stuurdemper

Ik ben heel tevreden over mijn WP-stuurdemper,je voelt echt een verschil als je hem een klikje verdraait!! Ik weet wel niet of je hetzelfde model hebt , er zijn er met of zonder apparte kamer !! De mijne kan je bekijken op forum Sport : topic : Peter's motor ! Ik denk niet dat je een miskoop gedaan hebt !!!
 
wel kmoet zeggen
mn dealer had er juist een liggen die lekte
maar hij had er al veel gestoken zei hij dus
en niet voor te veel geld
ohlins of zo heb je ook maar die kostten rap 600eurootjes.......

Precies, maar dan hèb je ook wat...ben zéér tevreden met m'n Öhlins. Niks geen kopschudden meer, geeft een vertrouwd gevoel zoals je ziet aan het icoontje, gemaakt op de hobbelige Nordschleife.
 
Tankslappen is onstabiliteit van je frame of onstabiliteit in je banden.
Als je een goed stug frame hebt, en een stel goeie banden hebt is dat heel moeilijk.

of zie ik het nou verkeerd?

Ik wil het graag weten dus als iemand me meer kan vertellen please do :)

Wat denk je, de Jappen spenderen miljoenen in racerij en toch zit er een stuurdemper op elke racer! Tankslappers krijg je vanzelf als je voorwiel kontakt begint te verliezen in een bocht terwijl je een stoot gas geeft, een moderne supersport is gewoon erg licht en dan wordt ie vanzelf schichtig als je 150 pk op de rol zet...
 
Hyperpro is gewoon goed
Het rare met een stuurdemper is, dat je hem in het begin voelt bij langzaam rijden
Ongeveer alsof je balhoofd te strak staat
Maar za een tijdje wen je er aan en voel je hem helemaal niet meer.
Ik heb zelf nu twee jaar een lsl( goedkoop en toch goed)

Hmmm, dan heb je toch geen goede gekocht! Hij moet juist NIET werken (dus niet voelbaar zijn) als er niets aan de hand is en onheil voorkomen (vét dempen) als er plotseling onrust in het vooronder ontstaat...
 
Nu voel ik hem niet meer
Ik heb een lsl stuurdemper in stand 3 staan ( vanaf de lichtste stand gezien)
toen hij gloedjenieuw was voelde ik hem bij lage snelheden alsof mijn balhoofd te strak stond
mischien heeft hij moeten inlopen of ben ik er wel aan gewend geraakt? ik weet het ook niet
Nu na een half jaar werkt hij gewoon goed
 
Oh, nou was ik die Öhlins vergeten te posten, zo ziet ie eruit.

full
 
Eugene , je kan altijd eens informeren naar een Ohlins voor je SP2 , maar ze zijn niet meer leverbaar voor deze motor!!!! ;( Ze zijn uit produktie genomen wegens problemen met de bevestiging . Enkel nog verkrijgbaar voor SP1 . Geloof me de WP is evengoed en kost minder ( maar wel het model met apparte kamer vragen!!! ) :+
 
ja
nu weet ik het niet meer
ik ga eens goed kijken opt internet
als er nog iemand iets weet as stuurdemper voor mn sp2.......
ik informeer voor die wp
 
hee, ik ben nogal nOOb op dit gebied (moet rijbewijs nog halen)
maar ben je ook zo'n stuurdemper hebben op een nieuwe motor waar die niet op zit ?

ik ben namelijk van plan op de cbr600rr te halen, vandaar
 
Wim Kroon Importeur van Ohlins levert wel de stuurdemper met een andere bevestigings steun voor de SP2.
Ohlins leverden alleen met een aparte bracket (buiswerk voor de kuip /ruit) en deze is stukken minder als de originele van de SP2
maar ik vind zelf de WP bevestiging mooier en toch zeker 100 euro voordeliger.
 
hee, ik ben nogal nOOb op dit gebied (moet rijbewijs nog halen)
maar ben je ook zo'n stuurdemper hebben op een nieuwe motor waar die niet op zit ?

ik ben namelijk van plan op de cbr600rr te halen, vandaar

Ligt eraan of je een 25 kW rijbewijs wilt halen, dan zéker niet... Als de fiets beschikt over 117 pk's dan is het voor een CBR600RR misschien nodig, ik heb er in de test nog niets over gelezen, bij een Blade wordt het als eerste punt genoemd.
De CBR600RR is even 'zwaar' dan een CBR900RR maar heeft wel 35 pk's minder dus ik vraag me af of het wel zwaar noodzakelijk is, ik zou m'n geld uitgeven aan een fatsoenlijke uitlaat :) .
 
Ligt eraan of je een 25 kW rijbewijs wilt halen, dan zéker niet... Als de fiets beschikt over 117 pk's dan is het voor een CBR600RR misschien nodig, ik heb er in de test nog niets over gelezen, bij een Blade wordt het als eerste punt genoemd.
De CBR600RR is even 'zwaar' dan een CBR900RR maar heeft wel 35 pk's minder dus ik vraag me af of het wel zwaar noodzakelijk is, ik zou m'n geld uitgeven aan een fatsoenlijke uitlaat :) .
ik ben bezig met een "groot" rijbewijs, dus die 117PK is van toepassing.
Maar dan wacht ik gewoon eerst ff af, volgens mij voel je het snel genoeg als je er 1 nodig bent toch?
 
ik ben bezig met een "groot" rijbewijs, dus die 117PK is van toepassing.
Maar dan wacht ik gewoon eerst ff af, volgens mij voel je het snel genoeg als je er 1 nodig bent toch?

Een CBR600RR zal ca 105 SAE pk op de rol zetten en weegt volgetankt 200 kg. Een CBR900RR (2002/3) levert ca 135 SAE pk op de rol en zit op 198 kg, voor deze motor wordt een stuurdemper aangeraden, ook na de fabrieksmodificatie aan het balhoofd (2002).

Uiteraard heeft kickback ook te maken met geometrie, gewichtsverdeling, vering en demping enz. maar je ziet al aan de getallen dat de Blade hem waarschijnlijk eerder nodig zal hebben dan de CBR600RR.

Standaard had mijn 2000 Blade 127 SAE pk op de rol en woog volgetankt net onder de 200 kg, een stuurdemper was zo nu en dan aan te raden maar niet dringend noodzakelijk (ongeveer hetzelfde las je in de bladen).
Nadat ik een volledig Akrapovic Racing Line systeem en een Dynojet Power Commander 3r had gemonteerd ging het vermogen naar 143 SAE pk op de rol en ging er nog 4,5 kg van het gewicht af i.v.m. het titanium uitlaat systeem.
Met die 143 SAE pk en 195 kg volgetankt is mede door de betere gasrespons een stuurdemper dringend aan te raden. Tot zeker 150 km/u kan het stuur wild heen en weer slaan als het voorwiel een beetje schuin op het asfalt terecht komt of als je met veel gas uit een bocht accelereert, zéker als de weg niet vlak is!

Van een (gemene) kickback schrik je behoorlijk omdat hij nogal plotseling opkomt, de frequentie is dermate hoog dat je hem niet zomaar kunt tegenhouden, in het ergste geval slaat het stuur van aanslag tot aanslag en bestaat de kans dat je de controle verliest en vol de berm in schiet...
 
Waarom zou je een stuur demper willen hebben ?
een goed gebalanceerde motor heeft er toch totaal geen 1 nodig.. ?


Volgens mij heb je gelijk , stuurdemper is alleen nodig als balhoofd al ruim is ,
of dat het frame slap is.
Heb dan ook nog geen stuurdemper , maar aangezien dat een r1 licht is hoeft dat ook niet , anders hadden ze hem al vanaf de fabriek eropgezet toch???
Een ander verhaal wordt het als je alle dagen op het circuit bent.
 
Volgens mij heb je gelijk , stuurdemper is alleen nodig als balhoofd al ruim is ,
of dat het frame slap is.
Heb dan ook nog geen stuurdemper , maar aangezien dat een r1 licht is hoeft dat ook niet , anders hadden ze hem al vanaf de fabriek eropgezet toch???
Een ander verhaal wordt het als je alle dagen op het circuit bent.

Lees nou eens het verhaal hierboven, je hebt er duidelijk niets van begrepen! Het balhoofd van een Blade/R1 (om er maar een paar te noemen) is niet 'ruim' en het frame is niet 'slap'!
Ga met zo'n motor maar eens op het gas op een niet geheel vlakke weg (heb het niet eens over hobbelig) en je weet PRECIES wat ik bedoel!
Met een beetje pech heb je héél wat meer schade dan een stuurdempertje...heb je er geen last van met je R1 dan weet je kennelijk nog niet wat gas geven is :+ .
 
Lees nou eens het verhaal hierboven, je hebt er duidelijk niets van begrepen! Het balhoofd van een Blade/R1 (om er maar een paar te noemen) is niet 'ruim' en het frame is niet 'slap'!
Ga met zo'n motor maar eens op het gas op een niet geheel vlakke weg (heb het niet eens over hobbelig) en je weet PRECIES wat ik bedoel!
Met een beetje pech heb je héél wat meer schade dan een stuurdempertje...heb je er geen last van met je R1 dan weet je kennelijk nog niet wat gas geven is :+ .

Ik begrijp dat ik dus ook maar stuurdemper aan moet schaffen ???

:]
 
doe een maitlje naar Racing-Bikes (zie e mail adres hierboven) met de benadrukking STUURDEMPER en je krijgt a.s.a.p. de ZEEEEEEER voordelige prijslijst via je mail toegestuurd.............. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan