Stuur trilt erg

Vrachos

MF'er
11 mei 2007
149
0
Hey mijn stuur trilt bij lagere toeren nogal. Niet echte dikke trillen meer als een scheermachine/vibo :O. Na een tijdje gaan me handen gewoon kietelen van het trillen. Wat kan ik hier aan doen? (en dan niet flauw zeggen gewoon harder rijden of hogere toeren :) )
 
Hey mijn stuur trilt bij lagere toeren nogal. Niet echte dikke trillen meer als een scheermachine/vibo :O. Na een tijdje gaan me handen gewoon kietelen van het trillen. Wat kan ik hier aan doen? (en dan niet flauw zeggen gewoon harder rijden of hogere toeren :) )
K weet niet of dr stuurdempers gewichtjes opzitten
Zoniet die dr snel op zetten
Of mss is je wielen laten balanceren
 
Laatst bewerkt:
met losse handen rijden?

Laat een monteur maar eens een rondje rijden, als je té laag in toeren zit (ja, het kan) moet je motorblok ook harder werken om vooruit te komen dan wanneer je gewoon met 3/4000 toeren doorkachelt :). wat voor type motorblok heb je? of eenvoudiger: welke motor heb je?

EDIT: Of misschien een goedkopere oplossing dan een stuurdemper: stuurgewichten! die stukjes dood gewicht aan het uiteinde van je stuur. als je ze niet of amper heb kun je informeren naar grotere/zwaardere exemplaren.
 
Laatst bewerkt:
met losse handen rijden?

Laat een monteur maar eens een rondje rijden, als je té laag in toeren zit (ja, het kan) moet je motorblok ook harder werken om vooruit te komen dan wanneer je gewoon met 3/4000 toeren doorkachelt :). wat voor type motorblok heb je? of eenvoudiger: welke motor heb je?

EDIT: Of misschien een goedkopere oplossing dan een stuurdemper: stuurgewichten! die stukjes dood gewicht aan het uiteinde van je stuur. als je ze niet of amper heb kun je informeren naar grotere/zwaardere exemplaren.
K bedoelde ook stuurgewichten :$
Zie nu pas dat ik typfoutje had gemaakt :?
 
Hey mijn stuur trilt bij lagere toeren nogal. Niet echte dikke trillen meer als een scheermachine/vibo :O. Na een tijdje gaan me handen gewoon kietelen van het trillen. Wat kan ik hier aan doen? (en dan niet flauw zeggen gewoon harder rijden of hogere toeren :) )

Je hebt last, ik bedoel je motor van een zogenaamd kritisch toerental. (neem aan dat je bij het trillen nog niet erg snel rijdt). Kan zijn dat het bij bv 1500 rpm begint en bij 1550 rpm stopt, soms is de oorzaak het slecht uitbalanceren van de krukas of andere delen van het motorblok. Vraag is natuurlijk sinds wanner het is of is het altijd al zo geweest?
Ben zelf 30 jaar balanceur geweest en heb dit veel meegemaakt met ventilatoren en andere draiende constructie`s, ik geef dus geen ondeskundig advies.
 
voorband is net nieuw en goed gebalanceerd ga ik vanuit. Het is tussen de 3500 en 5500 toeren en het heftigst tussen 4000 en 5000
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan