Suggesties naked bikes

Detrexion

MF'er
24 mrt 2017
46
0
Hallo,

Ik heb een aantal vraagjes.
Ik heb al een tijdje mijn motorrijbewijs en ben nu van plan ook echt een motor aan te schaffen. Ik ben student dus had nooit echt de financiele middelen voor een motor maar nu ik wat gespaard heb en redelijk verdien wil ik toch de knoop doorhakken. Overigens heb ik wel verschillende keren motoren gehuurd om ff een weekendje te genieten.

Het supersport segment trok me net als vele altijd erg aan en heb me hier dan ook eigenlijk altijd op gefocused en research naar gedaan. Ik heb al verschillende proefritjes gemaakt op r6/gixxers etc. maar door een polsblessure krijg ik snel last en om deze reden heb ik ook besloten dat ik niet voor een ss ga, hoe sexy ze er ook uitzien.

Nu ben ik me een beetje aan het orienteren op naked bikes zodat ik wat comfortabeler zit en niet te erg mijn pols te belast. Echter zie ik nu door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een betrouwbare maar toch enigszins sportiefogende naked tussen de €2000-3000,- .
De motoren die ik nu op het oog heb zijn: Suzuki Bandit, Yamaha FZ6N en de Thundercat (Wel met kuipen maar ze zijn redelijk goedkoop te vinden en schijnen heel betrouwbaar te zijn) en dat soort motoren. Heb ook gekeken naar de SV650 maar het concept halve kuip trekt mij eigenlijk totaal niet.

Hebben jullie nog andere suggesties die binnen mijn budget valt en heeft iemand van jullie ervaring met de bovengenoemde motoren.

Alvast bedankt :)

Edit: Veel koppel in de lows en mid heeft mijn voorkeur :D
 
Laatst bewerkt:
Als je van veel koppel in de low en mid range houdt dan zou ik toch naar de SV650 kijken er is ook een naked versie van, zonder topkuip. Zoek maar eens op SV650N
 
Als je van veel koppel in de low en mid range houdt dan zou ik toch naar de SV650 kijken er is ook een naked versie van, zonder topkuip. Zoek maar eens op SV650N

Thanks voor je input :)
Ze zijn wat zeldzamer dan degene met kuip en volgens mij heten ze vanaf bj 2002 de Gladius als ik het goed heb. Helaas vind ik dat niet zo'n hele mooie motor.
 
betrouwbaar, sportief, koppel, redelijk comfotabel, geen druk op de pols: Tuono! klaar. Je hoeft niet verder te zoeken, hooguit verder te sparen, 3000 gaat misschien net lukken.
 
betrouwbaar, sportief, koppel, redelijk comfotabel, geen druk op de pols: Tuono! klaar. Je hoeft niet verder te zoeken, hooguit verder te sparen, 3000 gaat misschien net lukken.

pittige motor met enkel wat huur ervaring :X

Maar het kan, en het is de tofste motor die er is.
 
betrouwbaar, sportief, koppel, redelijk comfotabel, geen druk op de pols: Tuono! klaar. Je hoeft niet verder te zoeken, hooguit verder te sparen, 3000 gaat misschien net lukken.

Heb ik ook naar zitten kijken inderdaad. Vind ze erg mooi eruitzien en vooral klinken. Helaas net iets buiten mijn budget en ze zijn geloof ik alleen in 1000cc toch? Vind mezelf nog niet ervaren genoeg om op een liter te rijden.

Thanks voor je input :)
 
pittige motor met enkel wat huur ervaring :X

Maar het kan, en het is de tofste motor die er is.

Precies, waarom dan voor minder gaan? Beheersing zit in de pols, dan zijn ze best goed te rijden, ook rustig en ze sturen makkelijk.
De motorplezier meet je af aan smiles per km(s/km) en deze heeft een hele hoge s/km, vooral als hem al de tofste vindt, denk ik zo.
 
Heb ik ook naar zitten kijken inderdaad. Vind ze erg mooi eruitzien en vooral klinken. Helaas net iets buiten mijn budget en ze zijn geloof ik alleen in 1000cc toch? Vind mezelf nog niet ervaren genoeg om op een liter te rijden.

Thanks voor je input :)
Ja inderdaad, alleen maar in 1000cc. Misschien wel heel wijs van je om er niet voor te gaan, ik ken je niet. De sv650 is natuurlijk ook niet verkeerd.
 
Precies, waarom dan voor minder gaan? Beheersing zit in de pols, dan zijn ze best goed te rijden, ook rustig en ze sturen makkelijk.
De motorplezier meet je af aan smiles per km(s/km) en deze heeft een hele hoge s/km, vooral als hem al de tofste vindt, denk ik zo.

Ik heb er 2.5 jaar met heel veel smiles/gallon op gereden. Helaas moeten verkopen voor een wat praktischer beestje maar grote kans dat er met een jaar of 2 weer een Tuono in de garage staat!

Om nog even een ontopic suggestie te geven:

Een SV650N voldoet aardig aan je voorwaarden voor wat betreft koppel betreft. Een Cagiva raptor gebruikt hetzelfde blok als de suzuki maar is net even wat exclusiever. De oervader van deze twee is natuurlijk ook een optie: Ducati monster.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er 2.5 jaar met heel veel smiles/gallon op gereden. Helaas moeten verkopen voor een wat praktischer beestje maar grote kans dat er met een jaar of 2 weer een Tuono in de garage staat!

Om nog even een ontopic suggestie te geven:

Een SV650N voldoet aardig aan je voorwaarden voor wat betreft koppel betreft. Een Cagiva raptor gebruikt hetzelfde blok als de suzuki maar is net even wat exclusiever. De oervader van deze twee is natuurlijk ook een optie: Ducati monster.

Ik zal idd de SV650 in de gaten houden op autoscout / marktplaats. So far staan er niet heel veel op (5 in totaal binnen mijn budget, 1tje daarvan vind ik echt mooi (de zwarte, vind de andere kleuren een beetje vloeken bij het frame)).

Wat betreft de Ducati: Ze zijn relatief gezien erg duur vergeleken met soortgelijke motoren. Zou niet echt weten waar dat aan ligt maar wil het liefst het meeste bang for buck hebben als echte Nederlander *D

Nogmaals bedankt :)
 
Als je een half kuip niks vind kun je nog kijken naar een Z750 heb de mijne nu iets meer dan 1,5 haar en nog nooit grote problemen mee gehad.
Alleen een zwetende pakking en kapot knipper licht.
Pakking vervangen knippers is bestelling.

Betrouwbaar en fijne beginners fiets en ook een fiets die lekker stuurt.

Je hebt ze al voor rond de 3500.
 
Hallo,

Ik heb een aantal vraagjes.
Ik heb al een tijdje mijn motorrijbewijs en ben nu van plan ook echt een motor aan te schaffen. Ik ben student dus had nooit echt de financiele middelen voor een motor maar nu ik wat gespaard heb en redelijk verdien wil ik toch de knoop doorhakken. Overigens heb ik wel verschillende keren motoren gehuurd om ff een weekendje te genieten.

Het supersport segment trok me net als vele altijd erg aan en heb me hier dan ook eigenlijk altijd op gefocused en research naar gedaan. Ik heb al verschillende proefritjes gemaakt op r6/gixxers etc. maar door een polsblessure krijg ik snel last en om deze reden heb ik ook besloten dat ik niet voor een ss ga, hoe sexy ze er ook uitzien.

Nu ben ik me een beetje aan het orienteren op naked bikes zodat ik wat comfortabeler zit en niet te erg mijn pols te belast. Echter zie ik nu door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een betrouwbare maar toch enigszins sportiefogende naked tussen de €2000-3000,- .
De motoren die ik nu op het oog heb zijn: Suzuki Bandit, Yamaha FZ6N en de Thundercat (Wel met kuipen maar ze zijn redelijk goedkoop te vinden en schijnen heel betrouwbaar te zijn) en dat soort motoren. Heb ook gekeken naar de SV650 maar het concept halve kuip trekt mij eigenlijk totaal niet.

Hebben jullie nog andere suggesties die binnen mijn budget valt en heeft iemand van jullie ervaring met de bovengenoemde motoren.

Alvast bedankt :)

Edit: Veel koppel in de lows en mid heeft mijn voorkeur :D
Ga dan sowieso voor een twin en niet voor een viercilinder. Al gedacht aan een staande twin ipv V-twin zoals bv een ER-6N? Geen idee of deze modellen zijn te vinden binnen je budget hoor, ik roep enkel een ander alternatief idee.
 
Laatst bewerkt:
Precies, jij wil een tweecylinder. Kawa er6n, Suzuki sv650n. Niet gaan voor een Ducati als dat je budget is. Dan kom je bij de oudere types terecht en die moesten elke 2 kilometer een grote beurt. Gaat dus qua onderhoud redelijk in de papieren lopen. Honda cb500 zou ook nog een optie zijn.
 
Thanks voor alle suggesties.

Kawa Z vind ik ook een mooie motor maar net op het randje van mijn budget. Wel proefritwaardig dus.
Street Triple ook naar zitten kijken maar die vallen buiten mijn budget. Daytona daarentegen zijn wel voor weinig te krijgen.
De motoren die Volume noemt vind ik iets te retro/cafe-achtig. Niet helemaal mijn ding.

Wat betreft het type moter: daar heb ik helaas de ballen verstand van. Iets met een 4 cilinder heeft z'n powerband in de latere toeren terwijl de lagere het onderin hebben? Wat voor invloed heeft dat op onderhoud etc?
 
Thanks voor alle suggesties.

Kawa Z vind ik ook een mooie motor maar net op het randje van mijn budget. Wel proefritwaardig dus.
Street Triple ook naar zitten kijken maar die vallen buiten mijn budget. Daytona daarentegen zijn wel voor weinig te krijgen.
De motoren die Volume noemt vind ik iets te retro/cafe-achtig. Niet helemaal mijn ding.

Wat betreft het type moter: daar heb ik helaas de ballen verstand van. Iets met een 4 cilinder heeft z'n powerband in de latere toeren terwijl de lagere het onderin hebben? Wat voor invloed heeft dat op onderhoud etc?

Dan bedoel je denk ik geen 675?
 
Wij ducati monster rijders adviseren ducati monster :Y

Nee maar serieus, een Monster 620IE met injectie is een stuk betrouwbaarder dan een oude ducati,
bovendien moet deze te vinden zijn vtussen de 2500 en 3000 euro.

Riemen vervangen is relatief eenvoudig, en olie wisselen kun je zelf.

Blijkt enkel nog het stellen van de desmo kleppen over wat prijzig kan zijn.

Rijdt je wel een echte italiaanse L-Twin :] :}
 
Wij ducati monster rijders adviseren ducati monster :Y

Nee maar serieus, een Monster 620IE met injectie is een stuk betrouwbaarder dan een oude ducati,
bovendien moet deze te vinden zijn vtussen de 2500 en 3000 euro.

Riemen vervangen is relatief eenvoudig, en olie wisselen kun je zelf.

Blijkt enkel nog het stellen van de desmo kleppen over wat prijzig kan zijn.

Rijdt je wel een echte italiaanse L-Twin :] :}

Thanks :)
Zal ff wat meer research doen naar de Ducati
 
Suzuki GSF1200 is een fijne motor, alleen vond ik hem net wat te saai, mede door zijn rechtophouding. Ook laagtoerig genoeg vermogen beschikbaar.

Maar wat ik een beetje mis: Tussen naked en supersport zit nog veel meer. Ik ben zelf gaan zoeken in het sporttourer segment. Dan heb je comfortabele motoren die er ook nog sportief uit zien. Ik weet niet precies hoe erg je blessure is, maar bijvoorbeeld mijn ZZR600 is er nog wel lichtjes druk op je polsen, maar niet heel veel. Ondanks dat ziet die er voor die tijd wel sportief uit.
 
Het is geen naked maar gezien je voorliefde voor SS, als eens gekeken naar een VFR? Is meer tourmotor, maar ziet er wel wat meer uit als een racer.

Een honda hornet is misschien ook een optie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan