Stuurdemper?

hehehe, mijn oom vertelde mij eens dat het iets met de tank te maken had.....
kan ook zijn dat ik het verkeerd begreep, wat mij logischer lijkt, ik was nog maar een klein menneke. maar het zat in mijn hoofd als, niet lachen, iets van 'tankstabelisator'....
waarschijnlijk vertelde hij dat het was om je stuur te stabeliseren, en toen heb ik er in de loop van de tijd iets anders van gemaakt.....

L :+ L!!
 
hehehe, mijn oom vertelde mij eens dat het iets met de tank te maken had.....
kan ook zijn dat ik het verkeerd begreep, wat mij logischer lijkt, ik was nog maar een klein menneke. maar het zat in mijn hoofd als, niet lachen, iets van 'tankstabelisator'....
waarschijnlijk vertelde hij dat het was om je stuur te stabeliseren, en toen heb ik er in de loop van de tijd iets anders van gemaakt.....

L :+ L!!

Hij zat er niet ver naast. Het ding is tegen tankslappers. En een Duc 748 heeft er standaard eentje.
 
hahahaha, dan zou je elke keer dat je stuurt meteen de benzine ff roeren onder het mom van: dan blijft er geen vuil achter in je tank....
hahahaha
 
Laatst bewerkt:
Omdat het een showfietsje is en er toch niet mee gereden wordt zoals het hoort, heeft waarschijnlijk 99% geen stuurdemper nodig.


:P :P :P :P :P :P

Hee John, en die Suzuki's hebben ze standaard om dat
A - ze geen fatsoenlijke fiets kunnen maken
B - Die gixxers rijders anders bang worden.

}) }) }) }) }) })
 
Hee John, en die Suzuki's hebben ze standaard om dat
A - ze geen fatsoenlijke fiets kunnen maken
B - Die gixxers rijders anders bang worden.

}) }) }) }) }) })

hmmm, mijne heeft er geen.

Suzuki heeft ze er alleen maar op zitten voor de mensen die van een yamaha afkwamen en eens een keer een echte sportfiets wilde rijden :+
 
Omdat het een showfietsje is en er toch niet mee gereden wordt zoals het hoort, heeft waarschijnlijk 99% geen stuurdemper nodig.



[/quote]
tja alleen zo jammer dat de rest dat showfietsje rijdend alleen vaak van de achterkant zien of een keer aan de zijkant als ze weer eens door een R1 voorbijgegaan worden
 
m2.jpg
 
Op maandag 20 mei 2002 22:24 schreef Rambi het volgende:
de tekst onderin je dings nog wat over het verschil in snelheid tussen boy and girls gaat niet helemaal op, m´n buurvrouw rijd een Sp1 en snel ook dat is een ding wat zeker is, darom vind ik haar ook zo aardig haha
 
Laatst bewerkt:
hmmm, mijne heeft er geen.

Suzuki heeft ze er alleen maar op zitten voor de mensen die van een yamaha afkwamen en eens een keer een echte sportfiets wilde rijden :+

Er stappen geen verstandige mensen over van een Yamaha naar een Suzuki, als ze dat wel doen, dan klopt mijn verhaal gewoon weer. ;)
 
Omdat het een showfietsje is en er toch niet mee gereden wordt zoals het hoort, heeft waarschijnlijk 99% geen stuurdemper nodig.


:P :P :P :P :P :P
mischien is de r1 kwa frame etc een stuk beter dan die andere showfietsjes?
met die stuurdemper elimineer je ongewenst gedrag... niet echt reclame als een straatfietsje dat standaard nodig heeft...

btw... ik heb nog een lsl exemplaar voor een ducatie over.... ooit es verkeerd besteld...
 
Volgens mij heeft geen enkele fiets standaard een stuurdemper. De meeste fietsen hebben er ook geen nodig . Alleen bij de echte pk brakers is het aan te raden.. Ik heb er een op m'n nieuwe r6 zitten, maar waarom de vorige eigenaar die er op gezet heeft? (waarschijnlijk voor de sier)

GSXR1000 heeft ze in ieder geval wel standaard. Hoe het zit met de broertjes hiervan weet ik niet...
 
Het heeft niet alles met vermogen te maken. Een vriend van me kreeg een tankslapper met z'n SV650S toen hij in z'n drie of vier accellereerde over een paar hobbels. Hij lag er bijna af ..... achteraf niet zo verwonderlijk: zijn voetsteun was afgebroken (!!) en er zaten allemaal zwarte strepen van zijn pak op z'n tank. Oei

Bij de introductie van de nieuwe R1 werd trouwens als argument voor het bewust weglaten van een standaard stuurdemper genoemd, dat de motor goed genoeg in balans zou zijn en zo voorspelbaar zou zijn, dat redelijk ervaren rijders hiermee (of juist 'hierzonder' :) ) zouden kunnen leven.
 
naar aanleiding van ff schrikken vandaag op de snelweg dit (ietwat oudere) topic ff terugbrengen: ging deze morgen autosnelweg op, was redelijk wat zijwind, en ja, was (heel) lekker aan het optrekken op de invoegstrook en gaat m'n voorwiel daar een ietsje opzij door een windstoot in combinatie met wat nattigheid op de baan. heb geen tankslapper gehad of zo, was op wat windstoten ingesteld, maar was toch even een waarschuwing.
Ik was de laatste tijd al ff aan't denken aan het installeren op m'n motor. vooral omdat't de laatste tijd toch al enkele keren behoorlijk heeft gewaaid en ik hoe dan ook heel het jaar ga doorrijden...
Heeft iemand ervaring met
1. tankslapper door sterke zijwind?
2. zoja, brengt stuurdemper hier oplossing?

btw: cbr600f uit '99
 
Omdat een Vmax standaard afstamt van een toerbak en die opgefokt is heb ik er een stuurdemper opzitten
bij de 180 begint ie wel eens te slingeren en wiebelen.

steeringdampersmall.JPG


( de dummytank is er nu op deze foto af )
 
als ik straks vol vermogen mag, dan wil ik die ook nog eens kopen, alleen dan misschien op een andere fiets, maar dat weet ik nog niet....
 
Terug
Bovenaan Onderaan