat in auto's ook veel en zelfs vaker.. 's winters houd ik dan helemaal mijn hart vast.. maar goed.. ik zie ook motorrijders die een heel gave wheelie maken en duidelijk te zien is dat hij of zij dat ook kan.. maar waarom daar een bekeuring voor dan? zeker als de maximum snelheid niet wordt overschreden en ook niemand in gevaar wordt gebracht. Voorbeeld: Als ik met mijn auto met spinnende banden wegrijd bij het stoplicht, maar mij toch aan de maximum snelheid houd.. dan ben ik toch ook niet strafbaar, of wel soms? Zo wel, dan moet ik hard lachen. Sorry.


En ja, die M3 is speciaal voor hem getuned toen ie em 2 jaar geleden af fabriek kocht.. zijn beste maatje is directie bij één van NL-s BMW-dealers.. hij kreeg em ook met ingebouwde stinger, werkende DVD-speler tijdens rijden (was wel zo handig voor z'n vriendin als ze weer eens op ski-vakantie gingen richting Italië).. toerenbegrenzer was er dan ook af.. Helaas heeft hij de auto moeten verkopen wegens financiële toestanden. BMW heeft zelfs een keer het motorblok onder garantie vervangen, toen ie em in Duitsland had opgeblazen.. reactie BMW: 'KAN NIET!' dus, nieuw blokje *D hehe..
 
'Wheelie maken kost je een bekeuring'

Zeg Mijnheer Baksteen, waarom kost mij een 'wheelie' maken een bekeuring? Als ik dat doe met mijn motorfiets breng ik in principe niemand in gevaar.. ook mijzelf niet. Dus waarom is dat strafbaar?

Maak jij eens een noodstop tijdens een wheelie, of wijk eens flink uit. Gaat allemaal niet lekker. Dus mjah kan wel gevaarlijk zijn he voor anderen. Maar goed wheelies zijn gewoon vet, al kan ik het zelf (nog) niet.
 
Overigens....Net even hard een poging gedaan te denken....en tot de conclusie gekomen dat ik met dat plaatje wat flame-erig overkom richting "Bart > rossi rules" en "Sictc" en dat was ook weer niet de bedoeling, sorry als dat zo overgekomen is.

mwa, viel nog wel mee hoor ;) vond hem wel grapsig...

anyway, die Peugeot 307 van GLD-Z en de Ford Focus van GLD-NO komen ook in Arnhem.
ondanks de 'liefde' tussen nijmegenaren en arnhemmers.
sterker nog, 2 aflevering geleden was de 307 nog in de regio Arnhem bij ambtsmisbruikers, of was het blikkie op de weg ? (tja, die gasten zijn handgeselecteerd door Spee himself en dan kan ik ze niet meer uit elkaar houden.. als ik "roomser-dan-de-paus" moet geloven (en dat doe ik eerder dan de andere kant))

je kunt immers een verdachte pas aan gaan houden als ie 50km/h+ gereden heeft, toch ? en ja, als je dan richting arnhem rijdt vanaf nijmegen...
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, maar t is wel leuk als iemand zo vanzelfsprekend post terwijl daarmee tegelijk aangetoond word dat ie eigenlijk niet weet waar hij over praat :Z

Verder heb ik nergens de naam van niemand hoog gehouden dus echt indrukwekkend is je reply niet :Z , afgezien van onbeschofte woordkeus. maar da's mijn persoonlijke mening, daarmee zeg ik dus meer over mezelf dan over jou, reageren dus niet verplicht, mocht je je nu aangevallen voelen

Aangezien die achtervolgingssnelheden van de politie tegenwoordig van geen kant kloppen leek mij 'nsb' zeker geen foute woordkeuze. Zoals je laatst zag met die Impreza waar ze de controle starten op 200 meter afstand, erheen rijden, en dan de gemiddelde snelheid pakken :z Bovendien gebeurt het overal dus het boeit mij niet of die persoon nou Gelderland-West, oost noord of zuid bedoelde.
 
Zoals je laatst zag met die Impreza waar ze de controle starten op 200 meter afstand, erheen rijden, en dan de gemiddelde snelheid pakken :z Bovendien gebeurt het overal dus het boeit mij niet of die persoon nou Gelderland-West, oost noord of zuid bedoelde.

Aha.. ik ben dus niet de enige die opvalt dat bij heel veel 'metingen' er geen start te zien is op TV en van degene die wel te zien zijn, de meting foutief is, en indien niet foutief (lees: hoog) genoeg, pakken we de kilometerteller van de auto zelf, die zo'n 10% hoger is dan de provida, vaak net genoeg om iemand die 160km/h rijdt voor 170km/h zijn rijbewijs af te pakken... laat staan de momenten dat de teller gestart wordt en pas stil staat als er zo'n 500m goedgemaakt is, en dan krijg je me toch afwijkingen....
 
Aha.. ik ben dus niet de enige die opvalt dat bij heel veel 'metingen' er geen start te zien is op TV en van degene die wel te zien zijn, de meting foutief is, en indien niet foutief (lees: hoog) genoeg, pakken we de kilometerteller van de auto zelf, die zo'n 10% hoger is dan de provida, vaak net genoeg om iemand die 160km/h rijdt voor 170km/h zijn rijbewijs af te pakken... laat staan de momenten dat de teller gestart wordt en pas stil staat als er zo'n 500m goedgemaakt is, en dan krijg je me toch afwijkingen....
:^

Er wordt echt véél te vaak enkele honderden meters goedgemaakt :(

Moet men niet gaan zeuren als de term 'nsb'er' valt.
 
Maak jij eens een noodstop tijdens een wheelie, of wijk eens flink uit. Gaat allemaal niet lekker. Dus mjah kan wel gevaarlijk zijn he voor anderen. Maar goed wheelies zijn gewoon vet, al kan ik het zelf (nog) niet.

Je maakt ook een wheelie in de file?? :X
 
Er wordt echt véél te vaak enkele honderden meters goedgemaakt :(

Moet men niet gaan zeuren als de term 'nsb'er' valt.
Dat was NIET de relatie waarin jij de term gebruiktte. En NIEMAND, zeker jij niet, die te bepalen heeft waar ik mijn mening over geef.
Of "zeur" zoals jij het zegt.
Zonder de geschiedenis ongezien te willen begraven vind ik de manier waarop jij die term ronstrooid gewoon domweg ongepast. En ja, ik durf dan zelfs tegen jou in te gaan :Z

Ik heb in meerdere topics je eerlijke manier van je mening geven gewaardeerd, zelfs als deze lijnrecht ingaat tegen de op dat moment ingaande mening en wat dat betreft respecteer ik je absoluut.
Maar met dit soort dingen vind ik je onbeschoft en vraag ik me af of je uberhaupt weet waar je t over hebt. Je kan niet zeggen dat t "gewoon" en "normaal" zou moeten zijn om iemand voor NSBér uit te maken.
 
[
Dat was NIET de relatie waarin jij de term gebruiktte. En NIEMAND, zeker jij niet, die te bepalen heeft waar ik mijn mening over geef.
Of "zeur" zoals jij het zegt.
Zonder de geschiedenis ongezien te willen begraven vind ik de manier waarop jij die term ronstrooid gewoon domweg ongepast. En ja, ik durf dan zelfs tegen jou in te gaan :Z

Ik heb in meerdere topics je eerlijke manier van je mening geven gewaardeerd, zelfs als deze lijnrecht ingaat tegen de op dat moment ingaande mening en wat dat betreft respecteer ik je absoluut.
Maar met dit soort dingen vind ik je onbeschoft en vraag ik me af of je uberhaupt weet waar je t over hebt. Je kan niet zeggen dat t "gewoon" en "normaal" zou moeten zijn om iemand voor NSBér uit te maken.
nsb....zou die dit bedoelen :? :? :? .... :)
 
Halllooo, hier ben ik hoor.

Stel ik zit op de stoel van de rechter, dan kan ik het verhaal van de politie toch niet serieus nemen. Motor rijdt met tweehondert en staat verderop in de file :? |(

mocht je het lezen LUTSER!! gewoon ontkennen dat jij het was, ik zou het zeker geloven en geen BMW rijder die al die japanse shit uit elkaar kan houden
 
Dat was NIET de relatie waarin jij de term gebruiktte.
Oh nee :? Volgens mij wel. Die collega's meten kennelijk foutief, en die personen duidde ik met die term aan. Niet Dhr. Baksteen.
En NIEMAND, zeker jij niet, die te bepalen heeft waar ik mijn mening over geef.
Of "zeur" zoals jij het zegt.
Ik bepaal ook niet waar jij je mening over geeft, probeer ik ook niet, maar mag best mijn mening geven over hoe jij je mening hier in dit topic gaf (evt. 2 keer lezen).
Zonder de geschiedenis ongezien te willen begraven vind ik de manier waarop jij die term ronstrooid gewoon domweg ongepast. En ja, ik durf dan zelfs tegen jou in te gaan :Z

Ik heb in meerdere topics je eerlijke manier van je mening geven gewaardeerd, zelfs als deze lijnrecht ingaat tegen de op dat moment ingaande mening en wat dat betreft respecteer ik je absoluut.
Maar met dit soort dingen vind ik je onbeschoft en vraag ik me af of je uberhaupt weet waar je t over hebt. Je kan niet zeggen dat t "gewoon" en "normaal" zou moeten zijn om iemand voor NSBér uit te maken.
Over de term NSB'er, waarschijnlijk niet netjes maar volgens mijn inzicht (zal een heel ander inzicht zijn) best tekenend voor de manier waarop vele verkeersagenten hedentendage te werk gaan. En dan durf ik dat gewoon te noemen, wellicht onbeschoft maar ó zo heerlijk tekenend voor de werkwijze hier op de weg.
 
Oh nee :? Volgens mij wel. Die collega's meten kennelijk foutief, en die personen duidde ik met die term aan. Niet Dhr. Baksteen.
Jullie weten niet hoe die apparatuur werkt, dat moge inmiddels duidelijk zijn :Z
Leg anders vooral uit waar je de juiste manier van werken hebt geleerd ???
En anders...wel fijn dat ze t dan uitzenden, even tapen en meenemen richting rechter :} kat in het bakkie *D




Ik bepaal ook niet waar jij je mening over geeft, probeer ik ook niet, maar mag best mijn mening geven over hoe jij je mening hier in dit topic gaf (evt. 2 keer lezen).
[/qoute]
Krijg hoofdpijn van deze zin.... B| Oké, maar waarom je mijn mening gelijk "zeuren" noemt??




Over de term NSB'er, waarschijnlijk niet netjes maar volgens mijn inzicht (zal een heel ander inzicht zijn) best tekenend voor de manier waarop vele verkeersagenten hedentendage te werk gaan. En dan durf ik dat gewoon te noemen, wellicht onbeschoft maar ó zo heerlijk tekenend voor de werkwijze hier op de weg.
Idd, heel ander inzicht, mogelijk veroorzaakt door een heel andere achtergrond maar iig door een andere manier van kennis dragen van werkwijzen ;)
Overigens...ik heb t daarbij geheel NIET over bv het radarBELEID zoals dat tegenwoordig uitgevoerd word, maar dat wist je al wel geloof ik :?
Maar ik heb t verder puur over de term NSB die je gebrukt, dat is het enige wat ik niet erg netjes vind, ik vind dat ook niet passen, ongeacht over wie je t zou hebben. Je bent verbaal ook vaardig genoeg om je op een andere manier uit te drukken ;)

Maare..ik ben wel weer klaar met deze discussie, draagt niet echt bij verder en verschillende meningen zullen er vast altijd blijven.


Inhoudelijk....??Ik ken de lokatie en iemand die daar 200 rijdt is op z'n minst gezegd..."Niet slim bezig"...*
En hij is niet achterhaald door een VROSauto ofzo maar gewoon door een opvallende motor, ook niet echt handig... :X :X


*slecht wegdek en vaak erg smerig
 
Laatst bewerkt:
Jullie weten niet hoe die apparatuur werkt, dat moge inmiddels duidelijk zijn :Z
Leg anders vooral uit waar je de juiste manier van werken hebt geleerd ???
En anders...wel fijn dat ze t dan uitzenden, even tapen en meenemen richting rechter :} kat in het bakkie *D

Wat die kerel met de beelden heeft gedaan weet ik niet, maar om even het voorbeeld van die Impreza te gebruiken:

Politieauto begint meting op flinke achterstand van Impreza, rijdt er over de snelweg naartoe, zit er achter, en stopt de gemiddelde meting. Op die gemiddelde meting raakt die persoon, met 1 km/h te hard, z'n rijbewijs kwijt.

Dan maakt het mij niet uit hoe de apparatuur werkt, elke leek kan nagaan dat deze gemiddelde gemeten snelheid van die gast in z'n Impreza niet klopt.
Idd, heel ander inzicht, mogelijk veroorzaakt door een heel andere achtergrond maar iig door een andere manier van kennis dragen van werkwijzen ;)
Overigens...ik heb t daarbij geheel NIET over bv het radarBELEID zoals dat tegenwoordig uitgevoerd word, maar dat wist je al wel geloof ik :?
Maar ik heb t verder puur over de term NSB die je gebrukt, dat is het enige wat ik niet erg netjes vind, ik vind dat ook niet passen, ongeacht over wie je t zou hebben. Je bent verbaal ook vaardig genoeg om je op een andere manier uit te drukken ;)

Maare..ik ben wel weer klaar met deze discussie, draagt niet echt bij verder en verschillende meningen zullen er vast altijd blijven.


Inhoudelijk....??Ik ken de lokatie en iemand die daar 200 rijdt is op z'n minst gezegd..."Niet slim bezig"...*
En hij is niet achterhaald door een VROSauto ofzo maar gewoon door een opvallende motor, ook niet echt handig... :X :X


*slecht wegdek en vaak erg smerig
Dan zijn we daar over uit.

[me]BGL Racing die weet dat 'ie zich steeds minder geliefd maakt op MF maar z'n mening daarom maar niet altijd voor zich houdt :+ [/me]
 
[(zal een heel ander inzicht zijn) best tekenend voor de manier waarop vele verkeersagenten hedentendage te werk gaan. En dan durf ik dat gewoon te noemen, wellicht onbeschoft maar ó zo heerlijk tekenend voor de werkwijze hier op de weg.


:X :?
Hou je dan aan de regels, dan krijg je ook niet met verkeersagenten te maken.
Race en wheelie op het circuit of een afgesloten terrein dan heb je nooit iets met de verkeerspolitie te maken!

Mocht je op de weg racen, stunts uithalen neem dan ook je verantwoordelijkheid en begin niet te piepen als meneer agent je wijst op je gedrag.
Natuurlijk is het nooit leuk als de vinger op de zere plek word gelegd, maar jij maakt de overtreding, dan is het natuurlijk erg makkelijk om iemand een Nsber te noemen.
 
:X :?
Hou je dan aan de regels, dan krijg je ook niet met verkeersagenten te maken.
Race en wheelie op het circuit of een afgesloten terrein dan heb je nooit iets met de verkeerspolitie te maken!

Mocht je op de weg racen, stunts uithalen neem dan ook je verantwoordelijkheid en begin niet te piepen als meneer agent je wijst op je gedrag.
Natuurlijk is het nooit leuk als de vinger op de zere plek word gelegd, maar jij maakt de overtreding, dan is het natuurlijk erg makkelijk om iemand een Nsber te noemen.
Wat denk jij, dat ik zelf ooit de maximumsnelheid overtreed :? :o
 
En ja, die M3 is speciaal voor hem getuned toen ie em 2 jaar geleden af fabriek kocht.. zijn beste maatje is directie bij één van NL-s BMW-dealers.. hij kreeg em ook met ingebouwde stinger, werkende DVD-speler tijdens rijden (was wel zo handig voor z'n vriendin als ze weer eens op ski-vakantie gingen richting Italië).. toerenbegrenzer was er dan ook af.. Helaas heeft hij de auto moeten verkopen wegens financiële toestanden. BMW heeft zelfs een keer het motorblok onder garantie vervangen, toen ie em in Duitsland had opgeblazen.. reactie BMW: 'KAN NIET!' dus, nieuw blokje *D hehe..


ja hoor , die vriend kan jouw ook alles wijsmaken :+

hij had waarschijnlijk een Formule 1 Raceblok in zijn M3 Zitten :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan