Suomy <==helmen==> Arai

Thieutje

MF'er
18 apr 2003
127
0
Kuurne - Belgium
Heeft iemand ervaringen met één van deze merken van helmen.

Ik dacht aan de
Suomy SPEC 1 R Replica Xaus Blue die goed zit.
Word de replica reeks geleverd met het kleur van vizier zoals de helm voorgesteld is op de site van Suomy ? of is dit een optie ?

De Arai Rx7 reeks is ook wel heel goed maar de kleuren vind ik VEEL minder mooi als van Suomy.

Bepaalde faktoren kan je wel niet weten door hem te passen in de winkel ?
Ervaringen met dit type helmen ?
Voor en nadelen t.o.v. van elkaar.
Welke is de stilste (omgevingsgeluid)?
De sterkste ?

Alle meningen zijn ZEER welkom !!!
Alvast bedankt aan iedereen om te "replyen".

GreetZ
Thieutje
 
Laatst bewerkt:
Ik ben aan het sparen voor de Replica van Max Biaggi. Wel veel geld. Ik heb geen idee of ie goed zit. Moet nog gaan passen. Zijn wel mooie helmpjes. Ik heb wel gehoord dat het goeie helmen zijn. :)
 
Je kan een helm beter eerst passen, en welk model het beste past, daar zoek je de mooiste kleurstelling van uit 8-)

Beter een goede helm, als een showhelm! :+ Maar over het algemeen zijn alle helmpjes van Suomy en Arai wel :9~
Kwaliteit is zowieso top bij beide merken! En elke helm heeft zo zijn voor en nadelen...

dus het antwoord: passen passen passen :P
 
Mee eens, de pasvorm komt op de eerste plaats. Zo heb ik geen shark hoofd, wel een suomy hoofd (blijkbaar). Nadat dit vastgesteld was heb ik gewoon binnen suomy het ontwerp gekozen wat ik het mooist vond. Niet andersom dus.

En arai vind ik te duur...
 
Let op Suomy heeft vaak aanbiedingen, 200 euro terug voor je oude helm! Maakt niet uit wat voor helm of welke staat. Ik heb zelf na een Xlite te hebben gehad nu een Suomy Gunwind en die bevalt prima. Minder geluid en beter comfort. Vizier op de foto is optie je krijgt een normaal vizier erop. Maar idd moet je eerst eens gaan passen misschien zitten ze bij jouw voor geen meter. Zo zitten bij mij AGV en Shark voor geen meter, te dikke kop voor denk ik :9
 
Heeft iemand ervaringen met één van deze merken van helmen.
Word de replica reeks geleverd met het kleur van vizier zoals de helm voorgesteld is op de site van Suomy ? of is dit een optie ?

Ervaringen met dit type helmen ?
Welke is de stilste (omgevingsgeluid)?

Je krijgt er een gewoon vizier bij... ofwel moet je een extra vizier afdingen bij de verkoper })

Ik heb nu een Suomy, ben er zeer tevreden over. Maar laatst heb ik een Arai gepast en vond die toch wel nog beter zitten.

Over de RX7 reeks heb ik wel al veel gehoord/gelezen dat ze niet al te stil zijn.
Volgens de site van Arai zou de Astro/J daarentegen zeer stil zijn.

Pas gewoon verschillende helmen en maak testritjes ermee indien mogelijk...

greetz!
 
Ik heb op de beurs ook een Suomy Spec 1R gekocht,(vd Goorbergh replica)en ben op zich best tevreden over de helm.
Binnenvoering is uitneembaar en de pasvorm is voor mij i.i.g. perfect.
Het enige nadeel is dat hij errug veel lawaai maakt, dat had ik dus niet verwacht.
De helm kostte mij op de beurs 350 euro, winkelprijs 550 euro.
Voor dat geld koop je in pricipe ook een ARAi of SHOEI en deze zijn beide een stuk stiller.
Het enige merk wat voor mij afviel was SHARK, was mijn vorige helm, wat een bagger kwaliteit zeg.

Ik zou volgende keer gewoon voor de ARAI gaan dus of een SHOEI daar was ik ook heel tevreden over.
 
Ik heb 4 weken terug mijn eerste motor gekocht,en moest er dus ook een nieuwe helm bijhebben,nou hoorde ik van goede vrienden van me allemaal goede verhalen over shoei en arai en meer van dat soort dure jongens,dus ik met een budget van ongeveer 400 euro naar de dealer,en passen en proberen en geen 1 stak er echt bovenuit,totdat ik in de hoek een mooie blauw/witte helm zag staan van het merk HJC,nooit van gehoord dus ff proberen,zit dit ding toch in 1 keer als gegoten,dus ik zoeken naar de prijs,dacht dat zal ook wel een dure zijn,kost dat ding maar 135 euro,dus ik nog weer verder twijfelen omdat dat een beetje erg goedkoop was dacht ik en dat zal er dan wel niet veiliger op worden,maar heb er gelijk in de heimat 170km/pu meer gereden en niks mis mee!!Heb hem nou 4 weken in bezit en 2000 km verder en nog geen centje pijn ,ben er erg blij mee! Misschien iemand met soortgelijke ervaring dat goedkoop niet altijd slecht is....

groeten FIASCO2003
 
Ik rij met een HJC helm.. vind het heerlijk

Ik heb mijn helm gekocht bij Damen Lethers (top skin tegenwoordig) Die zeiden dat caberg een 4 (vd 10) scoort. HJC een 7 Shoei en Aria een 9 Dit komt omdat de laatste 2 direct uit de racerij komen (en dus de laatste technologie hebben)

Maar HJCste het beste bij mij Dit is het zelfde als met het aanschaffen van een leren pak. Eerst passen, past het goed dan pas kijken naar de prijs.
 
heb sinds woensdag de Spec1R Bayliss Black, en hij bevalt super :} hiervoor had ik een Gunwind Bayliss (maar lak sprong er vanaf, en via garantie nu de Spec1R kunnen regelen) Beide helmen bevielen me goed.

Suomy's worden met een transparant vizier geleverd
 
omdat dat een beetje erg goedkoop was dacht ik en dat zal er dan wel niet veiliger op worden,maar heb er gelijk in de heimat 170km/pu meer gereden en niks mis mee!!

Dus dat is de definitie van veilig??!! Als je er wel 170 km/u mee kan rijden is'ie veilig |(
 
Zooo wat lopen die fietsen van jullie hard joh, zijn die wel veilig?? |(
 
Quote:
Dus dat is de definitie van veilig??!! Als je er wel 170 km/u mee kan rijden is'ie veilig

Ik had toch gedacht dat mijn tekst duidelijk was voor motorrijders maar ik wil wel ff een aanvulling geven ,ik vind het voor een helnm belangerijk dat je met hogere snelheid(+-170km/pu)gewoon naast je kunt kijken als je een auto inhaalt,bijna alle helmen kun je met 80 km/pu wel naast je kijken zonder dat je kop van je romp word gescheurd maar volgens mij bewijst een helm pas als dit ook mogelijk is bij hogere snelheden.Ook windgeruis enzo speelt natuurlijk mee.Ik hoop dat ik zo iets duidelijker ben geweest,

met vriendelijke groet FIASCO2003
 
Vandaag weer ff gaan passen en .... Damn die Arai helmen zitten toch wel heel goed.
Suomy vind ik heel mooi van graphics maar Arai past me veel beter.
Het word dus een Arai, nu nog uitmaken welke het word.

GreetZ
Thieutje
 
ARAI Astro-J & RX7 corsair reeks ...

Deze helmen voelen hetzelfde aan en sommige kleuren zijn ook hetzelfde.
Is de RX7 de meerprijs waard ten opzichte van de Astro J of niet ?

Graag wat oprechte meningen aub.

GreetZ
Thieutje ...
 
RX-7:
- verwisselbaar interieur
- SNC materiaal
- uitstroom ventilatie
- diffuser ventilatie

ASTRO/J:
- verwisselbare wangstukken
- super CLC materiaal
- FF ventilatie duct

Dit zijn de voornaamste verschillen volgens de site van Arai.
De RX-7 zal dus uit een iets beter (en lichter?) materiaal vervaardigd zijn, en heeft meer ventilatiemogelijkheden. Optisch gezien is die spoiler bovenaan bij de RX-7 toch iets mooier ook :9
 
De Arai Rx-7 Corsair SlideKing vind ik heel wijs en past heel goed maar amaai, .... tot ik het prijskaartje zag |(
825€ VOOR EEN HELM ??????

DJEEZUS en nu had ik eens een goeie helm gevonden ;( ;( ;(
Zijn die nergens goedkoper verkrijgbaar ? ( Ik ben van België)

Greetz
Thieutje
 
825€ VOOR EEN HELM ??????
Zijn die nergens goedkoper verkrijgbaar ? ( Ik ben van België)

Ben ook van België en wil ook binnenkort een Arai, maar dat wordt nog ff doorsparen vrees ik, gezien die hoge prijzen ;(

In Duitsland zijn ze wel goedkoper denk ik.
Check bvb. eens http://shop3.webmailer.de/cgi-bin/ePages.filereader?3eb8c3d302221180271aac172c250679+DE/catalogs/34311&2DProducts (shop3.webmailer.de/cgi-bin/ePages.filereader?3eb8c3d302221180271aac172c250679+DE/catalogs/34311&amp;2DProducts)(Duitse online shop) :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan