Stuurdemper thunderace

Stray

MF veteraan
29 aug 2002
2.449
0
Herk-de-Stad
Weet er iemand of er ook stuurdempers bestaan voor een thunderace?
Ik kan er nl geen vinden en heb ook nog nooit een Ace met stuurdenmper gezien.
 
Nog nooit een stuurdemper gezien op een Thunderace????
Sinds 3 maanden heb ik er 1 op mijn fiets gebouwd!!
Moest wel wat beugels lassen van RVS, maar het resultaat mag er zijn.
Erg prettig om mee te rijden.
Ik zal zeggen, doe met onderstaande foto je voordeel!!
Succes.

Groeten Frans

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/102700/9c2f837e24f2607889207087b7edf70b (stuurdemper.JPG)​
 
Er zitten bijna nooit stuurdempers op omdat je er geen nodig hebt.

:^

Yup...true.... Ik zou ook geen reden kunnen verzinnen waarom je op een Ace een demper mot hebben... Of je moet wel heel erg onzeker zijn...
Een Ace ligt als een blok op de weg en is goed uitgebalanceerd. Dit geldt iig voor die van mij ;)
 
Met ruim 200 pk heb je hem wel eens nodig hoor!!!!!
Zie foto

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/102916/1ded0d72103a3865f83a0cf1d606f498 (NOS.JPG)​
 
Maareh...nu we het er toch over hebben....
Ik begrijp dat je over je eigen Ace praat?

Issie voor op de weg of circuit? Enneh hoe heb je dat dan gedaan?

200+ pk zei je? heftig.....dan laat je toch menig ander machientje mee staan :)


...tell me more *D
 
Yep het is mijn eigen Thunderace, en om aan dat vermogen te komen heb ik een hulpmiddel ingebouwd genaamd Lachgas!! hehe.
Ik heb nu ruim 190 pk aan het achterwiel, dus een dikke 200 pk in het blok.
De motor is gewoon voor op straat, maar toevallig ga ik volgende maand een CRT doen op Assen.
Het is waar dat ik menig motor achter mij laat, maar dat is dan wel op hoge snelheid rechtdoor (je wil echt geen lachgas inspuiten halverwege een bocht).
Het nadeel van het lachgas is dat ik het maar in periodes van ongeveer 10 a 12 seconden kan gebruiken, en alleen met volgasstand.
Wel leuk, maar een beetje dikke fiets met een hoop bochten wordt erg moeilijk.
Het is gewoon een leuk speledingetje die wel naar de 300+ vliegt!!!!!
Moet er wel bij zeggen dat ik al 2 koppakkingen, 1 zuiger en koppeling mee omzeep heb geholpen!!!, maar ja, het blijft leuk.

Groeten Frans
 
Hehe...klinkt waanzinnig....Niet dat ikzelf het aan zou durven ;)

Toch wel bizar dat een machine van ruim 10 jaar oud (want eigenlijk verschillen ze niet zo heel veel van de FZR1000...en sindsdien is er niet heel veel meer aan ontwikkeld) al dat geweld toch nog aan kan... Bewijst toch maar weer dat het een sterke machine is :) Behalve dan de koppakking en bak (maar dat wisten we van Yamaha ;) )

grtz,

Cyc....


(PS...misschien kom ik wel een keertje kijken als je ergens op een circuitje gaat 'volgassen' ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan