stuurpen de/monteren

PH_F4

MF veteraan
26 jul 2010
1.577
12
Ik zoek een bedrijf die een nieuwe stuurpen kan demonteren. Naderhand wordt er een nieuwe gemaakt en deze moet weer gemonteerd/geperst worden.
Ik moet er alleen zeker van zijn dat het zonder schade terug komt!
 
In principe iedereen met een pers kan dat doen. Maar zonder beschadigingen is altijd afwachten. Je bent altijd afhankelijk van hoe nauwkeurig/zorgvuldig iemand anders werkt...
 
Laatst bewerkt:
Ik zoek een bedrijf die een nieuwe stuurpen kan demonteren. Naderhand wordt er een nieuwe gemaakt en deze moet weer gemonteerd/geperst worden.
Ik moet er alleen zeker van zijn dat het zonder schade terug komt!

waarom wil je een nieuwe stuurpen demonteren? of mis ik iets...

Maar stuurpennen persen is echt geen hogere wiskunde. Als je een pers hebt staan en een beetje zorgvuldig werkt is het een makkie. Als er een nieuwe pen in moet is de juiste passing het belangrijkst. En wederom zorgvuldig werken....

Als je niemand anders vertrouwt zelf een persje kopen zou ik zeggen, die kosten je de kop niet.

Later,

Loek
 
Niet iedereen kan dat.
Vandaar dat ik een bedrijf zoek met de juiste kennis. Ik wil niet een beschadigd onderdeel terug krijgen.
Iedereen met een pers lijkt me te weten waar hij mee omgaat, Een pen uit een gat persen is geen rocketsience, en al helemaal geen kwantummechanica.

Ik kan je zeggen om effe naar Hans van Wijk te rijden, maar dat doe ik niet omdat je woonplaats niet in je profiel staat en je misschien wel in maastricht woont...
Tenzij je er 200 km voor wil rijden
 
ombouw met ander voorvork waarschijnlijk

neen, maar verschiet er niet van hoeveel kracht het soms vergt.

Die ombouw naar andere vork had ik ook gedacht. Maar heeft hij een hele nieuwe vork gekocht dan? Ik snapte dat hele nieuwe niet....
En die kracht kan wel oplopen inderdaad. Maar dan knalt het ook lekker als het uiteindelijk losgaat :t

Later,

Loek
 
Het is inderdaad de bedoeling om de stuurpen te verwijderen zodat hier een ander type in kan komen.
Het betreft een nieuw T-stuk van Flyhammer, vandaar dat ik liever niet weer 600euro besteed voor een nieuwe.

Ik heb thuis nooit een pers nodig gehad, dus nooit aangeschaft. En om er een aan te schaffen voor één keer vind ik zonde en ik heb er geen ruimte voor.
Ik had gehoopt dat iemand ervaring had met een bedrijf, provincie Utrecht.

Wellicht dat er geen keus is dan naar motorzaken gaan zoeken.
 
had gehoopt dat iemand ervaring had met een bedrijf, provincie Utrecht
Dat bedoelde ik. Ik weet er een in zeeland, maar als je niks in je profiel of startpost zet en pas na weet ik veel hoeveel posts een regio gaat noemen kanje er niet vanuitgaan dat iemand moeite gaat nemen tips te geven... Vraag eens aan @Zot, goete technikus, botte boer
 
En misschien is er wel een forum lid dat het klusje voor je wil doen?
Maar ik zou bij een klein constructie bedrijfje binnenlopen en uitleggen wat je wil dat ze voor je doen. Of even vragen of je even de pers mag gebruiken. Revisiebedrijf maak je ook een goeie kans

Moet te regelen zijn zou ik haast zeggen. Even wat tijd voor uittrekken. En langsgaan werkt echt 10x zo goed als bellen. Zo gaat het bij ons op het werk ook. Klusje van 10 min. Is altijd tijd voor.

Succes,

Later,

Loek
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Ik vind zo'n pers waar je ook daadwerkelijk nog iets onder kwijt kan best aan de prijs.. hoef geen 20T pers te hebben maar een draagarm er onder kunnen leggen of een brug of wiel zou wel fijn zijn.

Dan zit je al op 200 euro excl. pers toebehoren. Snap best dat je dat niet ff koopt voor 1x.
 
in principe is dit makkelijk te doen met een pers en de juiste hulpstukken. Toevallig een tijdje terug hetzelfde gedaan, ik denk dat een beetje motorzaak met een pers dit zo gedaan heft voor je. Ik hoop wel dat de passing van de nieuwe pen ook goed is, zou even vergelijken als de oude eruit is
 
Waarom denk je dat?
Dat is gewoon zo, bij een perspassing die niet perfect is of niet in een propere omgeving is geassembleerd kan er een braam ontstaan bij het erin persen. Dat is geen probleem bij assemblage en je ziet het niet.
Maar tijdens demontage kan die braam je leven moeilijker maken en ervoor zorgen dat er een beschadiging is die je er niet meer uitkrijgt. (Maar met fijn schuurpapier of een zoetvijl kan je ervoor zorgen dat de braam vlak is of een putje en dan kan je het terug assembleren)
 
Dat is gewoon zo, bij een perspassing die niet perfect is of niet in een propere omgeving is geassembleerd kan er een braam ontstaan bij het erin persen. Dat is geen probleem bij assemblage en je ziet het niet.
Maar tijdens demontage kan die braam je leven moeilijker maken en ervoor zorgen dat er een beschadiging is die je er niet meer uitkrijgt. (Maar met fijn schuurpapier of een zoetvijl kan je ervoor zorgen dat de braam vlak is of een putje en dan kan je het terug assembleren)
Aha zo bedoel je dat, vroeg het me al af. Het natuurlijk zorg dat alle delen kloppen en inderdaad vrij zijn van oneffenheden.
Waar in mijn ervaring het vaak fout gaat is de verkeerde passing uit te selecteren. Te weinig speling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan