stuurdemper wel of niet??

robisgaaf

Rookie
29 aug 2010
21
0
wosterhout
halee wat vinden jullie wel of geen stuurdemper?
ik heb op mijn vorige spannen altijd een stuurdemper gehad deze hadden geen schommelvork.
nu ben ik met mn nieuwe span gaan rijden met schommelvork
stuurdemper is hierop echt niet nodig ik kan bij alle snelheden met een hand rijden (bij wijze van spreken)
ik heb niet harder als 120km/h gereden dus is weet niet wat hij doet bij hogere snelheden
wat zijn jullie ervaringen?

grt rob
 
Met zowel mijn jawa (normale vork met frictiedemper) als met mijn GL1000 (schommelarm met hydraulishe demper) is niet te rijden zonder de demper. Toch niet onder de 50 km/uur.
 
Bij mij Goldwing 1500 met Hechard span niet te rijden zonder stuurdemper ik heb hem zelfs nog aangepast zo dat het iets zwaarder stuurt maar geen stuurslagen meer ,is nu beter dan op de plaats die origineel gebruikt was ,ik heb zondag nog met een collega GW rijder het dezelfde span gesproken die had vroeger ook problemen (slaan in het stuur) met demper op de originele plaats ,na aanpassing te sturen met 2 vingers .
 
De snelheid is het probleem niet. Je hebt een stuurdemper nodig tot ongeveer 40 km/h.
Ik heb nooit een zijspan gereden dat zonder kan. Elke combinatie slaat met het stuur zonder demping.
 
}) })


Staat buiten kijf: altijd stuurdemper, zelfs bij een MZ tje, als je het al niet nodig zou hebben is het toch een stukje comfort en luxe dat ik niet zou willen missen.

:] :W
 
Op mijn zijspan zit geen stuurdemper (schommelvork en 19 inch voorwiel) en bij 50 km/u moet je toch wel twee handen aan het stuur houden, een hand houd het niet in bedwang (begint langzaam en dan steeds heftiger) . Boven de 60 is het over.
Denk dat het komt doordat het wiel dan genoeg giroscopisch effect heeft om het slaan op te heffen, klopt dat of werkt dat anders?
 
ik ben van het weekeind met mn span weggeweest ik heb echt geen stuurdemper nodig mijn span is gewoon heel stabiel denk ik?


grt rob
 
Terug
Bovenaan Onderaan