subframe lassen welk soort aluminium???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zdave

MF veteraan
25 dec 2003
5.715
2
Emmen (Drenthe)
Hallo,

Ik ben van plan een subframe van een gsx-r 1000 k3/k4 pas te maken op een gsx-r 750 k2.

Ik ben van plan de ophangpunten van de k2 te lassen op de afgezaagde uiteinden van de k3/k4 subframe.

Nu kan mijn pa alu lassen, alleen vroeg hij me of ik ook wist wat voor soort alu het is.

Dit ivm hetgeen waarmee je de alu last.

Iemand enig idee???

Gr

Gixxerdave
 
Kom je niet achter,denk ik,wat voor soort.Zijn tig legeringen van alu.
Zou gewoon toevoegdraad nemen waar je de meesten soorten aan elkaar kunt lassen.
Zou zo niet weten wat voor type dat is,even bij een lasbedrijf vragen. :Y
 
Kom je niet achter,denk ik,wat voor soort.Zijn tig legeringen van alu.
Zou gewoon toevoegdraad nemen waar je de meesten soorten aan elkaar kunt lassen.
Zou zo niet weten wat voor type dat is,even bij een lasbedrijf vragen. :Y

Thanx voor je reactie.

Mijn pa had het er al of ik ook stukkies over had om te proberen.

Gelukkig heb ik dat :Y

Ik heb wel gelezen dat de plek naast de las minder sterk wordt, zo'n 40 %.

Dat vinnik nie zo'n mooi idee.

Weet iemand daar meer van?
 
dan kun je een stuk massief in de bestaande kokers van het subframe tikken(zo'n 10,15cm) en omlassen. dit wordt dan je bevestigingspunt van het subframe(gaten erin boren). dan gebeurt er niks mee!
 
Thanx voor je reactie.

Mijn pa had het er al of ik ook stukkies over had om te proberen.

Gelukkig heb ik dat :Y

Ik heb wel gelezen dat de plek naast de las minder sterk wordt, zo'n 40 %.

Dat vinnik nie zo'n mooi idee.

Weet iemand daar meer van?

Zou wel mee vallen denk ik.
Niet te bang zijn gewoon doen ! :Y
 
wat je ook doet met metalen ,lassen is in principe de slechtste warmte behandeling die je kan doen .
hierdoor veranderd de structuur van het materiaal en wordt idd altijd naast de las zwakker.
(wel eens een uitlaat van een auto opnieuw laten lassen? gaat altijd naast de las kapot .zeker als ie te warm gelast word).

maar zo als hier al gezegd word ,ik zou het gewoon durven en mits goed gelast zeker doen
 
Nu is het wel zo bij die tupperware dingen dat die subfreempjes ontiegelijk licht gebouwd zijn.Zal uiteraard op de krachten berekent zijn maar ga je er in om lassen dan word het er uiteraard zwakker op.De vraag is ook,rij je solo of gooi je een meid van 150kg achterop? O-)
Als je alleen solo rijd dan is het zeker geen probleem maar dat andere ben ik niet zo zeker van. :X
Piccie?
 
Als je dan toch voor tig lassen kiest gebruik dan het toevoegmateriaal ALMg5 [ER 5356],
is uitermate geschikt voor het lassen van verschillende AL-legeringen onderling en de treksterkte van het lasmateriaal is relatief hoog.

groeten René
 
Om mijn Buell subframe achter m'n Yamaha yzf750 te krijgen, moesten er ook eerst schetsplaten aan het frame gelast worden.
Dit is door een kennis gebeurt welke vaak aluminium last voor z'n werk, viel niet mee vaak koelen tijdens het lassen, maar het is gelukt. :]
full
 
Nu is het wel zo bij die tupperware dingen dat die subfreempjes ontiegelijk licht gebouwd zijn.Zal uiteraard op de krachten berekent zijn maar ga je er in om lassen dan word het er uiteraard zwakker op.De vraag is ook,rij je solo of gooi je een meid van 150kg achterop? O-)
Als je alleen solo rijd dan is het zeker geen probleem maar dat andere ben ik niet zo zeker van. :X
Piccie?
Ik heb nu alleen piccies van mijn oude en de nieuwe subframe.

We gaan er zeer binnenkort mee aan de gang.

Ik moet zobiezo van die driehoek af.

En de laagste ophangpunten zijn precies even breed als de ophangpunten van het frame.

Ik kan evt met een tussenplaatje gaan werken, Maar dan moet ik eerst kijken naar de hellingshoek van het subframe.



full
 
Laatst bewerkt:
Als je dan toch voor tig lassen kiest gebruik dan het toevoegmateriaal ALMg5 [ER 5356],
is uitermate geschikt voor het lassen van verschillende AL-legeringen onderling en de treksterkte van het lasmateriaal is relatief hoog.

groeten René

ALMg5 gebruiken wij ook meestal voor TIG lassen aan frames. Optisch te onderscheiden door dat de staven blinkender zijn dan bijvoorbeeld de ALMg3 lasstaven (lagere rekgrens).
Maar het staat er normaal in gedrukt.
 
Ik heb nu alleen piccies van mijn oude en de nieuwe subframe.

We gaan er zeer binnenkort mee aan de gang.

Ik moet zobiezo van die driehoek af.

En de laagste ophangpunten zijn precies even breed als de ophangpunten van het frame.

Ik kan evt met een tussenplaatje gaan werken, Maar dan moet ik eerst kijken naar de hellingshoek van het subframe.



[afbeelding]

Ik moet het driehoek er af slijpen. -O-

Dan moeten de ophangpunten van het oude subframe op het nieuwe subframe worden gelast.

Mijn pa gaat eerst ff proeflassen op de afgezaagde driehoek.

Kun je ook een soort test doen of het nieuwe subframe, met de veranderingen, sterk genoeg is? (behalve gewoon rijden _O- )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan