David1983
Rookie
Hallo allemaal,
Ik heb een paar vragen, waarbij ik om jullie wijze raad vraag!
Ik heb sinds kort een Suzuki GSX 600 F (1991), maar ben niet tevreden over het stuurgedrag.
Het volgende is het probleem:
De motor stuurt in bochten erg lastig in, met name bij lage snelheden (bij korte bochtjes in de bebouwde kom, dus gewoon wanneer je je eigen straat uit rijdt etc.)
Hij heeft de neiging rechtdoor te blijven gaan, in plaats van te sturen.
Wanneer ik iets harder rijd (ong. 50-60 km/h) moet ik de motor als het ware "uit de bocht omhoog trekken", met redelijk veel kracht.
Echter...een opmerking: de voorband is aan vervanging toe. Deze is door het rijgedrag van de vorige eigenaar niet optimaal afgesleten, waardoor de band ineens "hoekig" afloopt. Volgens mij zou dit het stuurgedrag voor een deel kunnen verklaren. De bandenspanning is overigens goed.
Nu ga ik dit weekend een andere voorband laten monteren. Momenteel heb ik achter 140-80-17 en voor 110-70-17. Ik heb vernomen dat het een optie is om een hogere voorband (80?) te nemen, waardoor het stuurprobleem ook verholpen kan worden. Klopt dit? En zo ja, wat is de technische onderbouwing hiervan dan?
Of is er mogelijk iets met mijn balhoofd(lager)? En hoe kan ik dit zelf testen?
Tot slot: ik kom de term "cuppen" van een band hier wel eens tegen. Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent?
Tot slot 2 : kan iemand mij uitleggen welk gedeelte van de band de "wang" nu precies is...
Yep, I know, ik ben nog een rookie...maar ik leer het graag!
Ik hoop dat jullie deze vragen kunnen/willen beantwoorden, want ik zou er enorm mee geholpen zijn!
Ik hou jullie op de hoogte!
Groeten David
Ik heb een paar vragen, waarbij ik om jullie wijze raad vraag!
Ik heb sinds kort een Suzuki GSX 600 F (1991), maar ben niet tevreden over het stuurgedrag.
Het volgende is het probleem:
De motor stuurt in bochten erg lastig in, met name bij lage snelheden (bij korte bochtjes in de bebouwde kom, dus gewoon wanneer je je eigen straat uit rijdt etc.)
Hij heeft de neiging rechtdoor te blijven gaan, in plaats van te sturen.
Wanneer ik iets harder rijd (ong. 50-60 km/h) moet ik de motor als het ware "uit de bocht omhoog trekken", met redelijk veel kracht.
Echter...een opmerking: de voorband is aan vervanging toe. Deze is door het rijgedrag van de vorige eigenaar niet optimaal afgesleten, waardoor de band ineens "hoekig" afloopt. Volgens mij zou dit het stuurgedrag voor een deel kunnen verklaren. De bandenspanning is overigens goed.
Nu ga ik dit weekend een andere voorband laten monteren. Momenteel heb ik achter 140-80-17 en voor 110-70-17. Ik heb vernomen dat het een optie is om een hogere voorband (80?) te nemen, waardoor het stuurprobleem ook verholpen kan worden. Klopt dit? En zo ja, wat is de technische onderbouwing hiervan dan?
Of is er mogelijk iets met mijn balhoofd(lager)? En hoe kan ik dit zelf testen?
Tot slot: ik kom de term "cuppen" van een band hier wel eens tegen. Kan iemand mij uitleggen wat dit betekent?
Tot slot 2 : kan iemand mij uitleggen welk gedeelte van de band de "wang" nu precies is...
Yep, I know, ik ben nog een rookie...maar ik leer het graag!
Ik hoop dat jullie deze vragen kunnen/willen beantwoorden, want ik zou er enorm mee geholpen zijn!
Ik hou jullie op de hoogte!
Groeten David
Laatst bewerkt: