Stuurpen verwijderen

IwanK

MF'er
20 sep 2009
49
0
Borne
Hallo,

Ik heb een vraagje.
Hoe krijg ik de stuurpen van een Ducati monster uit de onderste kroonplaat?
We hebben het met een pers geprobeerd maar er komt geen beweging in ook al in de bankschroef gehad en geprobeerd er uit te draaien ook geen succes.
Iemand betere, andere ideen?

B.v.d. Iwan
 
jaap, dat kun je altijd zien. ik denk dat TS dat ook gezien heeft en weet dat ie los te halen is. het moet inderdaad lukken. anders, als de kroonplaat van aluminium is en de pen van staal, ff in de oven voor 3 kwartier. teoretisch zou het dan makkelijker kunnen!
 
jaap, dat kun je altijd zien. ik denk dat TS dat ook gezien heeft en weet dat ie los te halen is. het moet inderdaad lukken. anders, als de kroonplaat van aluminium is en de pen van staal, ff in de oven voor 3 kwartier. teoretisch zou het dan makkelijker kunnen!

:^

Of even voorzichtig met een verfbrander het aluminium rond de pen verwarmen
 
Hallo,

Allemaal alvast bedankt voor de antwoorden.
Even over de vraag waarom hij eruit moet.
Ik ben bezig met een streetfighter er moet een andere pen in van een andere motor.

Bedankt Gr Iwan
 
@ TS Even offtopic, maar als ik jou was zou ik echt een andere nickname kiezen, denk dat iedereen die het engels meer machtig is dan het schoolengels het met me eens is.
I wank.. Sorry vind ik echt niet gepast. Niet om je af te zeiken maar meer als goed bedoelde tip. :Y
 


Precies: Oeps.....



Ik denk dat als je de pen er naar beneden uitdrukt het ineens een stuk makkelijker gaat... *O*



Denk 's na over het volgende: Met de moer bovenop trek je hard aan de stuurpen. Als dat ook de richting zou zijn waarin je hem eruit drukt zou dat niet een heel klein beetje link zijn omdat je de pen dan al lostrekt bij het aandraaien van de moer bovenop?

Stuurpennen douw je altijd naar beneden toe eruit.


Maar je bent in goed gezelschap, ik heb hier al zeker 10 keer een topic over vastzittende stuurpennen gelezen waarbij achteraf bleek dat men de verkeerde kant op aan het drukken was.
 
Laatst bewerkt:
Leuk antwoord FZRene wat is dan de goede kant?
Ik heb de weg van de minste weerstand genomen dus van onderen naar boven.
Meet een met een schuifmaat hoe dik de pen is boven de kroonplaat en hoe dik hij is onder de kroonplaat.
Gewoonlijk zit er aan de onderkant van de pen een verdikking.
Als die flens er niet aan zou zitten zou je de pen er uit kunnen trekken bij het aandraaien van de moer op de bovenste kroonplaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan