Deze gaat misschien de boeken in als de meest onzinnige vraag maar hier komt ie :
Wat kan je beter tanken : Super 98 of Euro 95
Waarom deze vraag :
Ik heb vorige week voor het eerst eens Super 98 getankt (onder het kopje : Super 98 reinigt je blok) met de motor en eigenlijk vanaf het begin vielen al een paar dingen op
1 - het blok draait veel "rustiger"
2 - Iets aan vermogenswinst (al zal dit wel tussen m'n oren zitten )
3 - de bedrijfstemperatuur was iets lager als normaal (zit met euro tussen de 78 en 85 graden ,met super tussen de 76 en 80 )
Daarnet weer even wezen tanken ,deze keer weer gewoon Euro 95 en weer de eerste dingen die opvallen : Blok draait meteen veel ruwer (moet er wel bijzeggen dat binnenkort de kleppen gestelt moeten worden) en de bedrijfs temperatuur ligt hoger
Plus zo traag als dikke s****t door een trechter (zal wel weer tussen m'n oren zitten)
Nu staat er voor de meeste motoren voorgeschreven : octaan 95 (euro 95) of hoger (Super 98 mag dus wel) zolang er maar geen lood in zit
Afgelopen week een discussie gehad met een collega (ook rijder) en volgens hem is afentoe Super tanken niet verkeert ,alleen ga je het constant doen kan het schade aan je blok opleveren
De vraag is dus :
Klopt het wat hij zegt of kan je gewoon constant super tanken (gezien de voorgaande ervaring zit ik er wel hard aan te denken )
Ik doe er ook even een poll bij om te peilen wat de algemene gedachtengang hierover is
Wat kan je beter tanken : Super 98 of Euro 95
Waarom deze vraag :
Ik heb vorige week voor het eerst eens Super 98 getankt (onder het kopje : Super 98 reinigt je blok) met de motor en eigenlijk vanaf het begin vielen al een paar dingen op
1 - het blok draait veel "rustiger"
2 - Iets aan vermogenswinst (al zal dit wel tussen m'n oren zitten )
3 - de bedrijfstemperatuur was iets lager als normaal (zit met euro tussen de 78 en 85 graden ,met super tussen de 76 en 80 )
Daarnet weer even wezen tanken ,deze keer weer gewoon Euro 95 en weer de eerste dingen die opvallen : Blok draait meteen veel ruwer (moet er wel bijzeggen dat binnenkort de kleppen gestelt moeten worden) en de bedrijfs temperatuur ligt hoger
Plus zo traag als dikke s****t door een trechter (zal wel weer tussen m'n oren zitten)
Nu staat er voor de meeste motoren voorgeschreven : octaan 95 (euro 95) of hoger (Super 98 mag dus wel) zolang er maar geen lood in zit
Afgelopen week een discussie gehad met een collega (ook rijder) en volgens hem is afentoe Super tanken niet verkeert ,alleen ga je het constant doen kan het schade aan je blok opleveren
De vraag is dus :
Klopt het wat hij zegt of kan je gewoon constant super tanken (gezien de voorgaande ervaring zit ik er wel hard aan te denken )
Ik doe er ook even een poll bij om te peilen wat de algemene gedachtengang hierover is
Laatst bewerkt: