Stuurverhogers

Tizzy

Rookie
22 nov 2007
9
0
Bussum
Overweeg de aanschaf van stuurverhogers voor mn FZS600 maar vraag me af wat voor andere effecten dat kan hebben anders dan het iets meer rechtop kunnen zitten. Kan me voorstellen dat het sturen er heel anders door aanvoelt of dat het erg ongemakkelijk kan zijn als je ff wat snelheid wil maken en plat voorover wil liggen. Iemand al ervaring?
groeten,
Rick
 
Ik heb de stuurverhogers op m'n TDM gezet.
(deze)
Stuurverhoger2.jpg


Stuur is dus én hoger én dichter naar me toe geplaatst.
Geen invloed op het sturen/rijden.
 
Je kan ook kiezen voor een ander stuur/clip-ons. Deze zijn dan soms ook nog verstelbaar, zodat je zelf de juiste positie kan kiezen. Het kost wel (flink) wat meer, verstelbare clip-ons vanaf ca. 300 Euro per set.......
Stuurverhogers maken de constructie vaak zwakker (niet altijd, is afhankelijk van uitvoering).
 
Overweeg de aanschaf van stuurverhogers voor mn FZS600 maar vraag me af wat voor andere effecten dat kan hebben anders dan het iets meer rechtop kunnen zitten. Kan me voorstellen dat het sturen er heel anders door aanvoelt of dat het erg ongemakkelijk kan zijn als je ff wat snelheid wil maken en plat voorover wil liggen. Iemand al ervaring?
groeten,
Rick

Het sturen zal inderdaad wat anders aanvoelen,
maar omdat je zithouding ook anders is (rechterop) komt dat wel goed.

Waarom zou je plat voorover gaan liggen om snelheid te maken :?
Daarvoor hoef je toch alleen je rechterhand wat te draaien?

Een effect dat je krijgt is dat je helm anders in de luchtstroom van je ruit komt.
Dat kàn betekenen dat je (meer) last krijgt van turbulentie.
en dat is wel vervelend. Dat is dan weer te verhelpen met een andere ruit.
Als je nu last hebt van turbulentie is het mogelijk dat dat juist minder wordt als je rechter op zit.

Kijk voordat je die stuurverhogers aanschaft trouwens wel goed of je leidingen (rem, koppeling, elektra) lang genoeg zijn om die extra hoogte te overbruggen!
Het komt namelijk vaak voor dat deze dingen net lang genoeg zijn voor de huidige configuratie. In dat geval zul je ook de leidingen moeten vervangen.
Meestal is het gelukkig mogelijk om ze net een andere route te geven zodat het net wel past.
 
Ik moest zo lachen dat mn vrouw erbij kwam staan, toen ik vertelde waarom ik lachte keek ze goed naar de foto en zegt ze "Ja das nie goed he, zo'n rode dop..?" ;)

dank voor alle antwoorden, zal na de winterstop eens kijken of er ook een ruitje bij moet
 
Ik moest zo lachen dat mn vrouw erbij kwam staan, toen ik vertelde waarom ik lachte keek ze goed naar de foto en zegt ze "Ja das nie goed he, zo'n rode dop..?" ;)

dank voor alle antwoorden, zal na de winterstop eens kijken of er ook een ruitje bij moet
Er is heel veel (MF) humor wat niet uit te leggen valt aan het thuisfront. Soms doe ik nog wel eens een poging. "Dít zal ze toch wel snappen?" Niet dus.

Als je dat van die stuurverhogers uit moet leggen dan hoeft het al niet meer. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan