Super bandenpomp??

Han S

MF veteraan
11 apr 2015
32.535
71.677
https://plattebandd.nl/?fbclid=IwAR1Cb-dIDhxpKJUuPUGo9I_BkPSYSSq72F1bJoBFLm8foMybcBE9kvGB758
Wie heeft hier ervaring mee? Op facebook lees je heel positieve ervaringen van kennelijk vriendjes, of de verkoper plaatst zelf lovende recensies. Maar daarnaast zijn er vernietigende reacties en ook van mensen die wel betaald hebben, maar niets hebben gekregen.

Ik heb een paar vragen gesteld en op een simpele vraag kreeg ik antwoord, maar toen de vraag wat ingewikkelder werd bleef het oorverdovend stil.
Ik geloof namelijk niet dat je hier een motorband mee vol krijgt, al beweert de verkoper van wel. Ik vrees dat het apparaat binnen no time een lege batterij zal hebben en dan zou je 2.5 uur moeten laden, wat in de praktijk misschien veel langer zal zijn.

Ik zo'n klein handig apparaatje past geen grote batterij en geen grote compressor. Bovendien lees ik dat hetzelfde apparaat bij Aliexpress de helft kost.
 
Is geen echte winkel met een voorraad maar een zogenaamde dropshipper. Jij besteld en betaald en dan pas besteld hij in China (AliExpress) voor een veel lagere prijs en laat het direct naar jouw adres sturen. Hij verleent geen service, garantie of wat dan ook. Als je zo'n ding wil hebben zou ik hem gewoon zelf op Ali bestellen.
Ik vermoed trouwens dat het alleen geschikt is voor fietsbandjes, een motorband ga je hier niet mee vol krijgen.
 
Als je de filmpjes ziet op facebook blaas je in no time een motorband vol, maar filmpjes kun je versneld weergeven. Capsules werken prima, mits je er genoeg van bij je hebt want in een 170-90-15 band gaat heel wat gas en er zijn veel grotere motorbanden.

Het probleem van een motor is de beperkte bergruimte, want ik wil niet van die enorme koffers aan mijn motor hebben, dus een klein maar goed werkend compressortje zou ideaal zijn. Ik hoop het nooit nodig te hebben, want het is alleen voor een lekke band onderweg.
 
Ik heb zelf een mini luchtpistool/compressor aangeschaft niet van Wolfgang, maar ter illustratie. Dit is echt shit...
Een fietspomp werkt vele malen beter, de kracht/druk die het luchtpistool genereert is bizar slecht. Deze adverteerde ook alsof het zo vol was. Autoband etc.

Dit ziet er niet heel veel beter uit als ik eerlijk ben. Als je de gok neemt, dus als je geen recenties op kassa enzo tegenkomt, kun je nog beroepen op retourrecht achteraf, het is immers een Nederlands bedrijf,
 
Ze geven trouwens zelf op hun website aan dat je er twee moet kopen. Omdat je met 2 pompen sneller alle banden op kan blazen. Yeah right, gewoon omdat 1 pomp niet het vermogen heeft om meer dan 1 fietsband op te pompen ja.

Die reviews zijn nep. Heb je ooit al eens 50 reviews mét foto gezien?
 
Screenshot 2019-09-11 at 15.17.09.png


Ik zou het wel weten...
 
Bijzonder dat er best veel bedrijven staan ingeschreven op dat adres, wat gewoon een appartement in Amsterdam lijkt te zijn.

Dropshipping is niet heel raar, dat gebeurt wel vaker. Geven ze ook gewoon aan op de website, dus dat is wel eerlijk.
 
Voila:
https://nl.aliexpress.com/item/4000109789949.html
Niet veel goedkoper overigens.
Maar dit soort sites vertrouw ik voor geen meter. Steeds die plugs van "anderen kochten net: nog meer meuk". Schijtvervelend. Alleen al om die reden zou ik hier niets kopen.

€ 38,60 | Multifunctionele 150PSI Automatische Bike Elektrische Inflator Power Bank Oplaadbare MTB Racefiets Auto Luchtpomp Fietsen LED Light
https://s.click.aliexpress.com/e/lAnVy3bE
Hier wel en stuk goedkoper.


Het is rommel, bandje bijpompen is mogelijk, maar van plat naar vol duurt veel langer dan met de hand pompen.
 
Bijzonder dat er best veel bedrijven staan ingeschreven op dat adres, wat gewoon een appartement in Amsterdam lijkt te zijn.

Dropshipping is niet heel raar, dat gebeurt wel vaker. Geven ze ook gewoon aan op de website, dus dat is wel eerlijk.
Als dat geen recept voor betrouwbaarheid is dan weet ik het ook niet.
 
Daar ga je echt geen lege band mee volpompen, en als je hem onder je zadel ofzo meeneemt, is hij ook zo kapot.
 
Een klein handpompje, dat in je gereedschapvakje past, of met de bijgeleverde klem om een framebuis, kost bij de Action € 1.99 en die blijft het doen. Je bent even bezig, maar je band wordt als het moet kogelhard.
 
Die zelfde Action verkoopt ook kleine elektrische bandenpompen voor nog geen 10tje dacht ik. Die doet het redelijk goed..
Ik heb er zelf ook één en heb de behuizing eraf gehaalt. Is nu mooi compact, alleen bij gebruik even oppassen voor de tandwieloverbrenging.
 
Een klein handpompje, dat in je gereedschapvakje past, of met de bijgeleverde klem om een framebuis, kost bij de Action € 1.99 en die blijft het doen. Je bent even bezig, maar je band wordt als het moet kogelhard.
Toch niet die gele van Dunlop? Wat een ellendig ding is dat.
 
Ben ik ff blij dat ik een on board compressor heb slang aan sluiten en pompen maar })
 
Wat is hier het voordeel van in vergelijking met zo'n Co2 capsule?
Hij pompt langer door en je ventiel vriest niet dicht?
Maar vooral het langer doorpompen heb ik niet veel vertrouwen in. Ik ben bang dat hij net als CO2 patronen snel uitgeput is

Voor de ruimte hoef je het ook niet te doen, op Ali zie je dat hij zo groot als een bidon is.
 
Laatst bewerkt:
"steeds een platte band"??(staat in de tekst) Ik gebruik een fietspomp van rond 30 euro..perfect voor thuis. Groot opbrengst, om bij te pompen van 1 bar naar 2,5 bijv.
 
Scoor op de autosloop een minicompressortje van een Smart voor 5 euro. Ik heb er 1 en die gebruik ik al dik 10 jaar voor alle banden die ik moet pompen. Met 7 motoren en 4 auto's is dat best de moeite. Onvermoeibaar. Veel herrie dat wel.
 
Allemaal dezelfde meuk maar dan met een iets ander stukje plastic eromheen.
Ik zie geen gelijkenis met het pompje in de openingspost.
Die ik poste heb ik zelf ook en die werkt. Komt ook niet boven de aangegeven druk. Die in de openingspost kan 10 bar halen, zou kunnen maar ik geloof er niet zo in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan