stuurpen verwijderen

capricorn-46

MF veteraan
8 mrt 2009
1.121
64
Wijhe
ik wil de stuurpen van een fireblade verwijderen ,nu denk ik dat deze gelast is moet ik de nieuwe ook vastlassen .
de blade vork komt in een suzuki gs 1000.
greeets bert :W
 
Hoeft niet perse.
Als je een hele nieuwe pen maakt kan je ook een opstaand randje aan de niet pen maken.
En dan de nieuwe pen tot het opstaande randje in de kroonplaat persen.

Wel de juiste passingen maken.
 
Welk jaar Blade is de vork? Eerste oerBlade modellen hadden een gietijzeren kroonplaat met gelaste pen. Latere modellen een aluminium kroonplaat met geperste aluminium pen. Steek is trouwens wel anders.
 
Als jij deze hebt is hij inderdaad gelast.

000000167109-3.jpg
 
Heb je gecontroleerd of je nog voldoende stuuruitslag hebt, de oudere motoren hadden de voorpoten veel meer in een V-vorm staan tov de stuurpen dan de moderne motoren, dus waarschijnlijk ga je met je poten tegen de tank of frame aankomen
 
Heb je gecontroleerd of je nog voldoende stuuruitslag hebt, de oudere motoren hadden de voorpoten veel meer in een V-vorm staan tov de stuurpen dan de moderne motoren, dus waarschijnlijk ga je met je poten tegen de tank of frame aankomen

als ik de pen terug heb ,ga ik na dat probleempje kijken en proberen op te lossen.
anders ga ik terug na mijn eerste idee ,een gsx1100r vork
 
stuurpen is binnen *O* .gelijk maar ff de volgende vraag erin gooien , hij moet geperst worden op de onderste plaat ,de oven diepvries methode ,hoelang moeten ze daarin om te persen. :9

Kan je toch uitrekenen?

Hoeveel krimp heb je?

Lineaire uitzettingscoefficient van staal is 12x10^-6 dus:

Uitzetting = Temperatuursverschil X Diameter X 12x10^-6
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan