Suomy helm kopen met lichte schade

RempageR1

Die hard MF'er
22 sep 2003
819
86
Zuid-Holland
Haloa, ik kan aan een special edition helm kopen die 1 keer van de vorige eigenaar zijn spiegel is gevallen. Hierdoor zit er een krasje op de helm, op zo'n plastic kapje wat op de bovenkant zit. Moet ik het nu niet doen omdat de helm schade heeft of valt het wel mee?

Moet ik rekening houden met de leeftijd van de helm? Hij is 3 jaar oud. Ik hoor wel eens dat helmen maar een aantal jaar meegaan. Klopt dit?

Er wordt nu 200 euro voor die helm gevraagd, is dit redelijk of niet?
 
Haloa, ik kan aan een special edition helm kopen die 1 keer van de vorige eigenaar zijn spiegel is gevallen. Hierdoor zit er een krasje op de helm, op zo'n plastic kapje wat op de bovenkant zit. Moet ik het nu niet doen omdat de helm schade heeft of valt het wel mee?

Moet ik rekening houden met de leeftijd van de helm? Hij is 3 jaar oud. Ik hoor wel eens dat helmen maar een aantal jaar meegaan. Klopt dit?

Er wordt nu 200 euro voor die helm gevraagd, is dit redelijk of niet?

ouwe helmen hebben een levensduur van een jaar of drie (zelfde als die peltor-helmen die je in de bouw/bosbouw ziet met oorkappen enzo) aangezien daar een weekmaker inzit die na verloop van tijd (zon, kou/warmte) uit het plastic verdwijnt waardoor deze broos wordt...

de nieuwe helmen van glasfiber enzo..hebben beschermlagen en gaan veeel langer mee ....10 jaar of langer....durf niet te zeggen dat je noooit meer een andere hoeft te kopen maar weeet wel dat ze dik lang meegaan

zelf zou ik investeren in een nieuwe onbeschadigde.....ik zou het risco niet willen lopen dattie hersteld is ofzo (kan dat eiglijk?) en bj de eerst ede beste crahs in stukken uiteenspat

sucses
 
En als je het al zou doen is het mijn inziens veels te veel geld!

Je koopt er geen toprange suomy of arai voor, maar voor 200 euro heb je wel een leuk helmpie hoor!
 
Kopen van een oude helm heeft enkel maar nadelen.
De pasvorm staat naar het hoofd van de oude eigenaar wat het al niet aantrekkelijk maakt.

Tel daarbij op de leeftijd en de beschadiging.
Zou voor die helm nog niet eens 10 euro overhebben.
 
Je kan beter wat geld bij leggen, en een nieuwe kopen, voor niet zo veel geld, heb je al een redelijke helm
 
voor dat geld wil ik mog niet eens in een gebruikte helm pissen.
Buiten het feit dat ie 3 jaar oud, en naar het hoofd van een ander is gevormd en schade heeft vind ik het ook een smerig idee om een helm waar iemand in heeft lopen zweten en snotteren op mijn kop te zetten.
Als dat een beetje je budget is rij dan eens naar noord-scharwoude, bij madracingverkopebn ze o.a. nitro-helmen, die zitten ook in die prijsklasse, en dan heb je een nieuwe, goedgekeurde helm op je hoofd.

n1000v_06.jpg

PRODUCT DESCRIPTION:
Never in the field of human headgear has such specification and such style been available to so many - for such a low low price....



New Tri-Composite light weight Shell.

New 'Aerotech' airflow stabilising system.

New Antiallergenic lining system.

Latest ECER22-05 standard.

ACU Gold Standard.

Fibreglass shell construction.

Full adjustable 'Aerofoil' venting, exhaust and stabilising system.

3 point face and visor venting system.

Quick release visor with accessory visors available.

Double 'D' retention system.

Multi sized cheek pads for adjustment of fit.

Removable and washable lining for hygiene and comfort.

Open cell foam comfort liner.

4 colourways available

Comes with it's own padded carry-bag for those long haul fly away meetings
 
Haloa, ik kan aan een special edition helm kopen die 1 keer van de vorige eigenaar zijn spiegel is gevallen. Hierdoor zit er een krasje op de helm, op zo'n plastic kapje wat op de bovenkant zit. Moet ik het nu niet doen omdat de helm schade heeft of valt het wel mee?

Nee, niet doen. Koop gewoon een nieuwe.
 
Als je ZEKER weet dat de helm alleen van de spiegel is gekukeld (zonder hoofd er in ;) ) dan zal het wel loslopen, maar anders bestaat het gevaar dat het dempingsmateriaal IN de helm dunner is geworden (de buitenschaal veert terug, maar het absorptie materiaal niet) en daarmee minder beschermend is. Als je toch nog 200 euro wilt uitgeven zou ik een nieuwe kopen (desnoods een minder modieuze als je niet meer dan 200 euro wilt uitgeven).

Verder: Die 3 jaar voor een Polycarbonaat helm is wel wat erg scherp gesteld, ga gerust van 5 of 6 jaar uit. In het Engelse blad Ride hadden ze eens een 30 tal oude poly-carbonaat helmen van diverse pluimage en leeftijd vernietigd en niet eentje die uit elkaar "spatte" (dit is nl het gerucht dat er met een oude PC helm zou gebeuren) of anderzinds ernstige tekortkomingen vertoonde. Zelfs een 23 jaar oude AGV helm gaf nog redelijke bescherming (rekening houdend met toenmalige helm-standaards). Daarentegen kevlar of glasfiber helmen hebben ook niet het eeuwige leven omdat het binnenwerk dunner wordt en de helm na verloop van tijd "te groot" wordt. Ofwel, als je veel rijdt kun je net zo goed een PC helm kopen (ding is op nog voordat de schaal de tijd heeft gehad te degenereren), als je daarentegen minder km's maakt in een relatief lange periode kan een kevlar of glasfiber helm extra interessant zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook nooit een gebruikte helm kopen, zeker niet beschadigd en 3 jaar oud.
Ik heb zelf dit weekend een splinternieuwe HJC helm gekocht voor €229.
Dus voor het geld hoef je zeker geen 2e hands helm te kopen.

Bedenk ook dat een helm belangrijk is voor je eigen veiligheid en dus niet slim om daarop proberen te besparen.
 
Een goeie raad.....bezuinig niet op je helm (ik weet er alles van anders zat ik hier niet meer)
Ondanks dat ie pas 1 keer gevallen is wil niet zeggen dat er geen zwakke plek inzit.
ikzelf zou het dus niet doen, maargoed het is jou hoofd natuurlijk ;)
 
Om wat voor "special edition" helm gaat het?
Als het om die yzf-R versie gaat (gezien je username) moet je het zeker niet doen. Daar kun je nieuw nog wel aan komen voor 200-250 euro...
 
...

Ofwel, als je veel rijdt kun je net zo goed een PC helm kopen (ding is op nog voordat de schaal de tijd heeft gehad te degenereren), als je daarentegen minder km's maakt in een relatief lange periode kan een kevlar of glasfiber helm extra interessant zijn.

Dat was voor mij de hoofdreden om een polycarbonaat helm te kopen.
Ik verwacht hooguit drie jaar met een helm te doen en vermoed dat de bekleding aan de binnenkant dan redelijk versleten zal zijn.

En ook zat/zit de HJC CL-Max helemaal goed, beter dan de Sy-Max (die zat ook goed, maar net niet zo lekker als de CL-Max :? )
 
Haloa, ik kan aan een special edition helm kopen die 1 keer van de vorige eigenaar zijn spiegel is gevallen. Hierdoor zit er een krasje op de helm, op zo'n plastic kapje wat op de bovenkant zit. Moet ik het nu niet doen omdat de helm schade heeft of valt het wel mee?

Moet ik rekening houden met de leeftijd van de helm? Hij is 3 jaar oud. Ik hoor wel eens dat helmen maar een aantal jaar meegaan. Klopt dit?

Er wordt nu 200 euro voor die helm gevraagd, is dit redelijk of niet?

je koopt die nu voor 200 euro

suomy.nl
 
:^

Echt ni doen joh...

Op de theorie les hebben ze eens een opengezaagde helm laten zien die gevallen was. Op de plek waar hij gevallen was zat ook alleen maar "een klein krasje" langs de buitenkant. Maar inwendig was het beschermend materiaal ingedeukt. Maw als je serieus zou botsen en je valt op dezelfde plek dan is dat ni goed ni!

Bovendien...200€ voor ne gebruikten helm? I don't think so...
 
Whow ik ben nog nooit zo`n unaniem topic tegen gekomen hier :)

Ok ik koop hem niet, en ga op zoek naar iets nieuws. Bedankt!
 
Dat was voor mij de hoofdreden om een polycarbonaat helm te kopen.
Ik verwacht hooguit drie jaar met een helm te doen en vermoed dat de bekleding aan de binnenkant dan redelijk versleten zal zijn.

En ook zat/zit de HJC CL-Max helemaal goed, beter dan de Sy-Max (die zat ook goed, maar net niet zo lekker als de CL-Max :? )
ik doe al een jaar of 3 met mijn shoei, en ik rij het hele jaar door, geen probleem met de bekleding hoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan