Suck, squeeze, bang, blow

downsider

Offerings to the God of Speed
30 mrt 2008
34.491
21.192
In het kader van ,ik heb weer eens genoeg "kan ik mijn remmen ontluchten met een stofzuiger" of "stijgt mijn motor op als ik de banden met helium vul" topics gelezen,wou ik (weer 🤔 ) eens een ,eveneens volkomen nutteloos,geluid topic aanmaken......


Nu,Welke fiets heeft volgens jullie het vetste geluid?
En dan bedoel ik niet alleen het uitlaat geluid,uit ervaring weet ik dat sommige 4 cilinders met grote longen een heel dik inlaat geluid hebben.
Uiteraard ook tweetakten, zijn welkom
Maak een maximaal ,gemotiveerde, top 5 en brand los🤗
Uiteraard geheel subjectief

ik begin :
1. Moto Morini Corsaro 1200 Zowel in als uitlaat geluid zijn verslavend,zo mooi donker,rauw en vol😢😍
2..Ducati 916-998,in combinatie met het rinkelen van de droge platen koppeling,zeer smaakvol👍
3. RG 500 klassieker met zijn snerpende square four🤪
4. Yamaha R1 big bang ,het te kloppen geluid op de hedendaagse superbike evenementen ,vooral lekker dik,kunnen de V4's een punt aan zuigen.💪
5.Norton manx 500,vooral als de gaskraan dichtgaat🤗
 
Laatst bewerkt:
De topictitel heeft geen compressie (squeeze), dus maakt hij ook geen geluid ;)
 
U weet wat er bedoelt wordt..🤔

Dan invullen graag🤗

Sqeeze doe je maar in eigen tijd🧐
 
Nou, laat ik dan maar eens een poging wagen. Volgens sommigen heb ik een wat buitenissige motorsmaak en dus vast ook een merkwaardig lijstje:

1) KMZ K750 Hijgende laagtoerige zijklepper-boxer technologie uit de jaren 30 in een motor uit de jaren 50. Als je vanuit heel laag in de toeren optrekt tot de 80 geven de schokkende 26 papieren krukaspaarden in deze verwonderlijk soepel lopende verzameling vooroorlogs ijzer je middels een flinke sonore brul het gevoel zo hard te werken dat niemand je meer in kan halen of tegen houden - tot je om je heen kijkt uiteraard en ingehaald wordt door de realiteit. ;)
2) Yamaha TRX 850. Ook wel eens uitgescholden voor de "Duplicati" door Ducatisten omdat hij in de verte lijkt op een 750 SS. Heel smaakvol met K&N luchtfilter en open dempers. Ondanks alle DB-killers loop je wel het risico dat de buren denken dat het gaat onweren als je hem start (don't ask me how i know....) .
3) IMZ 8.123-10 ook wel eens uitgescholden, maar dan voor "Ural". Tegen die stampende stalen machinefabriek kan weinig op (behalve te hard rijden op een snelweg gevolgd door een te hoge temperatuur). Naast de in- en uitlaat doen er ook wat distributietandwielen en kleppen-mechaniek mee in het orkest. Net als wat resonanties uit een grote blikken zijspanbak
4) Yamaha SR400/500: Een knallende eenpitter met een grote bek en een hoge "alles wat er in zit kun je gebruiken op straat" factor... wat zal ik nog meer zeggen.
5) De diverse Jawa speedwaymachines. Zoiets als nummer vier, maar dan op Steroiden.
 
Laatst bewerkt:
Okidokie;

1. Britten V1000
2. Ducati 996RS
3. Norton Rotary
4. Honda RC45
5. Honda CR500
6. Alle Ducati 2-kleppers
7. Aprilia Cube
8. MV 500-6
9. Zo'n beetje alle 2-takt racers
10. Laverda 750SFC (3 cilinders eigenlijk ook wel)
10. Enzenzenzenz....

En dan uiteraard in willekeurige volgorde. Zo'n beetje alles dus, behalve de 4 in lijn....
 
Een Zero, want die horen voetgangers niet aankomen, waardoor je ze helemaal de pestpokken kunt laten schrikken als je met 75 achter ze langs jaagt op het zebrapad.
 
1. Desmo's (twin of V4)
2. Andere V4 motoren
3. 2-takt geweld (enkel, twin, 4 cilinders, meer gekte)
4. Triples (met name die van Triumph)
5. Twin boxers
 
1) VFR800 VTEC
2) Aprilia RSV4
3) Aprilia SXV550
4) Yamaha R1 Big Bang
5) Honda CR500
6) Triumph Daytona 675 en 765
7) Yamaha MT09-MT09 tracer
 
Pfffff
Mijn 1000 met originele open geboorde uitlaten en losse K&N luchtfilters. Alsof er een Deutsche bommenwerper door de Beneluxtunnel gaat. Of mijn GSX1100 met lekke GSXR uitlaten en lekke luchtfilterbak. Of mijn dooie 1000, die klonk altijd lekker, nu even niet.
De GT750 van buurman Ben. Als buurman Ben een rondje Delft doet weet je altijd precies waar ie is. Oergeluiden noem je dat.
 
1: Aprilia RSV (Mille Tuono) V60
2: Triumph triple
3: Aprilia RSV4 / TuonoV4
4: Ducati 888
5: De meeste 2takten
 
In het kader van ,ik heb weer eens genoeg "kan ik mijn remmen ontluchten met een stofzuiger" of "stijgt mijn motor op als ik de banden met helium vul" topics gelezen,wou ik (weer 🤔 ) eens een ,eveneens volkomen nutteloos,geluid topic aanmaken......


Nu,Welke fiets heeft volgens jullie het vetste geluid?
En dan bedoel ik niet alleen het uitlaat geluid,uit ervaring weet ik dat sommige 4 cilinders met grote longen een heel dik inlaat geluid hebben.
Uiteraard ook tweetakten, zijn welkom
Maak een maximaal ,gemotiveerde, top 5 en brand los🤗
Uiteraard geheel subjectief

ik begin :
1. Moto Morini Corsaro 1200 Zowel in als uitlaat geluid zijn verslavend,zo mooi donker,rauw en vol😢😍
2..Ducati 916-998,in combinatie met het rinkelen van de droge platen koppeling,zeer smaakvol👍
3. RG 500 klassieker met zijn snerpende square four🤪
4. Yamaha R1 big bang ,het te kloppen geluid op de hedendaagse superbike evenementen ,vooral lekker dik,kunnen de V4's een punt aan zuigen.💪
5.Norton manx 500,vooral als de gaskraan dichtgaat🤗


Rg500 getuned...check.
900 ss...check
Nu weer een droge koppeling duc.


Ik heb jaren 4 cilinder jap gehad...grappige is dat ze mij steeds minder intresseren.

Liever een hobby met emotie die geld kost dan een "hobby" die geen geld mag kosten.
 
Klassieke MV Augusta race motoren
Klassieke Honda 6 cilinder race motoren
Laverda 6 cilinder race motor
Suzuki GT750 met 3in1 uitlaat
Honda CBX1000 met 6 in 1 uitlaat.
 
Ik stond vanmiddag naast een Laverda 1200(?) 3-cylinder die gestart werd. Wat een kabaal! _O-
 
Laatst bewerkt:
1564253796652.png


Jezus zo'n pak heb ik ook nog...
 
Terug
Bovenaan Onderaan