Suggesties vakantiebestemming

nopper

MF veteraan
11 jun 2004
3.192
10
meerhout
Hello,
M'n vrouw en ik zijn op zoek naar een nieuwe vakantiebestemming. Afgelopen jaren gingen we altijd bochtjes pikken in Zuid-Frankrijk (moto's gaan de bestelwagen in). Nu vind ik 1200km rijden niet echt heel prettig. Bovendien slokt de autoroute du Soleil ook heel wat eurootjes op.

Dus : nieuwe bestemming gezocht! Liefst wat dichter bij huis. We rijden beiden met een sportmotor en houden verschrikkelijk van bergpasjes en haarspelden

Suggesties zijn dus welkom. Alvast bedankt
 
De franse alpen misschien?
Van daaruit zit je ook zo in Zwitserland of Italie.
Bergpassen genoeg dus! :]
 
Ardennen, Luxemburg, Zuid Duitsland, Schotland, Engeland, Noorwegen, Zweden, Finland

Zomaar een paar bestemmingen die me te binnen schieten.

:]
 
Hello,
M'n vrouw en ik zijn op zoek naar een nieuwe vakantiebestemming. Afgelopen jaren gingen we altijd bochtjes pikken in Zuid-Frankrijk (moto's gaan de bestelwagen in). Nu vind ik 1200km rijden niet echt heel prettig. Bovendien slokt de autoroute du Soleil ook heel wat eurootjes op.

Dus : nieuwe bestemming gezocht! Liefst wat dichter bij huis. We rijden beiden met een sportmotor en houden verschrikkelijk van bergpasjes en haarspelden

Suggesties zijn dus welkom. Alvast bedankt

Ik weet één haarspeldbocht in IJmuiden, pak je die mee dan kunnen jullie daarna met de SFDS veerpont naar New-Castle om vervolgens door Engeland en Schotland te toeren !
 
Nog een foto van gevonden ook :P
full
 
is idd ook veel mooier rijden. voor het betere gooi en smijtwerk!
goede wegen en echt lekkere bochten!
heb je alleen geen haarspeldbochten...

Ik dacht ook aan de Vogezen of het Jura-gebergte. Maar Jura is misschien al een beetje ver.
Iemand leuke adresjes om budgetvriendelijk te overnachten in de Vogezen? In welke periode hebben we het minst kans op regen?
 
Ik weet één haarspeldbocht in IJmuiden, pak je die mee dan kunnen jullie daarna met de SFDS veerpont naar New-Castle om vervolgens door Engeland en Schotland te toeren !
Z-Engeland heb ik één keer gedaan,... maar ik rijd toch liever aan de rechterkant :+
 
Z-Engeland heb ik één keer gedaan,... maar ik rijd toch liever aan de rechterkant :+

Ik heb half europa al mogen doorkruisen met mijn motor, maar de mooiste lokatie tot nu toe vond ik echt de westkant van schotland, was echt geweldig!! :}

Noorwegen heb ik ook een hoge pet van op, alleen ben ik daar nog niet geweest.

Goedkope adresjes heb ik niet voor je in de Vosges, maar persoonlijk zit ik liever aan de duitse kant van de streep, de horeca vind ik daar fijner, en hotelkamers zijn gewoon schoon ipv la-la... (franse slag he!)
 
Ik dacht ook aan de Vogezen of het Jura-gebergte. Maar Jura is misschien al een beetje ver.
Iemand leuke adresjes om budgetvriendelijk te overnachten in de Vogezen? In welke periode hebben we het minst kans op regen?

het is niet zozeer welke periode de minste regen heeft, maar welke kant!
Gerardmer is een mooie plaats, maar staat bekent als de waterbak van de streek! Daar moet je echt niet gaan zitten! :N
Als je erheen wilt, ga dan aan de andere kant van de berg zitten!
Staat ook in de boekjes trouwens...
Munster is een leuk stadje om te zitten, maar of het goedkoop is, betwijfel ik.
Hebben ze wel een camping municipal midden in het dorp! *O*
Hoop dat je er iets mee kunt.
succes! ;)
 
het is niet zozeer welke periode de minste regen heeft, maar welke kant!
Gerardmer is een mooie plaats, maar staat bekent als de waterbak van de streek! Daar moet je echt niet gaan zitten! :N
Als je erheen wilt, ga dan aan de andere kant van de berg zitten!
Staat ook in de boekjes trouwens...
Munster is een leuk stadje om te zitten, maar of het goedkoop is, betwijfel ik.
Hebben ze wel een camping municipal midden in het dorp! *O*
Hoop dat je er iets mee kunt.
succes! ;)
OK, thanks. Da's een tip waar ik wat aan heb. De berg over dan maar !
Wij zoeken echter liever een herberg of een gastenkamer. Campings liggen ons niet meer zo.
 
www.yameta.nl

voor een leuke en goedkope locatie in de ardennen.

ben er 2 weken geleden geweest :) *O* *D erg leuk :) :Y en goed rijden :]
 
Ik dacht ook aan de Vogezen of het Jura-gebergte. Maar Jura is misschien al een beetje ver.
Iemand leuke adresjes om budgetvriendelijk te overnachten in de Vogezen? In welke periode hebben we het minst kans op regen?
wij hadden huisje gehuurd in vogezen voor 400 euro met 3 man maar kan dus ook met 2 pers, is alleen iets duurder. was een week. wij waren er begin juli en hadden hele week 37 graden... was iets te :+ maja wat dat betrefd is er altijd wel wat te zeuren he ;)
moet je ff googelen dan kom je wel wat tegen voor weinig.
was iets van 15 km van gerardmere

via eurorelais hadden wij, kan je ook zoeken op elzas/vogezen dan kom je aardig wat mogelijkheden tegen
wij zaten in vagney, verwacht geen luxe :+ iig niet wat wij hadden maar je hebt een douche en een bed en je kan koken
 
Laatst bewerkt:
De vogezen zijn wel leuk, en ik kom er meestal doorheen op weg naar het zuiden, maar ik heb in 25 jaar misschien 5 keer geen regen gehad.
 
de eiffel! goedkoop én superrrr mooi rijden!

en anders naar spanje! en dan ipv de route de soleil je motor daarheen laten brengen door Motorpendel.com.. werkt perfect, en in vergelijking met zelf rijden (benzine e.d.) best redelijk geprijst. zelf gedaan, goeie ervaring mee.

succes! JMG
 
Laatst bewerkt:
Als je naar Frankrijk gaat ga dan naar de "logies de France"

Dit zijn herbergen en je kunt er lekker eten.
Er zijn gidsjes van. Je kunt het herkennen aan een logo met een schoorsteen in in het geel de vorm van Frankrijk erop.
 
De vakantiebestemming is bekend.

We rijden met de bestelwagen met 2 moto's naar Lac Leman : Genève.
Daar steken we met de motor de grens over en duiken de Alpen in, waar we beginnen aan Le route des grandes Alpes. een bepijlde route over de hoogste cols en mooiste passen van Frankrijk. De route eindigt nabij Nice.
Het leuke is :.... daarna moeten we weer helemaal terug *O* *O* *O*
 
De vakantiebestemming is bekend.

We rijden met de bestelwagen met 2 moto's naar Lac Leman : Genève.
Daar steken we met de motor de grens over en duiken de Alpen in, waar we beginnen aan Le route des grandes Alpes. een bepijlde route over de hoogste cols en mooiste passen van Frankrijk. De route eindigt nabij Nice.
Het leuke is :.... daarna moeten we weer helemaal terug *O* *O* *O*

Je zocht een bestemming dichter bij huis...... Nice is toch ook Zuid-Frankrijk....Nouja, Geneve is ook een eindje..............succes
 
Je zocht een bestemming dichter bij huis...... Nice is toch ook Zuid-Frankrijk....Nouja, Geneve is ook een eindje..............succes
Genève is 750 km, Z-Frankrijk 1200. Die motorkilometers houden ons echt niet tegen. Daar doen we het voor. Bovendien sluiten we zo ook de dure tolweg uit. Die reis naar het Zuiden kost toch al snel 300 euro aan tol en benzine. Die kunnen we nu lekker besteden aan gastenkamers en motorkilometers.
 
Dichtbij, goeie accommodaties en zo veel haarspelden als je maar op kunt: Luxemburg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan