Stva suzuki gsrx 600 K6 code c28

JapioB

Rookie
21 jul 2022
3
1
Beste mensen,
Is het een hele klus om de stva zelf te repareren van de suzuki gsrx 600? Eerlijk gezegd ben ik niet echt handig.
Gr JapioB
 
Ik heb het zelf enkele jaren geleden bij de STVA van een vriend gedaan: met de handleiding die in de 1e reactie vermeld wordt is het prima zelf te doen. Wel goed op letten hoe - na het open boren van de popnagels - de tandwielen in de behuizing zitten. Ik had er destijds een omgekeerd en dan doet ie niks.
 
Ik heb het zelf enkele jaren geleden bij de STVA van een vriend gedaan: met de handleiding die in de 1e reactie vermeld wordt is het prima zelf te doen. Wel goed op letten hoe - na het open boren van de popnagels - de tandwielen in de behuizing zitten. Ik had er destijds een omgekeerd en dan doet ie niks.
je moet dan wel even vertellen hoeveel % handiger jij bent als TS die aangeeft niet echt handig te zijn. ;)

ik heb een keer uit nieuwsgierigheid een relais open gedremeld en was al een kwartier bezig om er vervolgens water uit te kunnen gieten.
gesloopt in de naam der wetenschap , maar voor 20 euro 2e hands ga ik niet lopen te solderen en kutten, dat kan/moet TS maar zelf bepalen aan de hand van die website.
 
Beste mensen,
Is het een hele klus om de stva zelf te repareren van de suzuki gsrx 600? Eerlijk gezegd ben ik niet echt handig.
Gr JapioB
Als ik die handleiding zo lees is er niets moeilijks aan gewoon doen. Zolang je alle gereedschap maar hebt wat gezegd wordt... en stel je hebt nog nooit gesoldeerd oid dan test je het eerst ff ergens anders op om er feeling voor te krijgen.

Gaat vast lukken :)
 
je moet dan wel even vertellen hoeveel % handiger jij bent als TS die aangeeft niet echt handig te zijn. ;)
Goeie gelegenheid om handig te worden 😋. En zoals ik altijd zeg: al slopende leert men

Zonder gekheid: met deze handleiding kan mijn dochter van 6 (okee, wel de aangeboren handigheid van papa) een STVA repareren. Maar mocht je echt geen enkele basis hebben in het gebruiken van een boormachine of soldeerbout dan zou ik iemand anders zoeken om het voor je te doen. Maar als je dat een beetje in de vingers hebt dan is de handleiding duidelijk genoeg.
 
Dat is ook wel zo.
Maar handig is nogal een breed woord, ik verras soms mijzelf bij sommige reparaties zoals balhoofd vervangen , dat leek als routine te gaan terwijl ik daar in het begin als een huis tegenop keek. Maar je moet mij niet laten behangen.

Vooral als TS al aangeeft zelf niet handig te zijn en in rood gedrukt op de eerste pagina van de How To staat :
Als je 2 linkerhanden hebt, begin er dan niet aan maar laat het door iemand doen die het wel kan.
Als je hem eerst verder beschadigd, dan is het moeilijker hem weer te repareren.
Persoonlijk haakte ik al af bij het zien van de kolomboor. Op zich al een mogelijke oorzaak van rondvliegende onderdelen of vingers.

Ik had een klant die dacht dat zijn koppeling slecht werd terwijl zijn ketting inc gruis op de achterbrug bezig was over zijn achter kettingwiel te springen... ook zelf olie verversen draaide uit op een dolgedraaide aftapplug , nou waren er gelukkig genoeg R6 carters omdat die dingen zichzelf ook al aardig vaak slopen , maar hij was wel een geweldig verkoper . Dus ieder zijn talent en makke denk ik maar :)

Voor TS raad ik het aan via Carmo te doen als @Mr.Bean te lang duurt eer die reageert.
 
Dat is ook wel zo.
Maar handig is nogal een breed woord, ik verras soms mijzelf bij sommige reparaties zoals balhoofd vervangen , dat leek als routine te gaan terwijl ik daar in het begin als een huis tegenop keek. Maar je moet mij niet laten behangen.

Vooral als TS al aangeeft zelf niet handig te zijn en in rood gedrukt op de eerste pagina van de How To staat :
Als je 2 linkerhanden hebt, begin er dan niet aan maar laat het door iemand doen die het wel kan.
Als je hem eerst verder beschadigd, dan is het moeilijker hem weer te repareren.
Persoonlijk haakte ik al af bij het zien van de kolomboor. Op zich al een mogelijke oorzaak van rondvliegende onderdelen of vingers.

Ik had een klant die dacht dat zijn koppeling slecht werd terwijl zijn ketting inc gruis op de achterbrug bezig was over zijn achter kettingwiel te springen... ook zelf olie verversen draaide uit op een dolgedraaide aftapplug , nou waren er gelukkig genoeg R6 carters omdat die dingen zichzelf ook al aardig vaak slopen , maar hij was wel een geweldig verkoper . Dus ieder zijn talent en makke denk ik maar :)

Voor TS raad ik het aan via Carmo te doen als @Mr.Bean te lang duurt eer die reageert.
In dit geval is een kolomboormachine niet nodig.
Met en gewone boormachine uit de losse pols lukt het ook.
Het moeilijkste is die draadjes er netjes in leggen en de juiste kit vinden.

@JapioB
Als je zelfs zegt dat je niet handig bent zou ik er niet aan beginnen, zeker niet als je niet gewoon bent van te solderen en een deftige soldeerbout hebt.
 
In dit geval is een kolomboormachine niet nodig.
Met en gewone boormachine uit de losse pols lukt het ook.
Het moeilijkste is die draadjes er netjes in leggen en de juiste kit vinden.
tube kit kost ook gauw 10 euro als er geen tube verkrijgbaar is :)
Als iemand die de howto maakt moet je niet iemand die aangeeft niet handig te zijn met een gewone boormachine op een stuk electronica loslaten.

Ik denk echt dat veel MF' ers zich niet realiseren dat de mensen die hier regelmatig reageren bovengemiddeld handig zijn ( en nog heel veel andere dingen, maar dat terzijde :P ) en het ook een kunst is om eerst uit te zoeken hoe handig iemand is voordat je gewoon ja of nee adviseert.
ik las ook dat ze niet los verkrijgbaar zijn dus mocht je iets slopen dan kost het 1300 euro om alles nieuw te kopen.

Ik stond pas nog te kijken hoe lang ik doe over iets electrisch repareren omdat ik daar geen vaste plek voor heb / wil en geen routine .
waar ligt de soldeerbout ook alweer , waar had ik die en die draad nou gelaten, oei de krimpkous, dat ene zakje kan ik niet vinden , wat had ik het laatst gedaan met de verfafbrander etc etc.

Maar ieder zijn ding hoor :)
 
Zou je mij ook uit de brand willen helpen? Ik heb je al een PB gestuurd:}
Even hier posten:

 
Terug
Bovenaan Onderaan