Stuur draait 180 graden na ongeval

jopie5713

MF'er
15 okt 2020
98
10
Beste motor rijder
Namelijk ik heb van de week een kleine ongeluk je gemaakt waardoor me stuur de klap heeft ontvangen van mijn scooter en daardoor als ik mijn stuur naar links draai draait hij veel meer in dan normaal.

aan wat kan dat liggen daarnaast rijd hij gewoon zoals eerst alleen draait me stuur en wiel veel meer naar binnen wordt niet tegengehouden hoor geen knik dat hij niet meer verderkan zoals eerst
 

Bijlagen

  • 6828206E-0A3B-4D7B-A70F-6783BB5CBDA0.jpeg
    6828206E-0A3B-4D7B-A70F-6783BB5CBDA0.jpeg
    213,5 KB · Weergaven: 103
  • 9AB0ED6E-3D99-482A-9C8A-C6186057CF8F.png
    9AB0ED6E-3D99-482A-9C8A-C6186057CF8F.png
    254,1 KB · Weergaven: 103
Dus met het frame is er niks aan de hand een nieuwe balhoofdlagerset fixen en hij is weer de oude?
 

Bijlagen

  • 492AEBFE-1C5C-4D2D-A815-25A0DDFED8BB.png
    492AEBFE-1C5C-4D2D-A815-25A0DDFED8BB.png
    280 KB · Weergaven: 51
  • BDFCEED6-6C48-4E7B-9FD9-51B3BDE2F4EE.png
    BDFCEED6-6C48-4E7B-9FD9-51B3BDE2F4EE.png
    46,6 KB · Weergaven: 49
Als zo'n frame een dusdanige tik heeft gehad dat de aanslagen afgebroken zijn zou ik hem uit elkaar gaan halen voor controle. De kans dat dat nokje het enige is dat naar de kloten is lijkt mij zeer klein.

db
 
Als zo'n frame een dusdanige tik heeft gehad dat de aanslagen afgebroken zijn zou ik hem uit elkaar gaan halen voor controle. De kans dat dat nokje het enige is dat naar de kloten is lijkt mij zeer klein.

db
Wat kan er nog meer naar de klote zijn gegaan dan
 
Van alles de klap is dan best groot geweest, het breekt niet zomaar af.
 
Even dat Tupperware eraf halen, de laatste die ik in m'n handjes had was t balhoofd bijna helemaal afgescheurd.

merkte je niks aan , alleen er "klapperde" iets met inveren.. daarom vroeg die gast of ik even wilde kijken.
 
Even dat Tupperware eraf halen, de laatste die ik in m'n handjes had was t balhoofd bijna helemaal afgescheurd.

merkte je niks aan , alleen er "klapperde" iets met inveren.. daarom vroeg die gast of ik even wilde kijken.
Wat moet je doen als het balhoofd is afgescheurd
 
Ja dan verkoop ik liever gevaarlijke shit
Dus je verkoopt iemand liever jou scooter die dus compleet kapot is? Als je balhoofd afgescheurd is is het afgelopen. Dan mag hij naar de sloper. Dat is namelijk onderdeel van je frame en scheurt niet zomaar.


Het beste wat je nu gewoon kan doen is al die kappen verwijderen en eens even foto's maken. Kan heel goed zijn dat het nokje wat je stuur moet tegenhouden gewoon afgebroken is zonder dat er nog meer schade is ontstaan. Met de informatie die we nu hebben kunnen we je niet verder helpen.



Edit: en 180 graden is dat je je stuur dus volledig om kan draaien zodat je wiel in principe achterstevoren staat. Als dat kan is er wel meer kapot dan enkel het nokje.... Zoals op de foto is eerder 90 graden
 
Dus je verkoopt iemand liever jou scooter die dus compleet kapot is? Als je balhoofd afgescheurd is is het afgelopen. Dan mag hij naar de sloper. Dat is namelijk onderdeel van je frame en scheurt niet zomaar.


Het beste wat je nu gewoon kan doen is al die kappen verwijderen en eens even foto's maken. Kan heel goed zijn dat het nokje wat je stuur moet tegenhouden gewoon afgebroken is zonder dat er nog meer schade is ontstaan. Met de informatie die we nu hebben kunnen we je niet verder helpen.



Edit: en 180 graden is dat je je stuur dus volledig om kan draaien zodat je wiel in principe achterstevoren staat. Als dat kan is er wel meer kapot dan enkel het nokje.... Zoals op de foto is eerder 90 graden
Of hij verkoopt m met de vermelding dat die schade heeft...
Niet gelijk zo slecht denken :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan