desp0
MF veteraan
Hallo,
ik worstel de laatste tijd een beetje met een probleem. Ik rij met
een aprilia RS250, bekend o.a. omdat ie heel licht is ...
Ik woon in belgië ... bekend voor de soms enorm slechte wegligging
Nu ik rij zelf nog niet erg lang, een dikke maand of zo en daarbij probeer
ik nog lang niet de held uit te hangen, maar een RS250 is nu ook niet echt
gemaakt om rustig rond te tuffen, een bochtje goed nemen zit er zeker in,
toch al een kleine 3000km gemaakt sinds 20 januari. knee-slides begin ik nog niet aan met mijn on-ervaring ! maar dat is mijn probleem niet. als ik soms een lange bocht heb, wanneer ik het gas opentrek
voel je het voorwiel duidelijk stijgen op zo'n lichte fiets, en dan kom ik vaak
putjes tegen, die mijn stuur keihard willen links of rechts snokken ... jah
natuurlijk iedereen kent dat wel (i guess).
Nu is de oplossing daarvoor een stuurdemper (denk ik ? echt onervaren dudes)
Maar de tegenstelling zit hem in mijn neef, hij is wel een beetje
mijn voorbeeld van een "motorrijder", de strepen heeft hij dan ook al verdiend
twee jaar met enkel motor rijden, eens een jaar gehad waarbij gij over de 40 000km had gelopen,
spanje, italië, frankrijk, zwitserland , duitsland ... ga zo maar door tot in
Bulgarije.. hij heeft het allemaal achter de rug. Nu rijd die al +- 8 jaar
ZONDER stuurdemper, niet meteen op de minste motor ook .. een Honda VTR Firestorm
Hij heeft ietwat clichés van "echte" motorrijders die dit niet gebruiken,
net zoals hij (en veel andere mensen ook) twee cilinders rijdt en van zijn leven niet meer zal overstappen naar viercilinders ...
Ik heb hem eigenlijk nog niet gevraagd hoeveel last hij heeft van die putten
daarom maar aan jullie
Maar ligt het aan mij en moet ik nog wat meer boterhammekes eten met hesp...??
(ik moet maar meer macht uitoefenen op het stuur)
of is mijn fiets zodanig anders en zodanig licht dat een stuurdemper geen
overbodige luxe is? of mijn onervarenheid dat ik de druk op het stuur
niet goed zet in een bocht of zo ? (duwen op het stuur ipv trekken of omgekeerd etc...)
bij zo'n zware fiets als een VTR firestorm moet je toch nog meer last hebben ?? of net niet en mijn fiets wel omdat ie zo'n pluimpje is ?
Zou graag jullie mening daarvan eens weten !!
ik worstel de laatste tijd een beetje met een probleem. Ik rij met
een aprilia RS250, bekend o.a. omdat ie heel licht is ...
Ik woon in belgië ... bekend voor de soms enorm slechte wegligging
Nu ik rij zelf nog niet erg lang, een dikke maand of zo en daarbij probeer
ik nog lang niet de held uit te hangen, maar een RS250 is nu ook niet echt
gemaakt om rustig rond te tuffen, een bochtje goed nemen zit er zeker in,
toch al een kleine 3000km gemaakt sinds 20 januari. knee-slides begin ik nog niet aan met mijn on-ervaring ! maar dat is mijn probleem niet. als ik soms een lange bocht heb, wanneer ik het gas opentrek
voel je het voorwiel duidelijk stijgen op zo'n lichte fiets, en dan kom ik vaak
putjes tegen, die mijn stuur keihard willen links of rechts snokken ... jah
natuurlijk iedereen kent dat wel (i guess).
Nu is de oplossing daarvoor een stuurdemper (denk ik ? echt onervaren dudes)
Maar de tegenstelling zit hem in mijn neef, hij is wel een beetje
mijn voorbeeld van een "motorrijder", de strepen heeft hij dan ook al verdiend
twee jaar met enkel motor rijden, eens een jaar gehad waarbij gij over de 40 000km had gelopen,
spanje, italië, frankrijk, zwitserland , duitsland ... ga zo maar door tot in
Bulgarije.. hij heeft het allemaal achter de rug. Nu rijd die al +- 8 jaar
ZONDER stuurdemper, niet meteen op de minste motor ook .. een Honda VTR Firestorm
Hij heeft ietwat clichés van "echte" motorrijders die dit niet gebruiken,
net zoals hij (en veel andere mensen ook) twee cilinders rijdt en van zijn leven niet meer zal overstappen naar viercilinders ...
Ik heb hem eigenlijk nog niet gevraagd hoeveel last hij heeft van die putten
daarom maar aan jullie
Maar ligt het aan mij en moet ik nog wat meer boterhammekes eten met hesp...??
(ik moet maar meer macht uitoefenen op het stuur)
of is mijn fiets zodanig anders en zodanig licht dat een stuurdemper geen
overbodige luxe is? of mijn onervarenheid dat ik de druk op het stuur
niet goed zet in een bocht of zo ? (duwen op het stuur ipv trekken of omgekeerd etc...)
bij zo'n zware fiets als een VTR firestorm moet je toch nog meer last hebben ?? of net niet en mijn fiets wel omdat ie zo'n pluimpje is ?
Zou graag jullie mening daarvan eens weten !!