Stuurdemper advies

maar antwoord op je vraag ipv wellus niettus vind je denk ik ook wel fijn,

Zoek gewoon 2de hands een leuk dingetje kun je wel krijgen voor +- 150euro.
merken zoals
Ohlins
WP
hyperpro
wilbers.




kijk anders effe op de site van HK veeringen voor ideeen


Ga ik doen, bedankt!
 
De Yosimaru is een Japans schip :+

Ga gewoon voor een goede demper van bijv. Ohlins of Hyperpro...en laat gelijk je hele vering afstellen
Maar zelfs een goede stuurdemper is voor een onervaren rijder geen garantie...maar dat is weer een andere discussie ;)
 
Simpel weg gezegt GE-WEL-DIG! Altijd al willen hebben😃
Het rijd gewoon zo oldskool hard en rauw. Yoshimaru demper klinkt ook zo bruut

Julian, ik dacht dat je net begon, hoe kun je nou zeggen dat een R1 ''old school'' loopt??
Hard en rauw inderdaad, heb ooit het genoegen ;) gehad om met zo goed als nieuwe R1 een proefrit te maken tijdens een testdag....beviel me matig, loopt niet echt mooi rond door de vele pk's maar smaken verschillen natuurlijk!en stapte daarna met plezier af en op m'n eigen oude kenny roberts XJR1200, lekker smeuig motorkarakter :9
Een R1 is echt NIET zgn "old school''
Vroegahhad je ook snelle machines maar die hadden niet 1 pk per kilo gewicht en kon je nl lekker het gas opendraaien zonder dat je gelijk op je plaat gaat omdat de kans groot is dattie onder je kont wegschiet... maar goed, ik wens je veel plezier en wijsheid met de R1 met yoshimura en doe vooral kalm aan als de weg nat is...
 
Hmm een stuurdemper :? .
Is het niet handig om eerst je vering even goed af te laten stellen?
Een stuurdemper is een ding die een gebrek in je motor wegpoetst, net als je linker voorband van je auto leeg staat laat je de rechter ook leeglopen, dan staat deze weer recht en trekt niet meer naar links.
Probleem zit er nog.
Zo,n oude R1 vind een goede achterschokker heerlijk en dat is zijn geld meer dan waard.
Een stuurdemper mik ik er als eerste er van af, mocht de vering helemaal goed staan dan kan je een stuurdemper als nog monteren, maar dan als extra hulpmiddel ipv een probleem weg poetsen.
 
Hmm een stuurdemper :? .
Is het niet handig om eerst je vering even goed af te laten stellen?

Sterker nog... mijn huidige motor (SP1) gekocht met een mooie Hyperpro stuurdemper erop. Ik super trots... hoog poser gehalte ;)

Heeft de monteur 'm er laatst bij de laatste beurt afgehaald (hij vond 'm heel slecht insturen). Ik zwaar verontwaardigd, maar toch maar een klein stukje geprobeerd. Et voila... de demper komt er dus niet meer op!

Zelfs op de laagste stand geeft de demper een dusdanige weerstand dat hij het natuurlijke stuurgedrag van de motor "negatief" beinvloed. Snelle stuurbewegingen, correcties, rotondes en eigenlijk alles op de openbare weg gaat nu veel makkelijk en fijner.

Mijn advies... stel idd eerst de vering goed af en laat de stuurdemper lekker voor wat het is. Als de motor 'm van nature niet nodig heeft zou ik m eraf laten, tenzij je voor circuit etc. gaat, dat is misschien een ander verhaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan