Sukkel op rode Pan-European

6 motorrijders a 30 seconden = 3 minuten tijdwinst totaal! Dat gaat toch al tellen :)

Maar wel een leuk stukje en een nog leukere lemming :)
 
Associaal rijgedrag komt voor . . . maar on nu een PAN-rider te betittelen als een "megabrede brommerrijder " gaat zelfs mij als EX pan rijder ( 3 versleten ) toch te ver .
 
Aardig verhaaltje iid, met een nog betere contra reactie die de spijker op de kop slaat.

Relax mensen! Ja er rijd een langzamere rijder voor je, wat dan nog? dan doe je het toch ook even rustiger aan, echt de tijd die je er op verliest is te verwaarlozen. Het is de tendens in het hele Nederlandse verkeersbeeld. Ik rij mijn snelheid(zij het het te hard of te langzaam) en als jij die snelheid niet rijd dan rij je te langzaam dus dan moet ik er door, hoe dan ook. Als ik hier op de weg zit heb ik altijd(terecht) het idee dat er iemand in je nek loopt te hijgen die sneller moet zijn. Want anders is hij niet optijd voor de koffie..

Die eigenwijsheid is het lichtende voorbeeld dat het Nederlandse verkeersbeeld bepaald.
Er word heel zelfzuchtig gereden, echt niet dat er een paar kilometer langzamer gereden wordt als de voorganger. Dit geeft veel snelheidsverschillen waardoor iedereen het nodig vind om in te halen, daarmee weer een nog haastiger figuur ophoudend die lekker bumperklevend wacht tot hij er op de derde baan voorbij kan schieten. Meteen beide op de rem staand als er een 2 kilometer langzaam rijdende voorligger niet aan de kant gaat, en dan maar drukken om er langs te komen als er geen baan over is. Ach dan halen we gewoon rechts in, en gooien we hem er aan het einde van de afslag toch gewoon nog even tussen; ben ik toch weer 4 auto's opgeschoten... :? Raar he al die vertragingen(al dan niet bij wegversmallingen).

Iemand ooit wel is gekeken hoe het er in files aan toe gaat..? Nee we laten de auto niet rollen met een beetje afstand. Ben je gek, dat kost zeker en halve seconde. Dat ik dan om de 5 seconden op de rem moet staan en het achterliggende verkeer daar ook weer mee doe stoppen ligt echt aan de voorganger hoor.. :X

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Rede van die duidelijkheid voor mij is het terugkomen uit Australie. Wat een wereld van verschil.. Ook op een 4 baans weg gewoon lekker allemaal 100 of 110 waar toegestaan; geen 115 geen 120. Nergens niemand die loop te drukken, heerlijk rustgevend. gewoon een beetje rekening houden met elkaar, is dat nou zo moeilijk. Het enige wat we hier kunnen is fitten op de buurman omdat we geen ruimte hebben om te bewegen.

Probeer nou is; gewoon voor de lol, iets onder de maximum toegestaande snelheid te rijden. Of gewoon 105 inplaats van 110 achter uw voorganger op de eerste baan daar waar 100 toegestaan is.. af en toe dat gaspedaal matigen. Moet je is kijken hoe rustgevend dat is.


Leon

ps niks tegen de TS persoonlijk hoor, u bent niet de enige.
 
Laatst bewerkt:
Probeer nou is; gewoon voor de lol, iets onder de maximum toegestaande snelheid te rijden. Of gewoon 105 inplaats van 110 achter uw voorganger op de eerste baan daar waar 100 toegestaan is.. af en toe dat gaspedaal matigen. Moet je is kijken hoe rustgevend dat is.


Leon

Dat ging niet.

Er stond file.


_O-
 
Probeer nou is; gewoon voor de lol, iets onder de maximum toegestaande snelheid te rijden.

Vind dat gevaarlijk met de auto, en heel gevaarlijk met de motor.
Je komt genoeg oude van dagen tegen die 90 doen waar je 100 mag. Kom jij aan met je normale 110, heb je even 20km snelheidsverschil. Is af en toe even schrikken.

Met de motor vind ik het onverantwoord omdat door die snelheid je maar net voor of gelijk op gaat met vrachtwagens. En je verdwijnt in het drukke verkeer aan de rechterbaan.
 
Probeer nou is; gewoon voor de lol, iets onder de maximum toegestaande snelheid te rijden. Of gewoon 105 inplaats van 110 achter uw voorganger op de eerste baan daar waar 100 toegestaan is.. af en toe dat gaspedaal matigen. Moet je is kijken hoe rustgevend dat is.
Rustgevend, hmpf. Ik vreet mezelf van binnen op als ik op de motor van die zaterdagsmensen voor me heb zitten die 60 op 80-wegen rijden.
Daarnet ook nog zo'n kampermercedes met aanhanger vol met zand, eerste bochtje, hoppaaaaaa lading zand dwars over de weg...

Ik moet zeggen dat ik blij ben als student de luxe te hebben om op doordeweekse dagen de mooie bochtige wegen voor mezelf te hebben :]
 
Dat ging niet.

Er stond file.


_O-


Niet specifiek bedoeld voor jouw probleem, maar je begrijpt t idee toch. Ik begrijp je situatie best, ik ben ook niet heilig hoor. Ik bedoel als ik de Stelvio rij dan blijf ik ook niet netjes achter het vakantieverkeer hangen.. :]

Leon
 
Vind dat gevaarlijk met de auto, en heel gevaarlijk met de motor.
Je komt genoeg oude van dagen tegen die 90 doen waar je 100 mag. Kom jij aan met je normale 110, heb je even 20km snelheidsverschil. Is af en toe even schrikken.

Met de motor vind ik het onverantwoord omdat door die snelheid je maar net voor of gelijk op gaat met vrachtwagens. En je verdwijnt in het drukke verkeer aan de rechterbaan.

Geef ik je gelijk in. Maar als je daar 100 of iets minder rijd dan is dat gat al een stuk minder groot. Ik zal ook 110 rijden als de situatie het toelaat, maar als het druk is dan vind ik het niet erg om er even met 100 achter te blijven hoor, beter dan dat ik hem er links nog snel even tussen moet gooien en constant aan het schuiven ben, kost meer moeite en irritatie en je schiet er niks mee op. Maar dan ga je al te snel een beetje teveel in op de verschillende situaties. Het gaat me meer om die tendens, het zelfzuchte. Daardoor ontstaat veel irritaties.

Geef je ook gelijk dat op de motor andere regels gelden, ik rij ook altijd defensief op de 2 wieler. Niet achter een vrachtwagen hangen want ze zien je niet etc. Ging me alleen maar ff om het idee.


Leon
 
Ook hieruit blijkt maar weer dat niet alleen de Automobilisten schijt aan mekaar hebben, maar ook de Motorrijders. Dit is een algemene tendens in de maatschappij. Ieder voor zich en schijt aan alle anderen :( . Wat mij betreft erg jammer maar wel een harde constatering.

Inderdaad zo is het.
Er zijn zoveel motorrijders dat deze onderling elkaar het leven zuur gaan zitten maken.
En dan hier op dit forum gaan liggen janken als iemand een foutje in het verkeer maakt, of als ze even moeten wachten achter een ander type motorfiets.
:(
 
Rustgevend, hmpf. Ik vreet mezelf van binnen op als ik op de motor van die zaterdagsmensen voor me heb zitten die 60 op 80-wegen rijden.
Daarnet ook nog zo'n kampermercedes met aanhanger vol met zand, eerste bochtje, hoppaaaaaa lading zand dwars over de weg...

Ik moet zeggen dat ik blij ben als student de luxe te hebben om op doordeweekse dagen de mooie bochtige wegen voor mezelf te hebben :]

Zie boven ;) Geef je ook geen ongelijk hoor, ga je net lekker zitten voor dat mooie stuk, krijg je dat.Zou er dan ook langs gaan, 20km/u onder de max is veel en jij gaat veel sneller die bochten door. maar zitten daarvoor nog 5 auto's en een vrachtwagen dan wacht ik wel tot het 2baans wordt, er een rood stoplicht komt of een andersinds veilig moment. Gewoon een beetje rekening houden met de rest, dat was mijn bedoeling met t verhaal.

Leon
 
Zie boven ;) Geef je ook geen ongelijk hoor, ga je net lekker zitten voor dat mooie stuk, krijg je dat.Zou er dan ook langs gaan, 20km/u onder de max is veel en jij gaat veel sneller die bochten door. maar zitten daarvoor nog 5 auto's en een vrachtwagen dan wacht ik wel tot het 2baans wordt, er een rood stoplicht komt of een andersinds veilig moment. Gewoon een beetje rekening houden met de rest, dat was mijn bedoeling met t verhaal.

Leon

Mee eens om rekening met elkaar te houden. Maar in deze situatie reed meneer / mevrouw zo'n 10 kilometer per uur. En regelmatig stil staan. Als je dan toch gaat stil staan, ga dan voor de grap even op het midden van de baan stilstaan, dan kan de rest er langs en kan jij weer rustig doorrijden.

That's all. I
 
ik vind iemand opduwen tussen de file door omdat je zelf je niet aan de gedragscode wilt houden not done.
Ik vind het niet op even zij gaan omdat je er niet door kunt (of denkt te kunnen) eveneens not done.
Ook als je tussen de file doorkachelt moet je in je spiegels kijken!
 
Wie heeft het over opduwen? Ik had het over 6 motoren die achter iemand anders rijden. 6 die er niet langs kunnen. Was geen sprake van opduwen.

Maar goed.

Overigens zag ik hem gisteren weer rijden en het was inderdaad een Pacific Coast. Ik met mijn grote b*k. Moet eerst maar eens mijn Honda's gaan leren :) voor ik valselijk Pan European bestuurders beschuldig ;)

Sorry, jij met je rode Pan European en je rode helm.

Maar jij, JIJ, JIJ met je rode Pacific Coast en je rode helm, ja JIJ, nou pfff ;)
 
Wie heeft het over opduwen? Ik had het over 6 motoren die achter iemand anders rijden. 6 die er niet langs kunnen. Was geen sprake van opduwen.

Maar goed.

Overigens zag ik hem gisteren weer rijden en het was inderdaad een Pacific Coast. Ik met mijn grote b*k. Moet eerst maar eens mijn Honda's gaan leren :) voor ik valselijk Pan European bestuurders beschuldig ;)

Sorry, jij met je rode Pan European en je rode helm.

Maar jij, JIJ, JIJ met je rode Pacific Coast en je rode helm, ja JIJ, nou pfff ;)
Daarom heb ik nou een blauwe motor met een zwarte helm. Daar zijn er zoveel van, kan niet missen dat je de verkeerde aanwijst, en dan voel ik mij niet schuldig! *O*

Niet dat ik mij misdraag, kan het geld voor de boetes beter spenderen aan... een weekendje weg op de motor? :+
 
dat van de file in file herken in...

meestal mensen die weinig rijden inderdaad....
of grote motoren (bankstellen).


Je houdt als je erachter rijdt toch een beetje afstand, maar niet teveel (klojo die van baan wisselt)
Meneer die niet durft om de haverklap een noodstop (met moeite gevaarte rechtop weten te houden... iets met stuur gedraaid en rem)
gat linksvoor, blijft tussen de auto's rijden....
ondertussen rijden er 12 man achter...

deze persoon werd HARD ingehaald door een hele hoop collegarijders bij het eerste het beste grote gat.... waar deze wel inreed.... Waarom zou je zeggen? -> hij moest de afslag hebben B|

volgens mij heeft ie t geweten, kwam aardig wat herrie uit die pijpen die we hadden :+
 
~
[afbeelding]

quote]

Als begeleider van verstandelijk beperkte mensen neem ik aanstoot aan dit plaatje. Denk even na voordat je dit soort onzin post.

Geloof me; Als jij een verstandelijk beperkt kind krijgt piep je wel anders.

Ik weet dat er een zijspanner met een down syndroom kind op het forum zit.

Ik stel voor dat je het plaatje verwijderd, en in het vervolg beter na denkt.
 
Probeer nou is; gewoon voor de lol, iets onder de maximum toegestaande snelheid te rijden. Of gewoon 105 inplaats van 110 achter uw voorganger op de eerste baan daar waar 100 toegestaan is.. af en toe dat gaspedaal matigen. Moet je is kijken hoe rustgevend dat is.

Ik doe dat weleens als ik in de Cuore ( -O- ) van m'n vriendin rij en ik vind het eigenlijk helemaal niet rustgevend.

Als je wat langzamer rijdt, ben je toch meer 'lijdend voorwerp' van de acties van andere mensen en dat vind ik niet fijn. Ik rij liever zelf wat harder waardoor ik zelf het initiatief in handen heb en niet (veel minder) afhankelijk ben van de acties van anderen.

Maar goed, zo beleef ik dat. :)
 
Door de file heen rijden is niet alleen een kwestie van het volgen van de gedragscode maar ook een van durven en kunnen. De een heeft nu eenmaal een bredere motor dan de ander (of denkt dat ;) ) en gaat daardoor rustiger door de file en vaker in de remmen zodra de auto's wat dichter op elkaar staan. Het heeft onder andere te maken met rij ervaring denk ik.

Ik vind dat, als je in de file rijdt, je ook in je spiegels moet kijken. Als je dan ziet dat er ineens een of meerdere motoren achter je rijden, ga dan even aan de kant zodat zij hun hogere snelheid aan kunnen houden. Het komt de doorstroming van de motor-filerijders ten goede en voorkomt irritaties.

Het probleem zal zijn dat veel onervaren file rijders zo gefocust zijn op de beperkte ruimte voor zich, dat ze niet een blik durven te werpen op hun spiegels. Althans, zo ervaar ik dat als er een langzamere voor me rijd.
 
ongeacht de breedte... ik prop m dr gewoon tussen, evt met wat "los" gas (toeteren is meer voor gevaren)....

krijg wel eens van de rijders achter me te horen (als ik met de GTR ben) of ik tegen een aantal autos schuurde of dat t gewoon zo uitgemeten was :+ eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat ik soms wel eens vergeet dat ik er koffers aan heb zitten ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan