Super Magna

shaghrack

Rookie
11 sep 2010
3
0
Amersfoort
Beste Dames en Heren Chopperrijders,

Hopelijk kunnen jullie me helpen met wat goed advies...

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe motor en helemaal weg van de Honda Super Magna 750 ('87/'88), maar vraag me nog altijd af of dat met mijn lengte (1m93 - 87cm lange stelten) wel een verstandige keuze is...

Bij Van Doornekamp in Hoevelaken heb ik in de showroom even kort proefgezeten en moet bij de meeste choppers bekennen dat ik redelijk klem zit met stuur & knieen indien ik het stuur maximaal kantel (incl de Super Magna)...

Valt dit in de praktijk wel mee of kan ik als lange slungel/beginnende motorrijder beter op zoek gaan naar een model met hogere zithoogte (bijv. "gewone" magna v65, hornet?/bandit?) danwel richten op specifieke chopper modellen ...

Alvast bedankt voor jullie reacties....Alle tips/ adviezen zijn meer dan welkom...
 
Dag Fred,

Ben zelf 1,88 en rij ook een supermagna, heb zelf fwc's gemaakt, anders stuurtje, nog héél véél aanpassingen en het rijd erg comfortabel en relax!
En heb een zee van ruimte...


Tevens staat mijn super in de verkoop, dus bij interesse hoot ik't wel!
Mocht het een andere super worden heb ik nog wel'n setje fwc's voor je in de aanbieding!
Zow, dat was mijn verkooppraatje wel weer :-)

Succes met de keuze en de aankoop...
 
Laatst bewerkt:
Heb overigens die FWC's die mattiezzz aanbiedt al meer dan een keer van het asfalt kunnen rapen
 
Ander stuur en wat hogere risers??

Werkt over het algemeen best goed (ben 2 meter, dus heb wel wat ervaring met dit soort akkevietjes)
 
Idd, forward controls en een ape, ik ben zelf 1.88 en kan nog maar net bij mn stuur en steps _O-
Ik zeg: doen, ga maar halen die Super, krijg je geen spijt van
full
 
Een super magna :r :r :r

Misschien is een bril een beter idee...


Zielig figuur, favoriete motor een r6...... Ik rij de ballen, voor zover die ingedaald zijn, uit je scrotum met m'n '85 er Magna.


Ga eerst maar 'ns leren rijden voordat je, totaal ongepast, in andermans topic probeert je vooral ongegronde mening tracht te ventileren. Pisnicht.
 
Heerlijk hoe snel iedereen hier altijd over de zeik is... Waar zie jij overigens staan dat ik R6 rij... Das war einmal
 
Zielig figuur, favoriete motor een r6...... Ik rij de ballen, voor zover die ingedaald zijn, uit je scrotum met m'n '85 er Magna.


Ga eerst maar 'ns leren rijden voordat je, totaal ongepast, in andermans topic probeert je vooral ongegronde mening tracht te ventileren. Pisnicht.

Wanneer meten we trouwens om mijn ballen kwijt te rijden pisnicht?


Als je niet tegen een grapje kunt moet je hier komen... niet zo snel op je teentjes getrapt zijn he... Heb het zelf ook geprobeerd een choppert, kwam er alleen geen bocht mee door zonder alles aan de grond te rijden, vandaar weer weg gedaan..
 
Laatst bewerkt:
Ga weg jij... En loop niet te janken over andermans keuze's!!!
Anders word je strax geen 26 meer!

Oke, ik kan dus weer een paar biertje minder inkopen voor vrijdag....

misschien had ik in mijn eerst post een smiley toe moeten voegen: :+ ;)

edit, gefixt
 
Laatst bewerkt:
een supermagna! Heerlijke fiets maar neem wel fwd controls. Ik ben zelf 186 en merk toch wel dat t een beetje kort is. Die van mij staat nou in delen in de schuur. Ben m een kleine opknapbeurt aan het geven.

En optrekken? Genoeg! R6 trek je toch alleen maar op zn achterwiel. Das t voordeel van de magna. Die blijft op de grond. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je niet meekomt in t verkeer

Mot toch geen vliegtuig worden! :+
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik kan dus weer een paar biertje minder inkopen voor vrijdag....

misschien had ik in mijn eerst post een smiley toe moeten voegen: :+ ;)

edit, gefixt

Da´s beter. :+

Maareum, voorlopig kan ik geen motor rijden, en je het snot voor de ogen rijden, ik zit voorlopig met een kapotte schouder ´thuis..

Heb je nog mooi even tijd om te oefenen... *D :W




Gefeliciteerd alvast met je verjaardag, maak er een mooie dag van! *O*



@TS: De Super M. heeft een zit die, ik schat, 10cm lager is dan b.v. de ' 85er modellen. Probeer op de diverse modellen eerst proef te rijden.
 
Maatje van mattiezzz en mij is 2 meter ofzo, en rijdt al 3 jaar op een Super magna zonder forward controls, alles is mogelijk dus...

@ Bigp, dankje, ik ga nog even oefenen, mattiezz heeft ook al meerdere malen geprobeerd mij bij te houden, maar dat blijkt technisch gezien onmogelijk met een chopper ;)
 
Allen bedankt voor het meedenken en de snelle, soms kleurrijke, reacties ;)

Een setje forward controls lijkt in mijn geval een hoop op te lossen....perfect!
Ik ga eens rondkijken naar een zwart, betaalbaar model... zag er iig recentelijk nog ééntje te koop staan bij motoport in uithoorn ...

Wordt vervolgt...

@BigP... Bedankt voor je aanbod... met bovenstaande tips wil ik toch eerst de Super Magna een kans geven met fwd controls... mocht dit alsnog te laag zijn kom ik graag bij je terug op dit aanbod....

@ Matiezzz.... kan je me een pm-etje sturen met meer info over je supermagna (& eventuele prijs die je in gedachten hebt...heb helaas een beperkt budget)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan