..Suffe vraag over navigatie software en misschien nog een vraag...

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.118
8.244
Assen
Dag mensen,
Als van een gebruikte navigatie de 'software niet meer wordt ondersteund'.
Wat betekend dat nu precies?
Houd dat - o.a.- in dat de kaarten niet meer geüpdate kunnen worden?
 
Dat kan, maar meestal betekend dit dat de software zelf niet meer ondersteund kan worden, en dat er geen nieuwe functies meer toegevoegd kunnen worden. (waarschijnlijk is het geheugen of processor niet meer toereikend voor de nieuwe functies)
Dit hoeft echt geen probleem te zijn, zolang je af en toe er nog nieuwe kaarten op zet kan hij nog wel even mee.
 
Dag mensen,
Als van een gebruikte navigatie de 'software niet meer wordt ondersteund'.
Wat betekend dat nu precies?
Houd dat - o.a.- in dat de kaarten niet meer geüpdate kunnen worden?
Hoi Sammie,
Naar mijn bescheiden mening betekent dat dat de software waar het apparaat op draait niet meer ondersteund wordt. Kaarten zijn mogelijk nog wel de uploaden, tenzij, en dat is mogelijk met de nieuwe kaarten ook de software van het apparaat ook mee is veranderd. Dan kan het niet meer.

Wellicht heb ik het fout, maar ik verwacht het niet.
 
Het hangt ook van de context af, welk programma of apparaat geeft de melding dat de software niet meer ondersteund wordt?
 
Goed, snap ik, maar WAT betekend het nou, wat zijn de gevolgen van dat de software niet meer wordt ondersteund??
 
Als ik niet weet wie die melding geeft, kan ik ook geen fatsoenlijk antwoord op je vraag geven…
Dan wordt het gokken, daar wordt jij niet wijzer (maar wel gestrest) van.
 
Goed, snap ik, maar WAT betekend het nou, wat zijn de gevolgen van dat de software niet meer wordt ondersteund??
De software die op je apparaat staat is waar je het mee moet doen. Er zal geen update meer komen. Alle eventuele fouten die in de software zitten zullen er blijven. Het bedrijf zal zich niet meer met jouw apparaat bezighouden.

Niet meer en niet minder.
 
volgens mij betekent het dat je geen updates meer krijgt voor de firmware , meestal zijn dat zogenaamde verbetering en verwijderde of opgeloste bugs .
als de prijs voldoende laag is zou ik me er niets van aantrekken.
 
Als je software dan iets niet doet en je meldt dat bij de support dan zeggen ze sorry kunnen we niks meer aan doen
 
Het kan ook zijn dat je geen nieuwe kaarten meer krijgt, of dat je met een bepaald programma geen routes meer op het toestel kan zetten.
Context is alles, met de weinige info die je geeft kan er geen goed antwoord gegeven worden.
Om wat voor toestel gaat het bijvoorbeeld?
 
Mensen dank voor de lessen.. :}

Ik erger me vooral aan dat ik dit soort basale kennis helemaal mis? En dat is serieus niet best... De drempel zo iets te vragen is er ook maar.. goed..
Jullie zijn wel wat van me gewend?
:$
Het is ook voor 3/4 onzekerheid van mijn kant denk ik..
Jaren geleden kocht ik een chinanavi van ebay.. moest nog 'wat' op gezet worden.. werd verwezen naar een site waar ik het bestand ((poi of zo?) nergens kon vinden, laat staan dat op de SD kaart zetten..
Uiteindelijk heeft iemand dat hier voor me gedaan? Lief maar voelt erg lullig.. Goed, ik kan me verdedigen achter een eh, factor die toen aanwezig was maar dat vind ik stom..

Is het echt zo veel ingewikkelder dan van YT muziek op de MP3-speler zetten?
 
Mensen dank voor de lessen.. :}

Ik erger me vooral aan dat ik dit soort basale kennis helemaal mis? En dat is serieus niet best... De drempel zo iets te vragen is er ook maar.. goed..
Jullie zijn wel wat van me gewend?
:$
Het is ook voor 3/4 onzekerheid van mijn kant denk ik..
Jaren geleden kocht ik een chinanavi van ebay.. moest nog 'wat' op gezet worden.. werd verwezen naar een site waar ik het bestand ((poi of zo?) nergens kon vinden, laat staan dat op de SD kaart zetten..
Uiteindelijk heeft iemand dat hier voor me gedaan? Lief maar voelt erg lullig.. Goed, ik kan me verdedigen achter een eh, factor die toen aanwezig was maar dat vind ik stom..

Is het echt zo veel ingewikkelder dan van YT muziek op de MP3-speler zetten?
Niet te druk om maken. Jij hebt kennis van dingen waar andere weer weinig van weten. Juist door te vragen kan je deze kennis wel krijgen. Bovendien is dit ook waar MF voor is, toch?
 
Jah maar.. ik denk dat ik de aanleg heb om achter te lopen en een wereldvreemd fossiel te worden.
Dit soort electronica 'boeit' me niet zoals andere dingen of techniek me wel boeien.. en als er dan iets is wat 'iedereen' wel snapt en doet, en ik ondanks uitleg niet? Mjaah dan kan het wel eens mis gaan...

Ik heb wat dat betreft van een goede (vechtsport-)vriendin best op m'n flikker gehad met een hele rake uitspraak... :$ :$
Verder is ze wel liev.;)

Kijk, vb dizze..
Er staat bij dat je ze kan vragen vb. de kaart van Europa er op te zetten..
Voor zover mij (..) lijkt is het ding dan plug & play?
Wat mis ik dan nog qua kennis?

4.3" Motorcycle GPS Navigator Waterproof Navigation SAT NAV 8GB Win CE Free Maps | eBay
 
Jah maar.. ik denk dat ik de aanleg heb om achter te lopen en een wereldvreemd fossiel te worden.
Dit soort electronica 'boeit' me niet zoals andere dingen of techniek me wel boeien.. en als er dan iets is wat 'iedereen' wel snapt en doet, en ik ondanks uitleg niet? Mjaah dan kan het wel eens mis gaan...

Ik heb wat dat betreft van een goede (vechtsport-)vriendin best op m'n flikker gehad met een hele rake uitspraak... :$ :$
Verder is ze wel liev.;)

Kijk, vb dizze..
Er staat bij dat je ze kan vragen vb. de kaart van Europa er op te zetten..
Voor zover mij (..) lijkt is het ding dan plug & play?
Wat mis ik dan nog qua kennis?

4.3" Motorcycle GPS Navigator Waterproof Navigation SAT NAV 8GB Win CE Free Maps | eBay
Dat zou best kunnen werken inderdaad, op zich niks mis mee.
Bedenk wel dat je dan afhankelijk bent van wat zij erop zetten (bepaalde regio & versie) en dat je dat waarschijnlijk niet meer kunt updaten.
Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik denk dat je dan beter af zou zijn met een 2de hands Garmin of Tomtom (als je niet te veel wilt uitgeven)
Je kunt dan makkelijker updaten, en mocht je ooit tegen problemen lopen dan kun je hier gewoon even vragen. Van Garmin en Tomtom is hier heel veel kennis aanwezig, de kans dat iemand toevallig zo'n navigatiesysteem uit de link heeft is klein.

Edit: misschien is dit wat voor je? Garmin zumo 340 lm
 
Dat zou best kunnen werken inderdaad, op zich niks mis mee.
Bedenk wel dat je dan afhankelijk bent van wat zij erop zetten (bepaalde regio & versie) en dat je dat waarschijnlijk niet meer kunt updaten.
Niet vervelend bedoeld hoor, maar ik denk dat je dan beter af zou zijn met een 2de hands Garmin of Tomtom (als je niet te veel wilt uitgeven)
Je kunt dan makkelijker updaten, en mocht je ooit tegen problemen lopen dan kun je hier gewoon even vragen. Van Garmin en Tomtom is hier heel veel kennis aanwezig, de kans dat iemand toevallig zo'n navigatiesysteem uit de link heeft is klein.

Edit: misschien is dit wat voor je? Garmin zumo 340 lm
Ik denk dat je op veel punten gelijk hebt.. Dat ik voor alle 3 motoren nu een Chinacradle (houder) heb mag geen reden zijn..
Doe tomtom die hier te koop staat, is er 'iets' aan te doen zodat de software wel weer ondersteund wordt? Is dat te vervangen? Dat zou meteen een leerzaam proces voor me zijn..
 
De TomTom Rider 550 die ik nu heb update via WiFi, helemaal geweldig, niks geen gekut meer met op de laptop aansluiten en via een programma updaten en zo.
 
Heb jij niet nog wat leuks liggen voor Sammie? Of aankoopadvies? Jij bent de expert. :)
Ik heb voor dit doel niets bruikbaars dubbel, en daarnaast heb ik voornamelijk ouder spul; dat wil ik Sammie niet aandoen...
..Verkoper zegt ding is te updaten via Tomtom-home..
Voorlopig nog wel, maar geeft een hoop gedoe als ik dit topic lees: Tomtom rider updaten
Als je zo min mogelijk gezeik wilt hebben kun je beter wat dieper in je portemonnee duiken en een recent/nieuw toestel kopen van TomTom of Garmin. Qua bedieningsgemak zou ik eerder TomTom adviseren.
 
De TomTom Rider 550 die ik nu heb update via WiFi, helemaal geweldig, niks geen gekut meer met op de laptop aansluiten en via een programma updaten en zo.
Maar niet een kaart update vlak voor vertrek doen. :+ ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan