Beste motorrijders,
Hoewel ik veel plezier beleef aan mijn Vulcan 800 classic, blijven de Super Magna en Intruder door mijn hoofd spoken. Waarom ?
Ik vind het kleinere voorspatbord mooier, de ducktail, het grote voorwiel, het zadel (vorm en zitcomfort).
Voornaamste reden van twijfel ligt bij het volle achterwiel van de Super en het feit dat ik de open lichte vorm v-twin van de Intruder dan weer mooier vind dan de massieve (lees overvolle) vorm van de Super V4.
Anderzijds vind ik dan de kleine spaakjesvorm van de Intruder eigenlijk niet mooi waarbij ook het fietsband formaat van de voorvelg van de 800 mij te smal is. (Was destijds ook 1 van de redenen waarom ik niet voor de Vulcan 800 custom koos.)
Waarom dan destijds de Classic ?
Hmm.. eigenlijk geen idee. Hij sprak mij op dat ogenblik aan en de klik was er.
Maar een andere belangrijke reden is het overschakelen naar een cardan of riem.
Besluit staat daaromtrent vast en de redenen zijn niet relevant voor deze vraagstelling.
Wel belangrijk is de keuze tussen de Super Magna of de Intruder enerzijds en wat betreft de Intruder 800 of 1400 anderzijds. Voorkeur gaat naar de 1400 (iets volwassener voorband maat(+) & iets meer vermogen(+) maar luchtkoeling (- ?) tov 800 (waterkoeling (+ ?)).
Nou ben ik normaal best zelfstandig en besluitvaardig genoeg en ik zou liefts het ene model willen kopen en nadien het andere model proberen om zo een keuze te maken maar helaas groeien de euro’s hier niet aan een boom om de ene na de andere motor aan te schaffen/ te ruilen.
had ik graag jullie onderbouwde meningen en eventuele tips over de beide genoemde types.
Is het bvb mogelijk de 80/90 band van de Intruder 800 te vervangen door een 100 mm breed exemplaar en hebben jullie een idee van kostprijs.
Kan achtervelg van de Super vervangen worden door 1 met spaken en eventuele kostprijs.
PS. Ik rij het ganse jaar door, enkel bij glad weer, - temperaturen en sneeuwval blijft ie staan. In tegenstelling tot bij het heropstappen 3 jaar geleden, rij ik graag wat vlotter, hou best wel van bochtenwerk dus 80-85% secundaire wegen en de rest snelweg.
Dank voor jullie medewerking en vriendelijke groet,
Geert
Hoewel ik veel plezier beleef aan mijn Vulcan 800 classic, blijven de Super Magna en Intruder door mijn hoofd spoken. Waarom ?
Ik vind het kleinere voorspatbord mooier, de ducktail, het grote voorwiel, het zadel (vorm en zitcomfort).
Voornaamste reden van twijfel ligt bij het volle achterwiel van de Super en het feit dat ik de open lichte vorm v-twin van de Intruder dan weer mooier vind dan de massieve (lees overvolle) vorm van de Super V4.
Anderzijds vind ik dan de kleine spaakjesvorm van de Intruder eigenlijk niet mooi waarbij ook het fietsband formaat van de voorvelg van de 800 mij te smal is. (Was destijds ook 1 van de redenen waarom ik niet voor de Vulcan 800 custom koos.)
Waarom dan destijds de Classic ?
Hmm.. eigenlijk geen idee. Hij sprak mij op dat ogenblik aan en de klik was er.
Maar een andere belangrijke reden is het overschakelen naar een cardan of riem.
Besluit staat daaromtrent vast en de redenen zijn niet relevant voor deze vraagstelling.
Wel belangrijk is de keuze tussen de Super Magna of de Intruder enerzijds en wat betreft de Intruder 800 of 1400 anderzijds. Voorkeur gaat naar de 1400 (iets volwassener voorband maat(+) & iets meer vermogen(+) maar luchtkoeling (- ?) tov 800 (waterkoeling (+ ?)).
Nou ben ik normaal best zelfstandig en besluitvaardig genoeg en ik zou liefts het ene model willen kopen en nadien het andere model proberen om zo een keuze te maken maar helaas groeien de euro’s hier niet aan een boom om de ene na de andere motor aan te schaffen/ te ruilen.
had ik graag jullie onderbouwde meningen en eventuele tips over de beide genoemde types.
Is het bvb mogelijk de 80/90 band van de Intruder 800 te vervangen door een 100 mm breed exemplaar en hebben jullie een idee van kostprijs.
Kan achtervelg van de Super vervangen worden door 1 met spaken en eventuele kostprijs.
PS. Ik rij het ganse jaar door, enkel bij glad weer, - temperaturen en sneeuwval blijft ie staan. In tegenstelling tot bij het heropstappen 3 jaar geleden, rij ik graag wat vlotter, hou best wel van bochtenwerk dus 80-85% secundaire wegen en de rest snelweg.
Dank voor jullie medewerking en vriendelijke groet,
Geert