Stuntmotor

Capozaka

Rookie
25 jul 2020
14
3
Weet iemand hier hoe ik aan een stuntmotor kan komen? Of een motor/crosser waar ik mee kan leren stunten
 
Weet iemand hier hoe ik aan een stuntmotor kan komen? Of een motor/crosser waar ik mee kan leren stunten
Ik ben een beginner en wil graag leren stunten kan iemand mij advies geven welke motor ik het beste kan gebruiken
 
Koop een ouwe cbr, kooi erop, deuk in de tank, groter kettingwiel achter en een handrem voor achter. Oh en misschien iets aan je olie aanzuiging doen als je beter wordt
 
Dat wil ik ook doen. En wat voor cbr? Hoeveel cc? En weet je mssn een bestaande stunt motor waar ik niet al dat werk aan hoef tr doen
 
koop een oude suzuki bandit of honda hornet 600 of misschien een gecrashte racer cbr 600, r6, zx6r, gsxr 600 waar alle kappen toch al vanaf liggen.
Verder zal je er een hoop aan moeten versleutelen wil je er een echte stunt bike van maken.

Klinkt allemaal leuk maar het gaat wel allemaal wat kosten ook om stunts er mee te doen kun je rekening houden dat je een hoop geld kwijt bent aan dingen want er gaat geheid iedere week wat aan kapot als je er dagelijks mee gaat lopen stunten.
 
koop een oude suzuki bandit of honda hornet 600 of misschien een gecrashte racer cbr 600, r6, zx6r, gsxr 600 waar alle kappen toch al vanaf liggen.
Verder zal je er een hoop aan moeten versleutelen wil je er een echte stunt bike van maken.

Klinkt allemaal leuk maar het gaat wel allemaal wat kosten ook om stunts er mee te doen kun je rekening houden dat je een hoop geld kwijt bent aan dingen want er gaat geheid iedere week wat aan kapot als je er dagelijks mee gaat lopen stunten.

Weet je ergens waar ik een complete stunt motor kan kopen? Want zover ik heb gekeken lijkt het net of het er niet is in nl
 
Kost allemaal een hoop geld en je moet handig zijn. Ouwe supermoto kopen misschien? Ben je het goedkoopst uit denk ik.
 
Tja dit is weer typisch, er geen verstand van en voor een duppie op de eerste rang. 8)7 Lekker een gebakje kopen en voor een rooitje (laten) opknappen. Weet je ook wat je in huis hebt.


Of niet natuurlijk :+
 
Is er nog ergens in nl een complete stunt motor te koop? Want zover ik heb gekeken ben ik niks tegen gekomen
 
Is er nog ergens in nl een complete stunt motor te koop? Want zover ik heb gekeken ben ik niks tegen gekomen.
Stunt motoren zal je niet tegenkomen. Degene die verbouwd zijn om professioneel te kunnen stunten zullen nooit te koop komen. Amateurs die motoren hebben verbouwd om te stunten zal je niet werkend tegen komen, zijn allemaal of gecrasht of total loss gereden.
 
Stunt motoren zal je niet tegenkomen. Degene die verbouwd zijn om professioneel te kunnen stunten zullen nooit te koop komen. Amateurs die motoren hebben verbouwd om te stunten zal je niet werkend tegen komen, zijn allemaal of gecrasht of total loss gereden.
Dat word dus zelf 1 maken en total los rijden
 
Ff googlen naar het stuntforum.nl of zoiets. Ik weet niet of het nog bestaat.

Paar jaren terug deden ze het vooral met oudere CBR'en en de 600RR (PC37 generatie). Toen werd net de ZX6R "de" nieuwe stuntmotor, maar toen vind ik het wel prima.

In basis is het niet zo ingewikkeld.
Je hebt een set rechte clip ons nodig of een Superbike stuur. De topkuip kan je er het best afhalen zodat je beter zicht hebt als je wheelies maakt. Handig als leek.

Een groot achter tandwiel en dus ook een langere ketting. Hierdoor trek je makkelijker wheelies en zijn deze ook makkelijker te controleren / balanceren.

Valbeugels heb je nodig want je gaat omvallen.

Ik gebruikte een 600RR en alles ging naar de klote.
Vorkvorkkeerring ging lekken, de 4e versnelling was naar de klote. De custom koplamp viel elke keer naar beneden door alle wheelies.

Ik kon mij op ene gegeven moment niet echt goed meer beheersen. Elke recht stukje weg werd een wheelie weg.

Mijn stunt maatje kreeg op een gegeven moment een artikel 5 met EMG vanwege een wheelie.
Ik heb toen de hele meuk verkocht en ben gaan circuitrijden om toch de shots dopamine te kunne krijgen zonder dat die gasten met snorren en blauwe petten mij lastig zouden vallen.

De clue van het verhaal?
Koop een circuitmotor en ga daar lekker los. :Y
 
Als je dit nou een jaar of wat geleden had gevraagd, hadden we je zo kunnen helpen. Nu is er nagenoeg niks meer te vinden. Ook de community is zo goed als opgedroogd, er is niks of nauwelijks nog iets van over.

Dus graaf ik maar weer het oude advies op: om te beginnen heb je echt geen volledig uitgeruste motor te hebben. Wel een betrouwbare waar je liefst zelf aan werken kunt. Dat was in de beginjaren voornamelijk de CBR600, later werden dat de injectiemotoren. Hou er rekening mee dat als je een carburateurfiets koopt, je uiteindelijk tegen wat beperkingen aan loopt. Dus dan zul je vanzelf iets beters moeten vinden. Dat wil echter niet zeggen dat het niet kan, maar hou rekening met sleutelen, wat voor motor je ook zou nemen.
Het voordeel van Honda's is dat ze niet of nauwelijks kapot gaan van wat je er mee van plan bent. Er is een lijst met motoren die er tegen kunnen, er is een lijst met motoren die er heel slecht tegen kunnen. Hou daar rekening mee. Alles is al eens geprobeerd, dus men weet wat kan en wat niet kan. Een eigenwijze keus kan je of veel geld kosten, of veel grijze haren opleveren, dus dat is gewoon geen goed idee. Echt niet.

Nog beter dan een CBR is bijvoorbeeld een CB500 of een NX250. Die zijn voor een appel en een ei te vinden. Wil je beter, dan kost het meer. Een heel goed idee is bijvoorbeeld een DRZ400, maar die zijn nog altijd stevig aan de prijs, omdat iedereen weet dat dat goede motoren zijn. Een SV50 is dat overigens echt niet. Die gaan echt kapot, hoe fijn ze ook rijden (ik heb er een gehad, ik kan het weten). Wil je een tweecilinder, dan is een ER-6 een goed idee.

Technisch gesproken: als je al andere vertanding zou willen, dan kun je beginnen met -1/+2, dus een tandje kleiner voor en twee groter achter. Dat is nog net genoeg om nog een beetje normaal te kunnen rijden. Maar tegelijk heb je ook dit niet eens nodig als je nog moet leren een nette wheelie te maken, want het wordt er echt niet makkelijker van, het ding wordt alleen maar schichtiger.

Valbeugels zijn leuk, maar zorg dan voor een goede constructie. Geen meuk met rare spacers of zo, dat breekt alleen maar af.

Je achterrem is je beste vriend, behandel die dus ook zo. De truc van een goede wheelie is dat langzamer beter is. Hou het langzaam. Hoe harder je gaat, hoe pijnlijker het wordt als het mis gaat, simpel.

Veel mensen zul je niet meer vinden, ze zijn bijna allemaal iets anders gaan doen. Ik zou het niet eens meer weten.... en heb zelf geen facebook meer, dus kan ook niks meer opzoeken.
 
Laatst bewerkt:
Als je dit nou een jaar of wat geleden had gevraagd, hadden we je zo kunnen helpen. Nu is er nagenoeg niks meer te vinden. Ook de community is zo goed als opgedroogd, er is niks of nauwelijks nog iets van over.

Dus graaf ik maar weer het oude advies op: om te beginnen heb je echt geen volledig uitgeruste motor te hebben. Wel een betrouwbare waar je liefst zelf aan werken kunt. Dat was in de beginjaren voornamelijk de CBR600, later werden dat de injectiemotoren. Hou er rekening mee dat als je een carburateurfiets koopt, je uiteindelijk tegen wat beperkingen aan loopt. Dus dan zul je vanzelf iets beters moeten vinden. Dat wil echter niet zeggen dat het niet kan, maar hou rekening met sleutelen, wat voor motor je ook zou nemen.
Het voordeel van Honda's is dat ze niet of nauwelijks kapot gaan van wat je er mee van plan bent. Er is een lijst met motoren die er tegen kunnen, er is een lijst met motoren die er heel slecht tegen kunnen. Hou daar rekening mee. Alles is al eens geprobeerd, dus men weet wat kan en wat niet kan. Een eigenwijze keus kan je of veel geld kosten, of veel grijze haren opleveren, dus dat is gewoon geen goed idee. Echt niet.

Nog beter dan een CBR is bijvoorbeeld een CB500 of een NX250. Die zijn voor een appel en een ei te vinden. Wil je beter, dan kost het meer. Een heel goed idee is bijvoorbeeld een DRZ400, maar die zijn nog altijd stevig aan de prijs, omdat iedereen weet dat dat goede motoren zijn. Een SV50 is dat overigens echt niet. Die gaan echt kapot, hoe fijn ze ook rijden (ik heb er een gehad, ik kan het weten). Wil je een tweecilinder, dan is een ER-6 een goed idee.

Technisch gesproken: als je al andere vertanding zou willen, dan kun je beginnen met -1/+2, dus een tandje kleiner voor en twee groter achter. Dat is nog net genoeg om nog een beetje normaal te kunnen rijden. Maar tegelijk heb je ook dit niet eens nodig als je nog moet leren een nette wheelie te maken, want het wordt er echt niet makkelijker van, het ding wordt alleen maar schichtiger.

Valbeugels zijn leuk, maar zorg dan voor een goede constructie. Geen meuk met rare spacers of zo, dat breekt alleen maar af.

Je achterrem is je beste vriend, behandel die dus ook zo. De truc van een goede wheelie is dat langzamer beter is. Hou het langzaam. Hoe harder je gaat, hoe pijnlijker het wordt als het mis gaat, simpel.

Veel mensen zul je niet meer vinden, ze zijn bijna allemaal iets anders gaan doen. Ik zou het niet eens meer weten.... en heb zelf geen facebook meer, dus kan ook niks meer opzoeken.
Dankjewel voor je reactie hier heb k wat aan.
 
Ff googlen naar het stuntforum.nl of zoiets. Ik weet niet of het nog bestaat.

Paar jaren terug deden ze het vooral met oudere CBR'en en de 600RR (PC37 generatie). Toen werd net de ZX6R "de" nieuwe stuntmotor, maar toen vind ik het wel prima.

In basis is het niet zo ingewikkeld.
Je hebt een set rechte clip ons nodig of een Superbike stuur. De topkuip kan je er het best afhalen zodat je beter zicht hebt als je wheelies maakt. Handig als leek.

Een groot achter tandwiel en dus ook een langere ketting. Hierdoor trek je makkelijker wheelies en zijn deze ook makkelijker te controleren / balanceren.

Valbeugels heb je nodig want je gaat omvallen.

Ik gebruikte een 600RR en alles ging naar de klote.
Vorkvorkkeerring ging lekken, de 4e versnelling was naar de klote. De custom koplamp viel elke keer naar beneden door alle wheelies.

Ik kon mij op ene gegeven moment niet echt goed meer beheersen. Elke recht stukje weg werd een wheelie weg.

Mijn stunt maatje kreeg op een gegeven moment een artikel 5 met EMG vanwege een wheelie.
Ik heb toen de hele meuk verkocht en ben gaan circuitrijden om toch de shots dopamine te kunne krijgen zonder dat die gasten met snorren en blauwe petten mij lastig zouden vallen.

De clue van het verhaal?
Koop een circuitmotor en ga daar lekker los. :Y
Stuntforum.nl had ik gegoogled maar het leeft niet echt meer allemaal verouderde berichten toch bedankt voor je reactie
 
Een heel goed idee is bijvoorbeeld een DRZ400, maar die zijn nog altijd stevig aan de prijs, omdat iedereen weet dat dat goede motoren zijn. Een SV50 is dat overigens echt niet. Die gaan echt kapot, hoe fijn ze ook rijden (ik heb er een gehad, ik kan het weten).

Als ik op een SV50 google krijg ik dit te zien..... :o
Peugeot SV50.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan