Stuurdemper

bladezzz

MF veteraan
22 nov 2002
3.300
511
Lakehills TX (USA)
Ik wil een stuurdemper hebben....Maar dan wel op of voor het balhoofd en niet aan de zijkant (want dat ziet er niet uit) :')
Zit wel met wat vraagjes die iemand vast wel kan beantwoorden O-)

Aangezien het gaat om een fighter (900RR) met een GSXR-1000 voorvork denk ik dat een standaard Blade-demper niet gaat passen :?

Moet ik opzoek naar een GSXR-1000-demper omdat de kroonplaat ook van een GSX is :?

Ook ziet ik regelmatig 2ehandsjes voorbij komen, die wel aan te passen zijn met een andere bevestigingskit, zou dat ook voor mij op gaan :?

Ik heb Hyperpro (Alphen) al gebeld maar die nemen niet op :(
Zou je daar ook met een 2ehands aan kunnen komen met de vraag om 'm te laten monteren :?

Weet iemand misschien nog andere adresjes/merken in de buurt van 023 :?

B.v.d
:W
 
Een stuurdemper is redelijk universeel, je moet opletten dat de slag die de demper kan maken groot genoeg en niet te groot is. Daarnaast is ook de positie van een eventuele versteller van belang

Het grootste verschil zit in de bevestigingskit. Je kroonplaat is hierbij van belang en de diameter van je vorkpoot..
 
Een stuurdemper is redelijk universeel, je moet opletten dat de slag die de demper kan maken groot genoeg en niet te groot is. Daarnaast is ook de positie van een eventuele versteller van belang

Het grootste verschil zit in de bevestigingskit. Je kroonplaat is hierbij van belang en de diameter van je vorkpoot..
De slag van m'n voorvork is sowieso erg klein, straatje keren doe je met een busje sneller als mijn bike O-)
De montage is m'n grootste probleem dus...Wil ik niet mee gaan (aan)kloten..
ik denk dat ze meer montage gaan rekenen als je met een eigen aan komt zetted dus is er wel zoveel voordeel te behalen met een 2e handsje?
en niet opnemen, het is vakantie he :)
Whehe...Dat denk ik dus stiekum ook :9 Vakantie....Da's jammer maar was ik idd helemaal vergeten |(

Is Wilbers hetzelfde als Hyperpro..? Via google blijf je bij Hyperpro uikomen :?
 
Ik denk dat je WEL een stuurdemper van een Fireblade moet hebben. Er moet een deel aan de kroonplaatbout vastgemaakt worden, en een deel aan de tank/topkuipframe bevestiging.

Ik denk dat je kroonplaatbout en je tankbevestiging gewoon nog hetzelfde is als bij de originele Fireblade. Het frame is niet aangepast dus de maten zijn allemaal nog hetzelfde. En dus moet een origineel Fireblade stuurdempersetje gewoon passen.

Check marktplaats: http://motoren.marktplaats.nl/onderdelen-honda/473468674-honda-cbr-900-rr-1996-1997-wp-stuurdemper-bevestigingsset.html?return=eJw1jstqwzAQRf8lEO9qvdLayJiQ0F2%2FQlgqNtZjkEY0Sem%2Fd1TS3Tlz7zBjtNDfm%2BZT0fJ11IfiTF7WaUUEzdiewMU%2BmLwjeGOw9NGzkDBlF1mK1mXrvIsvK7Fhi%2BRS9CsGf775WXS2zJiO6iKO6gqVgBN4ssvbMDaUhG2H2G7ErQf%2FPSR4bKTX8mnLM8VnGlot1uDytrTyrZ2RUp3%2BVu9kp3EYlCLbv8gK1kq%2FBnCZRqm0a7IDqDPvIBVcknWz4EK8fxymn1%2FOu1PE&df=1&fta=eNo10MFygyAQBuB34ZAzCyi4jLfeOtNXcFAwdaqREU1sM3n3LjG5fbPA7r841HhPaJBty9hc3ZiYTQhSItvHGk4%2B1euMYOOG3I6ApTZ2FCi4AOsHtDHm%2Bop%2FQ7Sp94kqK1WmiJdtCsvQ2XFHEEIquvaLymgtpf25YVq3bfFhimGxcxpQnGLcan6Kc1q72YcaOMDHZ06jkEV3DswOFCQhRRv8EdNQbtlWPnDu9oyi7P0OnVKgtSNIU3HePWF6Lg6EPrxh3lBv8BdC%2BYLPDcEXxsuMIoArCFz1rdM7tH3XG5pOKFTQ5QFpQgY3uqLnbUV9gaa3RdvyUO3gjJTeVcdfI1vn6HxqxnA5r995T0EHFbLJ7U1enbb1z90FMndj9uvFK7MOOd4fj3%2BELoru&fta_ind=5&fs=1
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je WEL een stuurdemper van een Fireblade moet hebben. Er moet een deel aan de kroonplaatbout vastgemaakt worden, en een deel aan de tank/topkuipframe bevestiging.

Ik denk dat je kroonplaatbout en je tankbevestiging gewoon nog hetzelfde is als bij de originele Fireblade. Het frame is niet aangepast dus de maten zijn allemaal nog hetzelfde. En dus moet een origineel Fireblade stuurdempersetje gewoon passen.

Check marktplaats: http://motoren.marktplaats.nl/onderdelen-honda/473468674-honda-cbr-900-rr-1996-1997-wp-stuurdemper-bevestigingsset.html?return=eJw1jstqwzAQRf8lEO9qvdLayJiQ0F2%2FQlgqNtZjkEY0Sem%2Fd1TS3Tlz7zBjtNDfm%2BZT0fJ11IfiTF7WaUUEzdiewMU%2BmLwjeGOw9NGzkDBlF1mK1mXrvIsvK7Fhi%2BRS9CsGf775WXS2zJiO6iKO6gqVgBN4ssvbMDaUhG2H2G7ErQf%2FPSR4bKTX8mnLM8VnGlot1uDytrTyrZ2RUp3%2BVu9kp3EYlCLbv8gK1kq%2FBnCZRqm0a7IDqDPvIBVcknWz4EK8fxymn1%2FOu1PE&df=1&fta=eNo10MFygyAQBuB34ZAzCyi4jLfeOtNXcFAwdaqREU1sM3n3LjG5fbPA7r841HhPaJBty9hc3ZiYTQhSItvHGk4%2B1euMYOOG3I6ApTZ2FCi4AOsHtDHm%2Bop%2FQ7Sp94kqK1WmiJdtCsvQ2XFHEEIquvaLymgtpf25YVq3bfFhimGxcxpQnGLcan6Kc1q72YcaOMDHZ06jkEV3DswOFCQhRRv8EdNQbtlWPnDu9oyi7P0OnVKgtSNIU3HePWF6Lg6EPrxh3lBv8BdC%2BYLPDcEXxsuMIoArCFz1rdM7tH3XG5pOKFTQ5QFpQgY3uqLnbUV9gaa3RdvyUO3gjJTeVcdfI1vn6HxqxnA5r995T0EHFbLJ7U1enbb1z90FMndj9uvFK7MOOd4fj3%2BELoru&fta_ind=5&fs=1
:}
Helaas is de mijne een '94er :')
Is idd wel wat ik bedoel qua montage :Y Mooi zichtbaar op je tank :9
Blade's '96 en hoger hebben 2 schroeven voor de tank aan de voorkant toch..? Ik heb 'r maar 1..

Op m'n vorige Blade zat er 1-tje om de voorvork & aan 't frame maar dat zag er niet uit...(wat je niet zag door de kuip :+ )

Kan op deze pics helaas niet goed zien hoe of wat..
IMAG0163.jpg

fighter900.jpg
 
Whehe...Dat denk ik dus stiekum ook :9 Vakantie....Da's jammer maar was ik idd helemaal vergeten |(

Is Wilbers hetzelfde als Hyperpro..? Via google blijf je bij Hyperpro uikomen :?


:')

en wilbers is een merk, net als hyperpro en öhlins.
HK suspension levert bijvoorbeeld wilbers
RB motoren is dat bijvoorbeeld voor hyperpro
en om het volledig te maken,http://www.ohlins-rooske.nl/index.php?action=products (hier)voor öhlins
 
:')

en wilbers is een merk, net als hyperpro en öhlins.
HK suspension levert bijvoorbeeld wilbers
RB motoren is dat bijvoorbeeld voor hyperpro
en om het volledig te maken,http://www.ohlins-rooske.nl/index.php?action=products (hier)voor öhlins
:}
Ik moet ff beter lezen |(

Ga toch maar wachten op een afspraakje bij Hyperpro Alphen, better safe then sorry 8-)
 
Gefeliciteerd! Ik had niet door dat je er een superbike stuur op had zitten, dan had het op het stuur waarschijnlijk ook niet gepast. Zo zit het op mijn racer (Fireblade '96):

[afbeelding]
Tnx *D

De montage op die manier was mijn 1e keus, maar idd....Geen bewegingsruimte voor de demper.
Nu heeft ie het onderste nokje frame vlak gemaakt, boortje, tapje en kon ie worden vastgezet met 1 bevestigingsring ala R1. (scheelde ook nog een slok op een borrel :9 )
Vanmorgen al beter kunnen testen als de hele rit terug gister :X Voelt weer als een nieuwe motor :Y Welcome back: Stability *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan