Stuurdemper?

VlammeR

MF veteraan
15 mei 2002
2.251
0
Eindhoven
okok, ik ben er van overtuigd dat het stom moet klinken, maar ik kom er echt niet uit;
wat is een stuurdemper?
waarschijnlijk weet ik het wel, maar ken ik alleen de naam niet......
 
Een raar staafje wat lijkt op de gasveren die je kofferbakdeksel van je koekblik omhoogduwt alleen dan gemonteerd op frame en stuur van de vaak snelle motorfietsen. Is bedoeld om tankslappers ofzo tegen te gaan; dat je stuur op eens van links naar rechts slaat en anders om.
 
De CBR's (als ik mij niet vergis) hebben deze standaard. Suzuki 600R heeft ze ook kan ik mij herinneren.

Ik vraag mij alleen af waarom een R1 deze niet standaard heeft :?

Kheb nog nooit een cbr met een (standaard) stuurdemper gezien. Zelfs de nieuwe Blade niet.
 
Ik vraag mij alleen af waarom een R1 deze niet standaard heeft

Omdat het een showfietsje is en er toch niet mee gereden wordt zoals het hoort, heeft waarschijnlijk 99% geen stuurdemper nodig.


:P :P :P :P :P :P
 
Heeft een rf600r die standaard een jah ?
is me nog niet opgevallen maar dat houdt in dat ik die alvast niet meer hoeft te kopen :D
 
Volgens mij heeft geen enkele fiets standaard een stuurdemper. De meeste fietsen hebben er ook geen nodig . Alleen bij de echte pk brakers is het aan te raden.. Ik heb er een op m'n nieuwe r6 zitten, maar waarom de vorige eigenaar die er op gezet heeft? (waarschijnlijk voor de sier)
 
Volgens mij heeft geen enkele fiets standaard een stuurdemper. De meeste fietsen hebben er ook geen nodig . Alleen bij de echte pk brakers is het aan te raden..

Mijn echte pk braker heeft er ook geen nodig. Volgens mij hebben alleen extreem sportieve fietsen er mogelijk een nodig. Dus die met o.a. een errug stijle balhoofdshoek.
 
De Suzi TL1000R heeft ook een stuurdemper gekregen van Suzuki na een terugroep actie....

En dat was niet voor niets |(
 
Damn

naja eerst andere accesoiretjes kopen
wil er veel geanodiseerd aluminium opzetten zoals trillingsdempers ventieldopjes hendel verstelknoppen enz enz enz...
Als je niet erg hard rijdt enzo, dan heb je denk ik ook weinig aan een stuurdemper. Ik rij redelijk door maar heb er niet 1 nodig, zo hard ga ik ook weer niet. Heel soms gaat het stuur wat slaan op slecht wegdek maar voor de rest amper.
 
Laatst bewerkt:
Nee radio komt er niet op. 27mc zender mischien in een later stadium, maar dan wel icm intercom systeem.
geen dobbelstenen aan me ventielen wel rode zuigertjes :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan