Stuurdemper op Honda Varadero 1000?

Jorn1000

MF'er
12 jul 2020
51
8
Beste allemaal,

Na enige tijd in bezit te zijn van mijn Varadero (2005) merk ik dat de motor vanaf 140 km/u wel aardig begint te wiebelen in het stuur. Banden en vering zijn goed.. Is een stuurdemper een oplossing om wobbles te voorkomen of heeft dat op deze motor weinig nut?

Dank alvast!
 
Velg al zonder band laten balanceren en dan vervolgens de band er terug op en opnieuw balanceren? Of rijdt je met topkoffer? Stuurdemper lijkt me niet direct nodig op deze motor.
 
Velg al zonder band laten balanceren en dan vervolgens de band er terug op en opnieuw balanceren? Of rijdt je met topkoffer? Stuurdemper lijkt me niet direct nodig op deze motor.
Nee, niet laten balanceren. Rijdt wel met topkoffer.
 
Inderdaad, topkoffer gaat je probleem zijn. Je motor wordt dat te licht aan de voorkant.
 
Ik heb het ook met de kawa versys, koffers laat ik erop. ik gaan zaterdag even naar de veringdoctor eerst. dat is bij mij nog helemaal niet gedaan.
Zit ook een hoger scherm op, mischien kan de kroonplaat wat naar beneden , zo maar een beetje kloten eerst. nou is het voor nederland prima met de 100 en 130, maar ja soms,…
 
Aflopen zaterdag bij de vering docter geweest, deze laten afstellen en het is beduidend beter nu. met hypro veren zou het helemaal top worden zei die.
 
Straffere veer achter die je gewicht (en dat van de motor) beter ondersteund en evt de voorpoten een 5mm doorsteken kan het zwaartepunt iets naar voren verplaatsen waardoor het pendelen stopt of iig uitgesteld wordt tot nog hogere snelheden
 
Terug
Bovenaan Onderaan