Stuur terugbuigen

FTI

MF veteraan
3 aug 2009
1.994
9
omg. Utrecht
Beste MF'ers,

Allereerst: volgende week koop ik een nieuw stuur. Dan is dat alvast duidelijk.

Wat wil het volgende:
Vorige week gevallen met mijn fazer, rechterdeel van het stuur is omgebogen/gekromder.
Omdat die houding niet heel fijn is tijdens ritjes, en ik vanaf donderdag in duitsland ga sturen, vroeg ik me af wat jullie mening zou zijn over het terugbuigen dmv een klem met een lange staaf.

Ik heb er met meerdere mensen aan gehangen, maar het valt met spierkracht niet terug te buigen.

Het zou dus alleen voor dit weekend zijn. Maar het stuur is plastisch vervormd, dus ik ben wel ergens bang dat het afbreekt als je het nu met geweld terugbuigt...

Meningen/ideeen/afbranden? Laat maar komen! *O*

Nog een piccie:
yqok3

44jl8



http://www.freeimagehosting.net/yqok3
http://www.freeimagehosting.net/44jl8
 
Laatst bewerkt:
ik zou de foto's een beetje resizen, mensen gaat dat niet leuk vinden :P

On-topic: kan ik je helaas niet helpen maar heb zelf ook een gebogen stuur dus ben wel benieuwd naar de reacties :P
 
Beste MF'ers,

Allereerst: volgende week koop ik een nieuw stuur. Dan is dat alvast duidelijk.

Wat wil het volgende:
Vorige week gevallen met mijn fazer, rechterdeel van het stuur is omgebogen/gekromder.
Omdat die houding niet heel fijn is tijdens ritjes, en ik vanaf donderdag in duitsland ga sturen, vroeg ik me af wat jullie mening zou zijn over het terugbuigen dmv een klem met een lange staaf.

Ik heb er met meerdere mensen aan gehangen, maar het valt met spierkracht niet terug te buigen.

Het zou dus alleen voor dit weekend zijn. Maar het stuur is plastisch vervormd, dus ik ben wel ergens bang dat het afbreekt als je het nu met geweld terugbuigt...

Meningen/ideeen/afbranden? Laat maar komen! *O*

Nog een piccie:
[afbeelding]
[afbeelding]


http://www.freeimagehosting.net/yqok3
http://www.freeimagehosting.net/44jl8


Je twijfelt he ? Lang geleden is mijn stuur afgebroken een tijdje na een val, reed gelukkig 30.
 
Hey Frank. Ik heb mijn stuur terug gebogen. Het is idd veel moeite. Ik heb het in de werkplaats gedaan met 3 mensen. Twee mensen hielden de tafel met schroefklem vast en ik met een dikke ijzer buis voorzichtig terug gebogen.

Het is nu OK maar niet perfect.

Ik zou zeggen het is te veel moeite en de resultaat is niet perfect. Je kan beter een nieuwe stuur kopen, volgens mij.




Als je de kuip eraf haalt wil ik het wel voor je lassen van achter dan zie je weinig er van.
 
Effe op MP 'stuur' inkloppen en voor een tientje om de hoek een gebruikt en recht stuurtje scoren. Deze er op zetten om te gaan rijden in D'land en als je nieuwe stuur binnen is deze weer op MP (of in hoekje van de schuur) zetten.
 
Effe op MP 'stuur' inkloppen en voor een tientje om de hoek een gebruikt en recht stuurtje scoren. Deze er op zetten om te gaan rijden in D'land en als je nieuwe stuur binnen is deze weer op MP (of in hoekje van de schuur) zetten.

:^

Gewoon een nieuw en/of gebruikt stuurtje, want hij zou door een zwakke plek maar eens breken :N

Lastig sturen met de koppeling of gas links en rechts naast je voorwiel :P
 
Ik heb wel vaker een stuur terug gebogen dmv. een pers.
Dit waren aluminium (cross)sturen en die waren niet heel erg krom.
Als je weet wat voor kracht er nodig is om ze te buigen hoef je niet bang te zijn dat hij zo weer zal buigen of breken want dan was dat wel gebeurt terwijl hij onder de pers lag.
Ik heb er nooit problemen mee gehad maar als hij ver krom is zou ik het niet meer doen want dan bestaat de kans dat hij scheurtjes gaat vertonen.
 
Op de foto's kun je zien dat het materiaal al behoorlijk verzwakt is. Als je het nog een keer gaat verbuigen en evt. verhitten bezit het materiaal echt niet meer de eigenschappen als voor een dergelijke behandeling. Ik zou jet er met een stuur op een motorfiets niet op gokken. Op een fiets of een licht niet opgevoerd brommertje zou het misschien kunnen. Ander stuur kopen hoeft ook niet de hoofdprijs te kosten.
 
Hmm, misschien niet helemaal duidelijk verwoord, maar ik kan er nog prima mee rijden.
Alleen zit het zo kut :+
Ik heb besloten om er niks meer mee te doen, dit weekend lekker te rijden en dan volgende week op 't gemakkie een stuurtje te zoeken.
Hotel etc is al geboekt, dus als ik mijn stuur vernaggel met terugbuigen kost dat een hoop pieken.

Case closed! Bedankt voor de reacties.
 
Dus dan is het simpel: nee. ;) (maar er staat ook al niet dat je er niet meer mee kunt rijden :+ )
Er staat idd niet dat je er niet mee kunt rijden, maar TS vraagt of ie er mee kan rijden en of ie het terug kan buigen en er dan nog mee kan rijden. ik denk dat je er, kijkend naar de foto's, beter niet mee kunt rijden(in de zin van verantwoord/veilig). En zeker niet als je het gaat terugbuigen en/of verhitten. Ik zou me zonder dat laatste overigens ook niet lekker voelen op die motor, maar het kan zomaar goed gaan natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan