Stuurgedrag RSV 1000R...

guzzi 1100 sport

MF veteraan
30 mrt 2004
5.650
0
Zaanstad
Hier even een vraag over het stuurgedrag van de ''R''.
Mijn baas heeft er zo een gekocht, maar vindt zelf dat hij niet zo goed stuurt, ik ben er vanavond ook even een rondje mee gaan rijden, en er is idd iets mis, want ook al zit je op een vlak en recht stuk weg, dan voel je hem overduidelijk (als een schip op zee) van links naar rechts gaan. Hoe kan dit? Ikzelf dacht stuurdemper.
 
Stuurdemper heeft er niets mee te maken, of hij moet wel zo strak staan afgesteld, dat je hem nauwelijks van links naar rechts krijgt.
Staat de vering wel gelijk afgesteld (links en rechts)
Zit het achterwiel er wel recht in.( ga je ongemerkt corrigeren, dus deinen)
Controleer bandenslijtage, of dit ongelijk is.
Bandenspanning ong. 2.3 tot 2.5 bar.
 
ik denk dat je een "dood" punt hebt in je balhoofdlager, of dat deze te strak staat afgesteld.
Hierdoor mis je de fijne correcties welke je doet tijdens het rechtuitrijden waardoor je gaat zwabberen.

Als je het wapperen van het voorwiel bedoeld (als bij een winkelwagentje) dan kun je eens kijken hoe ver de motor door zijn voorpoten is heen gezet en hoe hoog de achterkant staat.
Als de balhoofdshoek te stijl wordt krijg je vanzelf dit winkelwagentjes gevoel.
(te weinig naloop).
Herstellen door de originele instellingen te herstellen.

2 mogelijkheden, kijk maar welke het beste past.
 
Hier even een vraag over het stuurgedrag van de ''R''.
Mijn baas heeft er zo een gekocht, maar vindt zelf dat hij niet zo goed stuurt, ik ben er vanavond ook even een rondje mee gaan rijden, en er is idd iets mis, want ook al zit je op een vlak en recht stuk weg, dan voel je hem overduidelijk (als een schip op zee) van links naar rechts gaan. Hoe kan dit? Ikzelf dacht stuurdemper.
 
Hier even een vraag over het stuurgedrag van de ''R''.
Mijn baas heeft er zo een gekocht, maar vindt zelf dat hij niet zo goed stuurt, ik ben er vanavond ook even een rondje mee gaan rijden, en er is idd iets mis, want ook al zit je op een vlak en recht stuk weg, dan voel je hem overduidelijk (als een schip op zee) van links naar rechts gaan. Hoe kan dit? Ikzelf dacht stuurdemper.

Heb hetzelfde probleem gehad met mijn R. Linker en rechter ingaande demping stonden totaal verschillend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan