stuur schakelaar ombouwen

PerryGSX

Rookie
15 jun 2004
16
0
Zoetermeer
Is het mogelijk om de schakelaar voor het grootlicht om te bouwen naar bijvoorbeeld een aan/uitschakelaar voor alarmlichten? Ik heb nu een schakelaartje dat bij zo'n doe het zelf pakket zat, maar dat kan niet op een handige plek geplaatst worden. De grootlicht schakelaar gebruik ik echt nooit. Wat ik wel gebruik is het knopje om eventjes te seinen. Zijn die verbonden aan dezelfde draadjes? Dan gaat het niet werken denk ik...

Ideeen?
:}
 
Die stuurschakelaars zitten best wel knap in elkaar.

De grootlicht schakelaar is meestal een enkelpolige wisselschakelaar.

Voor de alarmknipperstand heb je eigenlijk een dubbelpolige wisselschakelaar nodig.
Evt kan het met een enkelpolige en 2 zware dioden ook wel.

Je moet er voor zorgen dat je knippers gelijk links en rechts zijn doorverbonden in de schakelaar.

Ook moet je kijken of je relais de dubbele stroom wel aan kan.

Schemaatje van je motor erbij maakt het wat makkelijker om naar de juiste draadkleuren etc te zoeken.

Helaas heb je vaak weinig ruimte in je stuurschakelaar, dus wordt het wel lastig.

Alternatieven zijn meestal wat extra electronica die je dan ook weer op andere plekken kwijt kan, met een extra schakelaar op het stuur.
 
De extra electronica heb ik. Ik vraag me alleen af of ik in plaats van de bijgeleverde schakelaar de grootlicht schakelaar kan gebruiken. Die is veel makkelijker te bereiken dan zon extra (en heel klein) schakelaartje...

Hoe kom ik aan een schema van mijn GSX F 600 1996? ;)
 
Het zal best te maken zijn, maar erg veel ruimte om te solderen heb je niet in zo'n stuurschakelaar, en mocht je iets kapot maken vergeet niet dat alleen de complete unit te koop is en er geen losse delen voor te leveren zijn?
Ik zou voor een knaak of wat gewoon ergens een schakelaartje bijhangen.
 
Beste PERRY...

Controle:

Nu alles nog functioneert.....als jij nu je GROOT licht aan zet....dan gaat het DIM licht UIT?????

Bij een hoop wel zo...............

Dus als jij 's avonds dan ff je alarmverlichting via DIE schakelaar aanzet.... :+



extra schakelaartje + relais= wel zo veilig........ :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan