stuurdemper voor mv augusta 750s brutale welke zou de beste zijn???

geertie1961

Rookie
4 jul 2022
3
2
welke stuurdemper zou de beste zijn voor een mv augusta 750s brutale
20220507_171344.jpg
 

Bijlagen

  • 20220705_180551.jpg
    20220705_180551.jpg
    207,2 KB · Weergaven: 103
Laatst bewerkt:
Je achterband is helemaal vlak afgesleten en gezien de enorme randen ongebruikt rubber voor en achter is er nooit serieus een bocht mee genomen. MV's staan bekend als fantastisch sturend... ik twijfel een beetje aan het nut van een stuurdemper in dit geval.

Kan je uitleggen waarom je een stuurdemper wilt?
 
welke stuurdemper zou de beste zijn voor een mv augusta 750s brutaleBekijk bijlage 1779017
Er is zoveel te kiezen.. beste is wat jou het beste past/mooi vind/kan betalen.

Hyperpro is nederlands en maak al sinds jaar en dag stuurdempers. Progressieve, als het moet. Die worden stugger op het moment dat het nodig is, bij normaal rijden met je er dus amper iets van.

Mooie MV trouwens!
 
eindelijk eens iemand die een antwoord heefd op mijn vraag. daarvoor mijn dank en niet zit te lullen over mijn banden.die trouwen al lang vervangen zijn daar ik de mv nog maar juist gekocht had en er direckt een stuurdemper op wou
 
Kwetsbaar egootje?

Wij gaan alleen maar uit van de minieme info die we kunnen halen al je post die uit één zin bestaat zonder leestekens en de foto's.
Op de foto's is te zien dat er nooit één bocht fatsoenlijk gemaakt is met deze motor.
Nieuwe vraag dan, waarom wil je een stuurdemper als je nog niet weet hoe je MV stuurt met goede banden?
 
Hyperpro, LSL, WP, Öhlins... er zijn er vast nog een paar, maar ze maken in essentie allemaal goede stuurdempers. De ene past wat beter in het budget van iemand dan de ander misschien. Ze hebben allemaal ook wel stuurdempers in verschillende prijsklassen. De een wil een goud geanodiseerde demper en de ander wil 'm in het paars. Het ligt eraan wat jezelf wil en hoeveel je eraan uit wil geven of naar welke eigenschappen je opzoek bent in een stuurdemper. Het meest belangrijke is denk ik, dat je een montage setje hebt wat op je motor past. Voor een wat oudere motor/ minder geproduceerde motor kan dat nog wel eens de beschikbaarheid enigszins verkleinen.
 
Kwetsbaar egootje?

Wij gaan alleen maar uit van de minieme info die we kunnen halen al je post die uit één zin bestaat zonder leestekens en de foto's.
Op de foto's is te zien dat er nooit één bocht fatsoenlijk gemaakt is met deze motor.
Nieuwe vraag dan, waarom wil je een stuurdemper als je nog niet weet hoe je MV stuurt met goede banden?

Hmm, een stuurdemper koop je niet om beter te sturen toch?
Sterker nog, van een stuurdemper gaat je motor slechter sturen.

Die is om een potentiele tankslapper te bedwingen. Die gebeuren rechtuit.
Hard een bocht door of hard rechtuit, twee totaal verschillende dingen. Ieder zn eigen interesse.
 
Hmm, een stuurdemper koop je niet om beter te sturen toch?
Sterker nog, van een stuurdemper gaat je motor slechter sturen.

Die is om een potentiele tankslapper te bedwingen. Die gebeuren rechtuit.
Hard een bocht door of hard rechtuit, twee totaal verschillende dingen. Ieder zn eigen interesse.
Tankslappers gebeuren echt niet alleen rechtuit. :N
Mijn classic racer deed het bij het uitkomen van sommige bochten, volgas over een heuvel zoals de Sacramentsberg in Zolder en bij het omgooien in een chicane, rechtdoor was de enige keer dat die stabiel was.
 
Je stelde tot in twee reacties aan toe dat TS geen stuurdemper nodig heeft omdat hij, na het zien van een foto, zijn bochten niet plat neemt en omdat zijn brutale een goed sturende motor is.
Daarvoor heb je geen stuurdemper nodig. Dat is niet het gene wat een stuurdemper verbetert.
Die heb je nodig op het punt dat je zover op het gas kunt gaan, dat je voorwiel zo licht wordt en bijna contact met de weg verliest, waardoor hij heel makkelijk klappert. Net wel, net geen wheelie zeg maar. Dat lichte sturen door geen gewicht op de voorkant wil je dempen/vertragen. Dan klappert hij niet zo snel oncontroleerbaar. Je wilt niet een stuurdemper om beter te sturen met de motor. Die stuurt er alleen maar zwaarder door. Dat is het stukje inleveren om meer controle te krijgen bij flinke acceleratie. Baten wegen op tegen de lasten zeg maar. En ja, dat licht gevoel heb je ook bij snel omgooien in een chicane. Op de openbare weg n.v.t. Tenzij je er een sport van maakt om te slalommen tussen de witte strepen ofzo.

Een tankslapper gebeurt niet alleen rechtuit nee, dat klopt, maar je bent zeker niet meer op het schuine deel waarvan je beweert dat TS zijn motor toch niet gebruikt. Dat heeft er niks mee te maken. Op dat punt, waar TS niet komt volgens jou, trek je jezelf onderuit bij 'flinke acceleratie' ipv dat je stuurt gaat klapperen. Hoeveel gas dat is, licht aan de kracht van het blok.
 
Ik stel helemaal niets, en zeker geen twee maal, ik vraag waarom hij denkt hem nodig te hebben. tot nu toe geen antwoord behalve dat we niet zo moeten lullen en een boos kijkend poppetje. _O- Als hij duidelijk reageert op de reacties op zijn startpost kunnen de andere users beter adviseren.

Probeer eens goed begrijpend te lezen in plaats van ruzie te lopen maken om niets, ik weet niet of je het zo bedoeld maar je komt echt agressief over in een normale discussie.
 
Je achterband is helemaal vlak afgesleten en gezien de enorme randen ongebruikt rubber voor en achter is er nooit serieus een bocht mee genomen. MV's staan bekend als fantastisch sturend... ik twijfel een beetje aan het nut van een stuurdemper in dit geval.

Kan je uitleggen waarom je een stuurdemper wilt?
Je legt een verband tussen 'ik zie een deels ongebruikte band' en 'het nut van een stuurdemper'
Ik geef aan waarom dat verband niet klopt.

Kwetsbaar egootje?

Wij gaan alleen maar uit van de minieme info die we kunnen halen al je post die uit één zin bestaat zonder leestekens en de foto's.
Op de foto's is te zien dat er nooit één bocht fatsoenlijk gemaakt is met deze motor.
Nieuwe vraag dan, waarom wil je een stuurdemper als je nog niet weet hoe je MV stuurt met goede banden?
Je legt een verband tussen 'je weet niet hoe de motor kan sturen' en 'het nut van een stuurdemper'
Weer geef ik aan waarom dat niet klopt.
Ook kom je weer met het feit dat er nog nooit fatsoenlijk een bocht gemaakt is met de motor.

Zeg je die dingen lukraak zomaar achter elkaar zonder verband? Is het een niet een reden bij het ander? Zo nee, dan ligt het niet aan mijn lezen, maar aan jouw schrijven.

Beide dingen weerleg ik middels argumenten, wat op jou agressief overkomt. Je stelt het wel degelijk. Mijn begrijpend lezen is prima

Jij hebt het over kwetsbaar egootje? Klinkt vriendelijk! Op basis van twee foto's en het ontbreken van leesteken een karakterschets van TS maken? Ook slim...
En agressief overkomen, hoezo dan? Omdat ik formeel en feitelijk met argumenten inhoudelijk reageer? Krachttermen? Op de man spelen? Nergens toch? Laat ik de normale discussie op schofterige manier ontsporen? Volgens mij irriteert het je gewoon.
Misschien eens in de spiegel kijken hoe dat zo komt.

Maar goed, jij vindt mij agressief overkomen. Gaat toch niet meer veranderen. Ik vind dat jij het type bent dat zn gelijk toch wel moet hebben en ongelijk nooit zal toegeven.
Lekker laten zo :t
 
Je legt een verband tussen 'ik zie een deels ongebruikte band' en 'het nut van een stuurdemper'
Ik geef aan waarom dat verband niet klopt.


Je legt een verband tussen 'je weet niet hoe de motor kan sturen' en 'het nut van een stuurdemper'
Weer geef ik aan waarom dat niet klopt.
Ook kom je weer met het feit dat er nog nooit fatsoenlijk een bocht gemaakt is met de motor.

Zeg je die dingen lukraak zomaar achter elkaar zonder verband? Is het een niet een reden bij het ander? Zo nee, dan ligt het niet aan mijn lezen, maar aan jouw schrijven.

Beide dingen weerleg ik middels argumenten, wat op jou agressief overkomt. Je stelt het wel degelijk. Mijn begrijpend lezen is prima

Jij hebt het over kwetsbaar egootje? Klinkt vriendelijk! Op basis van twee foto's en het ontbreken van leesteken een karakterschets van TS maken? Ook slim...
En agressief overkomen, hoezo dan? Omdat ik formeel en feitelijk met argumenten inhoudelijk reageer? Krachttermen? Op de man spelen? Nergens toch? Laat ik de normale discussie op schofterige manier ontsporen? Volgens mij irriteert het je gewoon.
Misschien eens in de spiegel kijken hoe dat zo komt.

Maar goed, jij vindt mij agressief overkomen. Gaat toch niet meer veranderen. Ik vind dat jij het type bent dat zn gelijk toch wel moet hebben en ongelijk nooit zal toegeven.
Lekker laten zo :t
Ik hoef niet perse mijn gelijk te hebben hoor, dat is meer jouw ding geloof ik, ik hou wel van een goede (technische) discussie. :)
Ik stel vragen en hoop op antwoorden waar je wat aan hebt zodat je daar op door kunt gaan zonder dat er een heel vat aan emoties bij komt kijken, en zeker geen hele lappen tekst waar de TS niet mee gebaat is. Maak je niet druk het is vrijdagavond, neem lekker een biertje of zo en lees morgen je eigen verhaal nog eens een keer terug. :W
 
eindelijk eens iemand die een antwoord heefd op mijn vraag. daarvoor mijn dank en niet zit te lullen over mijn banden.die trouwen al lang vervangen zijn daar ik de mv nog maar juist gekocht had en er direckt een stuurdemper op wou
Soms lopen sommigen wat vooruit op zaken of vullen informatie in die ze nog niet hebben. Zo werkt dat soms in het techniek deel van MF. Ze bedoelen het goed..
 
had een stuurdemper nodig omdat ik gelezen had die nogal gevoelig zijn voor tankslappers.en zeker bij slechtwegdek en bij wheelies.
dat gezegd zijnde .iedereen contend nu alhoewel voor sommige????? met echt idiote reacties. wat een simpele vraag kan uitlokken he
 
De mensen hier zijn niet zo happig op zeer summiere openingspost en zullen dan zelf een hoop (gewild of ongewild) voor je invullen. Daar moet je je dan niet zoveel van aantrekken en even uitleggen hoe het wel zit, dan bestaat er een grote kans dat je wel wat bruikbaars terugkrijgt.
 
had een stuurdemper nodig omdat ik gelezen had die nogal gevoelig zijn voor tankslappers.en zeker bij slechtwegdek en bij wheelies.
dat gezegd zijnde .iedereen contend nu alhoewel voor sommige????? met echt idiote reacties. wat een simpele vraag kan uitlokken he
Het is de toon die de muziek maakt.

Wellicht kan je proberen je iets minder agressief op te stellen als je hulp van mensen verwacht.
We zijn allemaal geen hondjes die braaf op je zitten te wachten.
Jij wilt informatie hebben, als je daar geen discussie omheen wilt hebben dan moet je lekker zelf gaan Googlen. Dan is een forum niet de juiste plaats voor je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan