stuurslot bevroren....help!

WD-40, teflon spray, siliconen spray, iets met alcohol, warm water ( is ie wel los ;) ) probeer wat....
 
Hier zit nog zo'n geluksvogel.
Vol bepakt de motor uit de schuur halen,
Om hem vervolgens met een nood gang
weer terug de schuur in te pleuren.
Vervolgens met volle bepakking op
de fiets naar het werk,dat zit toch
niet lekker al die kleren aan op de fiets.

Ik heb de motor gewoon in de schuur
staan en hij heeft net een service beurt
gehad,verwacht ik toch echt niet zulken
problemen.
Hij staat niet op stuurslot,maar kreeg
de sleutel gewoon voor geen mogelijkheid
om gedraait,ja en dan sta daar. |( |( |(

Vanavond wel even kijken,hoelang nog
voor dat de zomer ook al weer begint. ;(
 
Done,gewoon een doek onder de hete kraan,
even er tegen aan en klaar is kees.
Gelijk even met van die shit in
gespoten ,voor de volgende keer.
 
gewoon ff heet water erover, van slot en dan smeermiddel erin, it's a simpel!

Dit dus zeker NIET doen omdat je
1. Nog meer water in je slot krijgt |(
2. Zoals JohnK6 al schreef: dat smeermiddel het water niet verdrijft zodat het alsnog bevriest |(

De beste oplossing is volgens mij om het slot met slotontdooier (100% glycol) vol te gooien. De alcohol zal er voor zorgen dat het slot niet meer bevriest omdat het water opgelost wordt in de glycol.

Vanochtend had ik hetzelfde probleem en heb toen met een föhn het slot ontdooid en ben daarna direct een flesje slotontdooier gaan halen en jawel, binnen een paar minuten shoppen zat het slot weer vast (nog steeds vocht in slot). Volgegooid met slotontdooier en de hele dag geen problemen meer gehad. Ik ben benieuwd hoe het morgenochtend gaat.
 
ik heb vandaag wd-40 gehaald. weer met de hete fanddoek truc het slot ontdooid, daarna spul erin, daarna 1,5 u gereden en nu nergens meer last van.
heb het net nog even geprobeerd, sleutel draait gewoon om en vrooeeem!
 
Toen ik vanochtend van huis wegreed was het hier -13. Stuurslot geen probleem. Het probleem kwam pas bij de benzinepomp........de tankdop vastgevroren. Snel de pompwinkel in gelopen en een busje Valma Slotfree gekocht. Het halve flesje in het slot gespoten en jawel de sleutel paste er weer in.
Tja en toen kwam een ander probleem, de sleutel was met geen mogelijkheid om te draaien.
De motor maar weer gestart, ondertussen bevroren vingers gekregen, en naar het werk gereden.

Vlak bij m'n werk zit nog een pomp. Daar gestopt met de hoop dat de motorwarmte het slot had ontdooit. Mooi niet. :(

Dus ....... help ..... wie heeft er een briljant idee.

Ik heb hier dus geen kruik, fohn, warme handdoek etc. etc. alleen heet water maar volgens een aantal hier moet je dat dus niet gebruiken (meer water dus dat bevriest weer).

Heb tot 17 uur om een oplossing te vinden ;(
 
Beetje smeer-olie erin. (wd40 ofzo?)
Beetje wiggelen met de sleutel en dan zal ie bijkans al losgaan.

Slotontdooier is er speciaal voor, dus das (op korte termijn) de best werkende oplossing.


voor als je verder nix bij je hebt:

Gewoon in je handen blazen & handen stevig over elkaar wrijven, zodat de handpalmen opwarmen. Dan de handpalm stevig op 't slot drukken. Niet te lang want dat gaat zeer doen. ;) Effe andere hand & weer van voor af aan.

:+
Je kunt ook tussendoor je handen warmen door die onder je trui op je buik te houden. :P
 
Beetje smeer-olie erin. (wd40 ofzo?)
Beetje wiggelen met de sleutel en dan zal ie bijkans al losgaan.

Slotontdooier is er speciaal voor, dus das (op korte termijn) de best werkende oplossing.


voor als je verder nix bij je hebt:

Gewoon in je handen blazen & handen stevig over elkaar wrijven, zodat de handpalmen opwarmen. Dan de handpalm stevig op 't slot drukken. Niet te lang want dat gaat zeer doen. ;) Effe andere hand & weer van voor af aan.

:+
Je kunt ook tussendoor je handen warmen door die onder je trui op je buik te houden. :P

De wd-40 heb ik hier niet. En (correct me if i'm wrong) een tankdopslot lijkt mij een gesloten iets zodat er niks via het sleutelgat in de tank kan komen. Als het palletje dat er voor zorgt dat de dop niet open kan vastgevroren zit dan lijkt het me dat het antivries goedje er niet bij kan.

Dus ..... dan maar de handen op de buik :X
 
Gelukkig werken er hier een aantal die-hard motor rijders en eentje had het idee om hete thee in een boterhamzakje te doen en deze op de tankdop te zetten.

Straks in mijn pauze ga ik het ff proberen en als het lukt eerst tanken en daarna alhier een berichtje plaatsen dat het werkt. (en nou maar hopen dat het dus echt werkt)
 
Op woensdag 11 december 2002 10:13 schreef DaveCave het volgende:Dus ..... dan maar de handen op de buik :X
Dat zou ik dan alvast tussendoor eens proberen & niet aan het eind van de dag. Anders begin je de rit al met half bevroren poten. ;)
 
Gelukkig werken er hier een aantal die-hard motor rijders en eentje had het idee om hete thee in een boterhamzakje te doen en deze op de tankdop te zetten.

Straks in mijn pauze ga ik het ff proberen en als het lukt eerst tanken en daarna alhier een berichtje plaatsen dat het werkt. (en nou maar hopen dat het dus echt werkt)

Geen winterthee gebruikt hoop ik. Dat is de goden verzoeken heh ;)

Ik denk wel dat het smaakje het zal doen in deze :P

Tis niet te hopen dat het wel zowww koud is dat je straks een vastgeplakt zakje aardbeitjesthee op je tank heb zitten })

Maar eerlijk is eerlijk. Idee is goed opzich, maar ik zie het bij mezelf wel gebeuren eigelijk dat ik een vastgeplakt zakje, ooit vocht, op me tank heb zitten.

Zou je niet nu al ff gaan kijken voor de zekerheid?

En koop slotontdooier/WD-40 ofzo. In handige meeneemverpakking.
 
We hebben hier alleen smaakloze thee :r . Ff een uurtje wachten en dan heb ik pauze, dan ga ik proberen.

En slotontdooier heb ik al, ik heb het halve flesje er al in gespoten maar dat hielp niet.

Een van mijn collega's heeft gisteren bruine bonen gegeten en bood aan mij te helpen. Maar toen hij hoorde dat het beste en warmste resultaat verkregen wordt door met je blote reet op de tank te gaan zitten haakte hij af. De loser. :)
 
De wd-40 heb ik hier niet. En (correct me if i'm wrong) een tankdopslot lijkt mij een gesloten iets zodat er niks via het sleutelgat in de tank kan komen. Als het palletje dat er voor zorgt dat de dop niet open kan vastgevroren zit dan lijkt het me dat het antivries goedje er niet bij kan.

Dus ..... dan maar de handen op de buik :X

Nah, 'k heb vandeweek nog slotontdooier in mijn tankdopslot gespoten en dat werkt prima hoor. Gewoon zsm even zo'n klein flesje halen voor 1,5 Euro scheelt echt een hoop geklooi :)
 
Nee hoor, we hebben het hier over de ING. Op de plee hangen van die bakken met papieren doekjes, althans die horen er in te zitten.
En in de bedrijfskantine hebben ze alleen maar servetjes.

Ik kan natuurlijk straks een broodje warm vlees kopen.......
 
gewoon ff heet water erover, van slot en dan smeermiddel erin, it's a simpel!

Dan kan je beter eerste het smeermiddel opwarmen en dit eroverheen gooien. Ik ban blij dat ik vorige week al zooi erin gespoten heb.

Vorige winter had ik iets veel leukers... gashandel vastgevroren onder het rijden... leuk als er rode stoplichten aankomen :( .
Was 's ochtends al vast, maar toen kunnen ontdooien. Rijwind had echter alles weer laten bevriezen.

Alles gedemonteerd en volgespoten met vet. Daarna geen problemen meer.
 
JAAAAAAA, het is gelukt. Ik stond wel voor l*l met me zakkie heet water op de tank.
"oooh heeft ie het koud"
"heeft ie hoofdpijn"
waren de meest voorkomende opmerkingen

en zelfs een onnozele die zei
"wil ie niet starten?" :?

Maar goed het hele spul volgespoten met antivries en meteen maar naar de bp gegaan. Kunnen we straks weer lekker :]
 
Misschien handig voor de volgende keer: bij de meeste
autospeciaalzaken kun je van die plastic nippeltjes kopen
die je in je slot stopt.
Errug handig als je geen afsluitertje hebt op bv je
tankdop. Gaat dus ook op je contactslot en kan dan geen/weinig
vocht bijkomen.
Helpt voor zover goed bij mij...
 
Terug
Bovenaan Onderaan