Stuurslot Vespa GTS

motorhan

Die hard MF'er
12 jan 2009
325
7
Budel
Hallo,
welk of wat voor soort slot gebruiken jullie voor dagelijks gebruik

Ik zat aan zo'n kabelslot te denken die je aan het stuur bevestig. de originele van Vespa is vrij duur. maar is die zoveel beter dan de goedkopere uitvoeringen van andere fabrikanten.

ze hebben geen van alle ART erkenning en de verzekering hecht er dus geen waarde aan.

Maar ik denk meer aan het gemak. je hebt ook nog van die sloten die om het handvat en remhendel gaan kosten ook ca 50.00

Geef eens een (ervaring) reactie.









 
Laatst bewerkt:
Een kettingslot of remschijfslot is natuurlijk beter en vaak voorzien van een keurmerk. ik zie zo'n stuurslot meer voor als je even een winkel binnen moet of als extra en je kan je helm er aan vast maken die niet onder het zadel past.
En een crimineel die er op uit is geeft niks om sloten.
 
Ik had op mijn Beverly 500 zo'n stuurslot. Erg handig, altijd bij je. Met een beetje geluk kan je er een lantarenpaal in sluiten, of zoiets. Super ding! Alleen de verzekeraar heeft er niks mee….
 
Ik had op mijn Beverly 500 zo'n stuurslot. Erg handig, altijd bij je. Met een beetje geluk kan je er een lantarenpaal in sluiten, of zoiets. Super ding! Alleen de verzekeraar heeft er niks mee….

Ja, jammer dat er op dat soort sloten geen ART keurmerk is. Dus blijkbaar zijn ze niet echt diefstalbestendig.

Aan de andere kant welk slot is nou echt diefstalgevoelig. ik denk dat zelf 380Volt voor sommige niet afschrikwekkend genoeg is. :(
 
Aangezien een dik kettingslot niet door het achterwiel past, heb ik altijd een ART4 beugelslot door 1 van de spaken. Er kan eventueel dan ook nog een ketting aan om de Vespa aan een vast object vast ze zetten.
 
Dat is natuurlijk wel een goede manier maar wel een gedoe als je moet bukken met rugproblemen/

Dan is zo'n stuurslot een stuk handiger maar ook minder veilig, dat dan weer wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan