Stuur uitzoeken, bijv. beach bars

Shol

MF'er
5 jun 2004
87
0
Leimuiden !
Hey mede choppers & cruisers,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een ander stuur, eentje die wat meer naar je toe komt, omdat ik wat zit te rommelen met de zitpositie & looks.

Maar goed, ik had een maand of wat geleden 'het' stuur met de meeste pullback gekocht via Amazonl.com, toen ik na weken wachten het pakketje ontving was het nèt een stuur met iets andere afmetingen. Bovendien vond ik hem helemaal niet bij m'n motor passen.

Nu denk ik dan dat het maar beter is om toch hier in Nederland wat te gaan snuffelen, alleen wil ik dan wel eerst wat kunnen zien voordat ik weer 'blind' op een paar foto's afga.
De foto's zijn allemaal dus relatief, soms ziet iets er wel breed en relaxed uit, maar dan op een racertje en niet op een dikke cruiser. Alleen de racer of cruiser staat vaak niet op de foto met het stuur gemonteerd dus dat kun je niet vergelijken.

Zijn er in ons landje winkeltjes die allerlei stuurtjes op voorraad hebben om echt wat te zien?
Of zijn we verplicht wat te bestellen, en dan kijken of het staat?

Ik zie wel is een motor met beach bars, alleen die heb je ook in talloze verschillende smaken.
Graag zou ik dus wel is wat willen zien: staat het wel mooi bij m'n motor?
 
Laatst bewerkt:
Heb al 4" risers van rivco en een mustang seat.

Alleen een en ander zit met toch nog niet helemaal lekker dus vandaar dat ik graag wat opties wil 'zien' voordat ik wat op basis van een foto bestel en dat het dan toch niet is wat ik zoek.

Gaat overigens om m'n vtx1800s, dus ben wel op zoek naar een stuur wat in lijn is met de zeer brede tank en uitstraling van de voorkant.

Wellicht is de mustang seat ook iets te laag en iets verder naar achteren dan standaard.
Alleen zit wel heel lekker wat de billetjes betreft.
 
Laatst bewerkt:
Je zegt dat je risers hebt maar zijn dat gewone risers of "pullback risers"
Daar zit wel een verschil.

Met een beachbar moet je ook opletten dat ie niet tegen je knieën aankomt als je draait. Is heel iritant.

Vind zelf een buckhorn of mini-ape lekkerder voor de positie van je handen.
 
Koppelings/remhendel komen altijd al tegen m'n knieën aan met scherpe bochtjes :(

Het zijn 4" pullback risers: er zit een 'kniek' naar achteren in.
 
Oké, dan wordt het al wel een beetje moeilijk idd. Zou je denk ik toch iets met het zadel moeten kunnen rommelen maar dat is niet goedkoop dus zou ik wel eerst uit willen proberen (passen) voordat je zo iets besteld.

Is de 1300 niet korter? misschien is die motor gewoon niet zo geschikt?
Had ik ook met de mijne. Is een beetje zuur maar ja.

Je wil natuurlijk wel een motor waar je gewoon goed op past en lekker op zit dus heb de mijne uiteindelijk ingeruild omdat ik gewoon m'n draai er niet op kon vinden. (kon maar niet ontspannen)
 
Laatst bewerkt:
Nouja daarom start ik ook eigenlijk dit topic:
waar kan ik sturen/zadels bekijken voordat ik ze moet kopen?
 
Laatst bewerkt:
bij zo een beetje iedere motorwinkel die ook wat met cruisers doet..

overal dus eigenlijk.. gewoon op je motor stappen en naar een moto port ofzo rijden..

je kan ook naar een Harley dealer gaan die hebben altijd heel veel verschillende sturen op display, kan je de verschillende soorten bekijken en de mate op nemen en dan bij een andere winkel kopen.. (HD sturen zijn te dik en duuuuuuuuuuuuuur)
 
Hey mede choppers & cruisers,

Ik ben al een tijdje aan het kijken naar een ander stuur, eentje die wat meer naar je toe komt, omdat ik wat zit te rommelen met de zitpositie & looks.

Maar goed, ik had een maand of wat geleden 'het' stuur met de meeste pullback gekocht via Amazonl.com, toen ik na weken wachten het pakketje ontving was het nèt een stuur met iets andere afmetingen. Bovendien vond ik hem helemaal niet bij m'n motor passen.

Nu denk ik dan dat het maar beter is om toch hier in Nederland wat te gaan snuffelen, alleen wil ik dan wel eerst wat kunnen zien voordat ik weer 'blind' op een paar foto's afga.
De foto's zijn allemaal dus relatief, soms ziet iets er wel breed en relaxed uit, maar dan op een racertje en niet op een dikke cruiser. Alleen de racer of cruiser staat vaak niet op de foto met het stuur gemonteerd dus dat kun je niet vergelijken.

Zijn er in ons landje winkeltjes die allerlei stuurtjes op voorraad hebben om echt wat te zien?
Of zijn we verplicht wat te bestellen, en dan kijken of het staat?

Ik zie wel is een motor met beach bars, alleen die heb je ook in talloze verschillende smaken.
Graag zou ik dus wel is wat willen zien: staat het wel mooi bij m'n motor?

Die zijn er.
Die heten ook wel 'motorgarages' of 'motorzaken'. Soms zijn het ook wel dealers van één of meerdere merken. En een gat in de markt van die gasten, dat ze onderdelen hebben die je eerst kunt zien voordat jhe het koopt :Y

Ook zijn er bedrijven die tweedehands spullen verkopen. Die hebben kratten/manden/rekken vol met bijvoorbeeld sturen. Kun je alleen voor de lol al een uur rondlopen en kijken :)

Ga eens naar een harleydealer. Die hebben veel soorten sturen, meestal op voorraad. Weet je in ieder geval wat meer over het model.

Als je een Japanse maat zoekt (22 mm), dan zou ik zelf naar Swinkels in Tilburg gaan (is voor mij namelijk dichtbij). Die heeft inderdaad twee kratten vol met allerhande sturen, en daar zit doorgaans wel wat bij. Er zijn meer van dat soort winkels.

En een boek (kijk eens op de site van Zodiac parts), is ook handig. Daar staan ook veel sturen, met alle maten er bij. Meestal 1" (25,4 mm)
 
Nouja daarom start ik ook eigenlijk dit topic:
waar kan ik sturen/zadels bekijken voordat ik ze moet kopen?

Ook al zadels.... :+

Zie hierboven O-)

Bij Harley staan meestal veel showroommodellen, met allemaal een ander zadeltje. Daar kun je dan meteen zien wat wel en niet staat. Misschien mag je er zelfs even op zitten.

En anders weer naar de 2e handszaak.

Roukama verkoopt ook tweedehands, en nog veel meer zaken in Nederland.
 
Die zijn er.
Die heten ook wel 'motorgarages' of 'motorzaken'. Soms zijn het ook wel dealers van één of meerdere merken. En een gat in de markt van die gasten, dat ze onderdelen hebben die je eerst kunt zien voordat jhe het koopt :Y

Ja dat dacht ik al :P

Maar omdat ik geen zaak ken waar ze zulks op in de 'showroom' hebben, wilde ik graag weten waar het dan kan.
Meest is het: kijk dit is een voorbeeld van een niet-standaard stuur, en hier is de catalogus voor andere modelletjes...
 
veel naar harleydagen ed gaan, kun je de sturen live zien. In de showroom staan ze ook. Geen enkele winkel heeft alle sturen hagen/liggen.

In welke regio zoek je?
 
Een beetje in de buurt van alphen a/d rijn en de bollenstreek

Was afgelopen zondag nog naar een motortreffen met relatief veel choppers, en daar zag ik zo her en der wel wat mooi spul. Alleen dan staat de chauffeur er doorgaans niet bij.
 
Tja, hoe kom je er nou achter welk modelletje voor jou het prettigste is?
 
laatst wezen kijken voor een apehangertje voor op mijn electra....koste niet lachen bijna 300 euri!(bij motorcyclestorehouse)

ik weet niet hoe handig je bent maar een hydralische buigbank koop je voor 250 euro nieuw
een rolmaatje
een flex
en een lengte(3meter) rvs dikwandig 1"

kun je zelf stuurtjes maken.
precies zoals jij ze wil hebben.

en doe je dat geod dan kun je ook voor anderen stuurtjes buigen(waarmee je natuurlijk al heel rap die pers er weer uit hebt)..



of het mag ,waarom niet?we leven niet in de mof...owja kut,ik wel.
 
jaren geleden rost ik rond op een hardtail met een 6 inch overstock voorvork en een grote apehanger.

wast der iemand die mij vroeg of dat wel mocht zo met zo´n lang stuur.

ik nee mag niet,normaal rijd ik zonder stuur maar dat is kapot.
 
Dat zijn prijzen :X

Is dat inclusief volledige ombouw met nieuwe bedrading ed of zo?
Of alleen het stuur zelf?

Dan moet het wel echt een speciale zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat zijn prijzen :X

Is dat inclusief volledige ombouw met nieuwe bedrading ed of zo?
Of alleen het stuur zelf?

Dan moet het wel echt een speciale zijn.

gewoon apehanger voor op een electra,zitten twee knikken extra in ivm met die kuip.maar omdat elke fucking yup tegenwoordig een bagger wil bouwen worden die onderdelen dan weer belachelijk duur.

ik laat dus lekker zoals het nu is en als ik mijn ossekoppie vind knoop ik der wel een ape op(zelf buigen kan ik maar daar mag ik hier niet mee rijden van meneer tüv)
 
gewoon apehanger voor op een electra,zitten twee knikken extra in ivm met die kuip.maar omdat elke fucking yup tegenwoordig een bagger wil bouwen worden die onderdelen dan weer belachelijk duur.

ik laat dus lekker zoals het nu is en als ik mijn ossekoppie vind knoop ik der wel een ape op(zelf buigen kan ik maar daar mag ik hier niet mee rijden van meneer tüv)

Hoe kontroleren ze dat dan? Aan en stuk pijp kunnen ze toch niet zien of die TUV waardig is? Ziet daar een keurmerk ingeslagen of moet je de rekening/papieren van z'on lullig onderdeel meenemen naar de keuring? rare lui, die duitsers
 
Terug
Bovenaan Onderaan