Suomy, Arai of AGV

Ik heb het blad, maar de test beslaat 18 pagina's, een beetje te veel om even te scannen. Het is dan ook véél meer dan een testje in de zin van: 'goh, wat zit-ie lekker', of 'wat een beroerde pasvorm', maar een professioneel in laboratoria en een windtunnel uitgevoerde test. Ik heb het blad nu niet voor me liggen, maar volgens mij was de S1 op nr. 1 geëindigd, met een bepaald type Shoei op de tweede plek (of precies andersom). Die S1 was in ieder geval ook veruit de stilste helm. Sommige helmen, o.a. de AGV Ti-Tech, bleken op het gebied van schokdemping op verschillende punten de EG-goedkeuringsnormen niet te halen.........
Tijdschrift kost 4,10 euro en dat is een prima investering als je serieus met je veiligheid bezig bent, dus kijk maar even zelf in de bladenwinkel (vanaf dinsdag ligt er overigens het volgende nummer, dus je moet snel zijn....................).
Niet meer nodig zie ik, ik ben namelijk in het bezit van de nummer 1 (als een van de eersten volgens mij).....

*O* *O* *O* *O*



Schuberth S1 Rulez :} 8-) :Y *O* :P *D .
 
S4muis en Triumph-collega: Geef 4,10 euro uit aan het nu in de winkel liggende Nr. 16 van het Duitse tijdschrift Motorrad van 22 juli 2005. 18 bladzijden lang een heel professionele test van 20 helmen in alle prijsklassen. Enorme verschillen in testresultaten (ook windtunneltesten, laboratoriumtesten e.d.). Niet alle goedgekeurde merken blijken aan de eisen te voldoen........
Sterkte bij de keus!
Welke tijdschriftenwinkel heeft dat blad zeker?

Ik kon dat blad niet vinden in de boekhandel hier om de hoek.
 
Hierbij de einduitslag van de uitgebreide helmtest (weergegeven op 18 pagina's) van het Duitse 'Motorrad', waar ik al een paar keer naar verwezen heb bij dit topic.
(inmiddels een afzonderlijk topic van gemaakt)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan