Jean-Raoul Ducable
MF'er
- 30 okt 2019
- 67
- 35
Beste bikers,
Sinds een jaar ben ik met een SDR 1290 van 2018 onderweg. Een prachtige machine die mij na ruim 30 jaar motorervaring - wel een aantal 'momentjes' heeft bezorgd. Zo schudt de motor bij volle acceleratie soms met de kop en boven 200 km/u voelt de motor niet meer stabiel doordat de voorzijde licht wordt. Nu zou je zeggen dat je ook niet zo hard op een naked moet rijden maar ik woon zowat aan de Duitse grens dus na een paar uur spelen in de Eifel... Tja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Ik heb op een Amerikaans forum gelezen dat de vering op Sport moet worden afgesteld, en naar mijn idee staat ie ook zo ingesteld. Het aantal 'ringen' waarmee de vork door de kroonplaat steekt, is 2 zichtbare ringen (ongeveer 6 mm.). Bandenspanning is 2,4 voor en 2,7 achter, banden zijn RoadSmart 3 (ze zijn wat hard maar de Metzeler 7RR waren zowel voor als achter binnen 2.500 km versleten) met voldoende profiel. De SDR heeft nu 15.000 km op te teller. Heeft iemand ervaring?
Gr Jean
Sinds een jaar ben ik met een SDR 1290 van 2018 onderweg. Een prachtige machine die mij na ruim 30 jaar motorervaring - wel een aantal 'momentjes' heeft bezorgd. Zo schudt de motor bij volle acceleratie soms met de kop en boven 200 km/u voelt de motor niet meer stabiel doordat de voorzijde licht wordt. Nu zou je zeggen dat je ook niet zo hard op een naked moet rijden maar ik woon zowat aan de Duitse grens dus na een paar uur spelen in de Eifel... Tja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Ik heb op een Amerikaans forum gelezen dat de vering op Sport moet worden afgesteld, en naar mijn idee staat ie ook zo ingesteld. Het aantal 'ringen' waarmee de vork door de kroonplaat steekt, is 2 zichtbare ringen (ongeveer 6 mm.). Bandenspanning is 2,4 voor en 2,7 achter, banden zijn RoadSmart 3 (ze zijn wat hard maar de Metzeler 7RR waren zowel voor als achter binnen 2.500 km versleten) met voldoende profiel. De SDR heeft nu 15.000 km op te teller. Heeft iemand ervaring?
Gr Jean