Suduci --> Turbo

Vervolg:

Er na het ontvetten toch nog achter komen dat je nog meer over het hoofd gezien hebt.
En ook even geen rekening mee had gehouden..
Shit.
Hoop straalgrit tussen klepgeleiding en de kop gekomen
Bekijk bijlage 1744781

Bekijk bijlage 1744782


Na 45min met alles lopen klooien het bijna niet meer zien zitten omdat ik niks kon vinden wat sterk genoeg was om het er uit te halen.
Tot me ineens tebinnen schoot dat ik ook nog wolfraam heb liggen. deze plat scherp gespelen
Als het daar niet meer mee lukt weet ik het ook niet meer.
Bekijk bijlage 1744783

Hé Hé Eindelijk!
Iets gevonden waar het wel mee lukt!!!
Bekijk bijlage 1744784
Links onder gedaan.
Uiteindelijk na half uurtje pielen, alles er uit gekregen

Nou kan ik weer verder met waar ik mee bezig was.
Afplakken maar.
Bekijk bijlage 1744785
Inlaat helemaal dicht gezien die geen coating krijgt, uitlaat alleen de zitting. (niet op foto)

Eindelijk spuiten.
Bekijk bijlage 1744786
Bekijk bijlage 1744787
Bekijk bijlage 1744788
Bekijk bijlage 1744789

Die een dagje gedroogd,
Vervolgens de buitenkant aan de beurt.
Eerst maar weer afplakken
Bekijk bijlage 1744790
Bekijk bijlage 1744791

Dan beginnen.
Bekijk bijlage 1744792

Vrouwtje actiefoto gemaakt :)
Bekijk bijlage 1744795

Bekijk bijlage 1744793

Bekijk bijlage 1744794

Nu kop drogen/uitharden.
En dan kan hij gevlakt worden.
Jeetje, je hebt het mooi voor elkaar! Wordt echt een fraai blok met deze afwerkingsgraad:}
 
Gaat echt mooi worden. :t
Dat straalgrid gaat echt overal in zitten, ook in oliekanalen en zo hè let op!
Balen van die ontbrekende onderdeeltjes, hopelijk komt de rest zsm.
 
Nou ben ik toch wel benieuwd naar je verdere setup,
En hoeveel krijg jij er uit geperst? Of heb je m safe afgesteld?
1247cc, 34mm carbs, TD04, geflowde kop, nokkenassen met 1 mm meer lift (turbo grind). 9000rpm, full boost around 5000rpm

Ruwe schattig; 180pk op de kruk.
Nee, niet meer veilig afgesteld, blok al eens opgeblazen, daarna sterkere internals
 
Laatst bewerkt:
Hoe staat het ermee 😎?
Druk druk druk geweest met werk,
Gelukkig heeft project niet helemaal stil gelegen, alleen de updates 😊

Kop uit laten harden om vervolgens te laten vlakken.
20220403_143812.jpg

De kop terug gekregen van vlakken,
Gezien toch allemaal netjes wil hebben, maar gelijk 0.4mm vanaf laten halen zodat hij spot on zit.
IMG-20220409-WA0023.jpg

Gezien de straat gsxr zijn voorvork keerringen er wederom uit had liggen deze ook maar tussedoor weer in orde gemaakt met de buurman.
20220413_213016.jpg
20220413_213019.jpg

20220414_200738.jpg
Blijkbaar de vorige keer niet 100% leeg geweest 1 poot waardoor die overvult was.
We hadden hem toen afgewogen in plaats van gemeten.
Maargoed die is weer in orde,


Ook maar gelijk blokjes vervangen gezien die ook hoop olie van de voorvork over zich heen gekregen hebben.
20220415_182753.jpg
20220415_183135.jpg
Check,

Ook maar gelijk even wassen en dan is die klaar voor het seizoen.|
20220416_131529.jpg


Ook de circuit motor was aan de beur om opnieuw af te laten stellen
20220422_101349.jpg

20220422_131241.jpg

Daarmee naar PowerPoint Tiel geweest,
Viel me niet tegen voor een volledig stock gsx-r 600 met alleen andere luchtfilter.
GSXR600 k2.png


Genoeg gespeeld weer,
Gaan maar weer verder met de kop, gezien de kamer nog niet volledig gecoat is.
Alles maar weer afplakken
Een orginele koppakking er op om de gaten uit te snijden.
20220427_102545.jpg

20220427_102900.jpg
Uitgesneden.
Toch maar voorzichtig opschuren. (Stralen durf ik niet meer nu ik m net zover schoon en netjes heb)
20220427_104115.jpg
20220427_105302.jpg

De binnenkant ook maar weer afplakken gezien die al gespoten is.
20220427_110130.jpg
Dat ging voor geen ene meter.
Dan maar weer alleen de zittingen afplakken.

20220429_175852.jpg
 
En gelijk maar weer gaan spuiten.
20220429_181605.jpg
20220429_181613.jpg
So far so good..

Alles droog, dus nogmaals maar even controleren of alles ook echt binnen de bussen gebleven is.20220501_105557.jpg
Few, ziet er bij allemaal goed uit.
Heb originele koppakking gebruikt zodat altijd nog klein randje over zou blijven bij de wand.

Alleen toch de verkeerde tape weer gebruikt,
De randjes zijn niet zo netjes.
20220501_105753.jpg

Even kijken of ik dat kleine randje toch ligt gepolijst krijg zodat het hopelijk beter wordt.
20220501_111139.jpg
Dit is wel acceptabel voor mij.


Met als eind resultaat: 😍
20220501_111301.jpg


Rest kan er dan ook weer terug in.
20220503_202215.jpg

Nu gaat kop heel even aan de kant,
Ga me even richten op de versnellingsbak.

Oude bak
20220505_180403.jpg

Oude bak links naast de goede 2e handse.
20220505_180437.jpg

Nog een kleine reminder waarom ik de versnellingsbak opknap.
20220505_180455.jpg

Van mijn oude bak is alleen de 5e versnelling nog goed.
Van de nieuwe bak zou 3e versnelling vervangen moeten worden en is de 5 matig.


Eerst alles maar los halen,
20220505_190054.jpg

Nieuwe 3e versnelling
20220505_192713.jpg
20220505_192743.jpg

Alles weer in elkaar
En de 1ste as klaar.
20220505_202634.jpg




Hopelijk deze week de andere as :)
 
Mooie vooruitgang. :t

Ik heb ook een paar extra bakken liggen maar degene die er in zit houdt het verbazingwekkend goed vol! Ik heb ook alles gecontroleerd toen k het turbo blok bouwde en met 40K op de teller kon alles zo weer in elkaar, nu staan er 12000 turbokilometers op.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er allemaal weer mooi uit! Dat coaten/spuiten van je cilinderkop, waarom doe je dat?
 
Ziet er allemaal weer mooi uit! Dat coaten/spuiten van je cilinderkop, waarom doe je dat?
Omdat de coating een thermische werking heeft.
Waardoor als het goed is, minder warmte in de kop trekt en daardoor hopelijk mijn hele blok/kop koeler blijft.

Ben benieuwd naar de volgende update!
Komt er aan,
Eindelijk vakantie en weer beetje meer tijd.
 
Iets minder aan de bandit gedaan dan ik zou willen.
Maar gelukkig niet helemaal stil gelegen.


Heb een injectie systeem van een Gsx-r 600 K1 gevonden,
Deze zou het best/makkelijkst op maat te maken zijn voor een Bandit.
20220517_175152.jpg
20220517_175222.jpg
Het verschil tegenover de carberateurs.
20220517_175740.jpg|
20220517_175756.jpg
20220517_175943.jpg

Daarna maar weer verder gegaan met de versnellingsbak.
20220529_120316.jpg

20220529_121245.jpg

En weer klaar,
20220529_121846.jpg

Tijd om maar met het blok zelf te gaan beginnen,
20220529_134320.jpg
Oliepomp gemonteerd

Bouwpakket klaargelegd voor de bak weer te monteren
20220606_132249.jpg

Lagers vervangen
20220610_173524.jpg
20220610_180508.jpg


Vanaf dit punt iets minder bezig geweest met de Bandit/Suduci.
Een paar trackdays gehad.
20220620_081925.jpg

De Gsx-r 1000 is ondertussen naar een nieuwe eigenaar.
En dit geweldige speelgoed teruggekocht
20220702_115820.jpg

Toch stiekem wel beetje een hele grote wens om met de motor op vakantie te gaan.
Deze motor is daar toch iets meer geschikt voor dan de 1000 was,

De meid ook eindelijk zover gekregen dat we dit jaar met de motors op vakantie gaan!
Dus ook maar gelijk wat tassen gekocht zodat er wat spullen mee kunnen.
20220711_202719.jpg
20220711_202731.jpg

Ondertussen ook voor de circuit motor nieuwe vering binnen gekomen omdat het gevoel toch steeds niet lekker bleef aan achterzijde.
20220708_110605.jpg
En maar gelijk gemonteerd.

20220714_182940.jpg

Gelukkig dat ik motor toch elke keer naloop voor ik weer volgende circuitdag heb,
Blijkbaar heb ik in Zolder laatste circuit dag toch iets te hard de curbstones geraakt.
20220715_163637.jpg
Beide velgen krom 😔
 
  • Wow
Waarderingen: C4rN
Gezien toch wil rijden, maar mijn regen velgen gepakt om toch weer aan de gang te kunnen.
Gevoel was een heel stuk beter!
Misschien wel iets te goed...

20220720_104706.jpg
Jammer,
Maargoed ngelukkig heeft mn pak me goed beschermd!!
20220721_172629.jpg
Zal jullie niet teveel lastig vallen met mn andere motoren ;)
Dus hier even de laatste foto voor nu van de circuit motor

20220730_164557.jpg
Weer helemaal (functioneel) opgeknapt.
En geupgrade. 😁
Nieuwe demper,
Nieuwe remschakelset
Nieuwe valdoppen (nog niet gemonteerd)
En bijna nieuwe upside-down voorvork van een 750 met öhlins vering er in.
oja, en de stuurdemper ook maar gelijk gereviseerd.

Eindelijk wat meer tijd/vakantie.
Dus gelijk maar begonnen aan de Bandit.

Alles maar weer opnieuw goed schoon gemaakt gezien het toch wel wat stof heeft liggen happen laatste tijd.
20220804_140451.jpg
Krukas weer schoon,


20220804_140455.jpg
Blokdelen ook weer en bak etc.

20220804_140744.jpg

Gezien er 1 drijfstang wat lichter was als de rest die even gemarkeerd zodat kan corrigeren straks met de zuigers.
20220804_143403.jpg

Lagertjes vervangen
20220804_144326.jpg

Kleine check om te kijken of het allemaal klopt wat we uitgerekend hebben
20220804_183447.jpg
Mooi binnen spec.


De rest prepereren.
20220804_190039.jpg

Krukas lagers er in
20220804_190129.jpg
En dan assembleren.
20220804_193751.jpg
Alles op zn plek, dus hij kan weer dicht!

20220804_200938.jpg

20220804_211632.jpg
20220804_211639.jpg

Hopelijk duurt het niet zo lang met de volgende update zoals de laatste 😅
 
Balen van je crash, maar gelukkig alleen materiële schade! Hoe wat waar?

En tof dat je weer flink bezig bent met de Suduci *O*
 
Balen van je crash, maar gelukkig alleen materiële schade! Hoe wat waar?

En tof dat je weer flink bezig bent met de Suduci *O*
Assen,
Nieuwe achterveer voelde erg goed aan. zat met mn out-lap maar 5sec van mijn PR af.
Dacht dat mn band warm genoeg was (Metzeler TD) maar blijkbaar toch niet.
Iets te hard gepushed, 3e bocht al onderuit 🤦‍♂️ Erg kort dagje dus als je 1ste sessie al te hard wil 😅
 
Hebben afgelopen 4 weken toch aardig wat kunnen doen.
Ben maar begonnen met stralen van kapje wat ik vergeten was.
20220809_182547.jpg
En gelijk gecoat.
20220810_141132.jpg

20220810_141150.jpg
Busje kan ook wel wat schoonmaak werk gebruiken
20220810_141535.jpg
Weer als nieuw :)


Next,
Cilinderkop weer in elkaar zetten.
Eerst de kleppen maar inslijpen.
20220810_142345.jpg
Wel nodig zeg ma

20220810_144938.jpg

1st one done.



20220810_145423.jpg

20220810_152930.jpg
het verschil


20220810_164611.jpg
Uitlaat zijde klaar,
20220810_145215.jpg
Alles aan de andere kant even op zn plek houden met simpel silicone slangetje gezien de rest straks pas komt.

20220810_164623.jpg

20220810_164930.jpg

Inlaat aan de beurt.
20220811_165711.jpg

20220811_165931.jpg

And done,
Nu eerst tijd voor leuke dingen,
We zijn eindelijk op motor vakantie geweest!
Zal jullie niet teveel spammen met alle foto's
Maar wat ontiegelijk lekker was dat zeg! Volgend jaar weer!!

20220816_153830.jpg
20220819_120449.jpg
20220819_180304.jpg
Rust weer gehad, dus back to business.

20220825_132332.jpg
Zuigers zit erg veel gewichtsverschil in.

20220825_151421.jpg

Toch wel spannend om zoveel materiaal weg te nemen aan mn zuiger.
Maar het zou moete kunnen.
20220825_162244.jpg
Ben tot het stuk gegaan wat nog "goed" voelt.
Het idee, zuiger van 219 monteren op de drijfstang die 1 gram lichter is dan de rest.
Waardoor de onderlingen variatie op 1.7gram uit komt.
Liefst had ik +/- 1 gram gezeten, maar denk dat dit nog niet zo heel verkeerd is.

Dat is klaar,
20220825_171558.jpg
20220825_171617.jpg
Zuigerveer opening controleren.
Wonderbaarlijk genoeg niks hoeven bijwerken, alles perfect binnen spec!


Volgende post klepseals aan de beurt 😁
20220825_172723.jpg
(hij moest nog even bij deze post gezien ik weer teveel fotos gemaakt heb)
 
Tijd om de klep seals er in te zetten.
20220825_174607.jpg
20220825_174826.jpg
Stap voor stap.

20220825_175122.jpg
Klep er in

20220825_175220.jpg
Onderleg plaatje

20220825_175237.jpg
Seal

20220825_175258.jpg
1ste veer

20220825_175304.jpg
2e veer

20220825_175532.jpg
En na de zwaai van een magische toverstok, Tadaa dr op.

20220825_181823.jpg
1ste kant klaar


Pakketje voor de 2e zijde
20220825_183008.jpg

20220825_185442.jpg
en ook die weer klaar!!


Ondertussen ook het afdek kapje droog/ uitgehard.
20220825_185946.jpg

20220825_190227.jpg

Tijd om de zuigerveren te monteren :)
20220828_120803.jpg
20220828_121438.jpg
En alvast vol laten trekken met olie

20220828_130556.jpg
de 1ste zit!

20220828_133640.jpg
Draadeindes dr in.
Wel even slangetje om gedaan zodat zuigers niet beschadigen.

20220828_133651.jpg

20220828_133704.jpg


Even kleine kwijl foto 😁
20220829_203158.jpg

Alle zuigers gemonteerd en het bouwpakket ligt klaar om gemonteerd te worden
20220829_203341.jpg
Jammergenoeg niet gezien dat er bij de kopboutern kopere ringen zitten.
Die nog even na besteld.
Gelukkih ook erg snel binnen
20220830_160535.jpg

De bouten zijn niet helemaal voor mijn bandit,
Denk dat ik 2 bouten even 1 a 2mm moet af draaien.
20220830_160825.jpg
Ga ik morgen doen.
Beetje geluk morgen het blok weer dicht bouwen.


Ondertussen kwam ik ook nog frame deel tegen die nog gespoten moest worden.
20220831_205658.jpg
Maar gelijk geschuurd.
20220901_173122.jpg
En gespoten.
Althans, bezig.
hangt nu te drogen, en kan ook gelijk weer gemonteerd worden als blok er weer onder hangt.



Nou zit ik nog wel heel hard te twijfelen wat te doen.
Ik wil eigenlijk de Suduci nu zo snel mogelijk op bouwen zodat ik het motorblok voor de winter nog in kan rijden als non-turbo op de straat.
En dan van de winter kan opbouwen naar injectie en turbo.
Wanneer dit echt een slecht idee is i.v.m. compressie ratio verschil etc. dan laat me dit aub weten!
 
Atmosferisch inrijden kan prima, hij zal misschien een beetje loom aanvoelen ten opzichte van origineel maar het kan verder geen kwaad.
 
Wat een vet blok wordt dat man! Inrijden zou ik met turbo doen denk ik. Maar geen idee of zonder turbo beter is. Wat voor compressie ga je rijden?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan