Suck, squeeze, bang, blow

En omdat dit topic over geluid gaat gooi ik deze er effe in, tranen met tuiten, zo mooi ...

Hard afspelen, schijt aan de buren, het duurt maar vijf minuutjes. *D :t

Ja ja mooi,maar is allemaal off topic,de TS vroeg om motorfietsen,nu kan ik er ook nog wel een paar 100 verzinnen.B|:)
 
De topic titel klopt volgens mij niet.
Het moet suck-squeeze-bang-blow zijn

Oftewel zuigen-samenpersen-exploderen-uitblazen

:+
 
Klopt , er staan wel een paar filmpjes op van de jaren 30 , maar geen geluid helaas '(
 
Maar wel je broekje in de brand.
Dat was nog het minste van je problemen als je aan board track racen deed,die lieden reden tot 160km op een
baan gemaakt van houten planken met een minimum aan beschermende kleding,gevolg was dat je onder de houtsplinters zat
je was dan net een stekelvarken,en aan vallen moest je ook niet denken,er zijn heel wat doden gevallen in die tijd,dat was
ook de reden dat ze er toen mee gestopt zijn.
 
Yamaha Fazer 1000
Kan het geluid van de Fazer 1000 wel waarderen, ondanks dat ik vroeger niet zo'n 4 in lijn man was.
Hij klinkt naar mijn mening wel gewoon lekker grof voor een 4 cilinder, en door het AIS poft ie nog lekker na als je van het gas gaat.
(niet mijn filmpje, ik heb nog een DB killer in de MIVV :9)

Random 2takt
Hoewel niet echt een motor staat dit filmpje mij nog bij door z'n majestueuze geluid voor een 50cc

Aprilia SXV
Klinkt gewoon bruut

Aprilia V4
Vindt de Yammie I4 Crossplane net iets te zwaar/donker klinken eigenlijk


De 5de kan ik zo niet bedenken, ouwe (race) motoren laat ik maar achterwege want die vinden de meeste wel lekker klinken. :9
 
Het zal de autist in mij zijn, maar nou begrijp ik nog steeds niet of je me in de zeik neemt of niet _O-
Waarbij opgemerkt kan worden dat ik het best kan waarderen als iemand mij in de zeik kan nemen. O-)

Ik vind het geluid van die motoren, zonder benzine of andere ontplofbare vloeistoffen, mooi om te horen.
 
Maar ik denk dat die blade een stuk sneller is dan de harley.
 
Ik denk dat als hij met de blade hoog in de toeren weg rijdt, dan heeft de harley niks te vertellen. De harley heeft meer koppel en zeker bij minder hoog toerental.
 
Ik denk dat als hij met de blade hoog in de toeren weg rijdt, dan heeft de harley niks te vertellen. De harley heeft meer koppel en zeker bij minder hoog toerental.
Als....maar als zo’n blade ff smoort omdat je zit te pielen met de koppeling dan trekt op dat moment een Harley ongelofelijk hard weg...

Vorig jaar meegemaakt, ik kon een Harley daardoor niet bijhouden.
 
Probleem met de Yamasuki is waarschijnlijk omdat hij heel kort is voor de wendbaarheid en toeren moet maken om vermogen te krijgen. Dan gaat ie pas winnen als hij ri 5000-6000-*000 rpm gaat.
 
Ik denk dat als hij met de blade hoog in de toeren weg rijdt, dan heeft de harley niks te vertellen. De harley heeft meer koppel en zeker bij minder hoog toerental.
Het probleem is dat door zijn korte wielbasis,licht gewicht en veel vermogen je dan nooit volgas kan wegtrekken
want dan sla je achterover,die Harley heeft een heel lange wielbasis en deze heeft ook nog aardig wat vermogen
dan ga je dat nooit winnen op een korte afstand,de topsnelheid van de Blade ligt veel hoger,dus uiteindelijk haal
je de Harley weer in.Maar het is wel leuk voor een You tube filmpje. :Y
Maar je heb ook Harley dragracers waar je het nooit van ga winnen,die dingen behoren tot de snelste sprinters op aarde.
 
Terug
Bovenaan Onderaan