SUPER MOTARDS

Dinky Toy

MF veteraan
2 nov 2001
6.094
1
zegguh dames/heren,

ik wil als tweede fiets misschien een supermotord kopen die ik eventueel makkelijk ff naar een crosser kan ombouwen.

ik dacht eigenlijk aan een KTM LC4 ofzo, zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben of er zelf een hebben.

wat voor maat velgen/banden kunnen onder welke crosser.

en besides een KTM zijn er nog voor andere fietsen die tot een toffe/goede MOTARD om te bouwen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf een KTM 620 LC4 (enduro) aan het ombouwen naar een SM.

What to do:

Vering aan laten passen. Endurovering is te slap voor het betere veeg en drift-werk.
17" velgen aanschaffen en zorgen dat de naaf past! Anders om laten spaken met een passende naaf.

Vervolgens kan je nog 1001 aanpassingen doen, optisch en technisch.

Dit is mijn basis-fiets.

misc.php


Zal binnenkort het eindresultaat posten. Hoop eind van deze week...

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/2045/2b16ff2d63461268b2555b0d158b1808 (620-2.jpg)​
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wil het resultaat dan wel eens zien.


en dan over die aanpassingen wat gaat het kosten en wat MOET je allemaal aanpassen om de wegligging goed te houden?
 
is het trouwens mogelijk om een oude crosser zonder kenteken op kenteken te krijgen ??

heb je nog type's van crossers die makkelijk(er) om te bouwen dan de rest ?

offtopic: dennis, mooie motor
mijn favoriet is de KTM LC4 640 is echt
:} ') :} ')
pic
LC4_SM_steelblue.jpg


 
Laatst bewerkt:
Wil het resultaat dan wel eens zien.

Krijg je zodra het gereed is en het op MotorManiacs gestaan heeft ;)


en dan over die aanpassingen wat gaat het kosten en wat MOET je allemaal aanpassen om de wegligging goed te houden?

Dat ligt geheel aan hetgeen je als basis gebruikt.
Is het een USD 43 of 48 mm voorvork of een conventionele voorvork?
Is je achterveerunit een gewone veer of een progressieve veer?
Wil je hem volledig instelbaar hebben of enkel de basis instellingen?
Informatie bij WP Benelux 0413-255400.

Wat het kost om een wiel om te spaken? Haven't got a clue. Haan wheels ergens in Nederland kan je er alles over vertellen.

Nieuw setje 17" velgen? Gebruikt haast niet te vinden, nieuw weet GuZ je alles over te vertellen maar die heeft hem natuurlijk weer eens flink uit de broek laten hangen en heeft de 'dure' Excel velgen gekocht.

En dan komen er natuurlijk nog de plakbandjes bij. (Dan bedoel ik niet de Tesa multiplakband maar meer de Pirelli SuperCorsa's)
 
Op dinsdag 02 april 2002 18:44 schreef Dennis Sol het volgende:
...Haan wheels ergens in Nederland kan je er alles over vertellen.

Haan Wheels zit in Schijndel, kun je dus mooi met een bezoekje aan WP in Uden combineren.
 
Best wel leuke dingetjes, maar dan meer voor erbij. Weet niet wat de top is van zo'n ding, maar moet ook nog twee wielen overhouden voor de rechte lijn snelheid
 
Klopt het is een fietsje voor erbij kan je een beetje spelen zonder te hoeven scheuren :)

daarom moeten de kosten niet echt de pan uit rijzen
 
Klopt het is een fietsje voor erbij kan je een beetje spelen zonder te hoeven scheuren :)

daarom moeten de kosten niet echt de pan uit rijzen

Totdat je een 'echte' gereden hebt...
Dan wil je nog maar een ding en dat is scheuren. Geheid dat je 9 van de 10 keer je S.S. in de garage laat staan!
 
Totdat je een 'echte' gereden hebt...
Dan wil je nog maar een ding en dat is scheuren. Geheid dat je 9 van de 10 keer je S.S. in de garage laat staan!
ach joh, ze hebben het allemaal heel snobistisch over "leuk voor erbij" maar zijn te bescheten om het echt uit te proberen... de waarheid zou wel es te hard kunnen aankomen. 8-)
 
ach joh, ze hebben het allemaal heel snobistisch over "leuk voor erbij" maar zijn te bescheten om het echt uit te proberen... de waarheid zou wel es te hard kunnen aankomen. 8-)


allebei is het leukste hoor :]

:9


errr sorry ff inloggen
 
Jaja....
You're hooked from the moment you've tried it!

Ik hoop trouwens dat ie zaterdag gereed is.
Zit nog op een setje van Braking te wachten.

Heb je dat setje zien liggen in de vitrine? Die blauwe met Wave schijf? Die ja, die wil ik er op!
Deze dus:
pinze05.jpg


met deze, rechts onder:
dischi01.jpg


Zondag maar meteen de baan op in Veldhoven.
 
Jaja....
You're hooked from the moment you've tried it!

Ik hoop trouwens dat ie zaterdag gereed is.
Zit nog op een setje van Braking te wachten.

Heb je dat setje zien liggen in de vitrine? Die blauwe met Wave schijf? Die ja, die wil ik er op!
nie gezien, maar ziet er strak uit.
Jan (625sc) had iets tegen die klauw, begreep niet zo goed wat.... is toch een knappe?
 
Tis zeker een knappe...en nu nog uitvinden of het ook werkt.

Informeer eens bij hem...plz?
Ben wel schieuwnierig.
 
Wat heeft ie er nu op zitten dan?
'Standaard' heeft een 625 nl. een 2 zuiger brembo. Heeft ie er een 4 zuiger Duke-brembo op zitten?
 
oke dan

Als je een crosser moet ombouwen moet je iig de volgende onderdelen aanpassen:

Velgen
Veering/voorvork

Wat is verder nog een MUST!?

misschien andere achterbrug ofzo ander stuur ik zou graag willen weten wat er nog meer aan MOET veranderen en dan heb ik het eigenlijk nog niet over de looks?

bv banden welke maten zijn het gangbaarst op 17" velgen (120/60-160/60) ofzo?
 
oke dan

Als je een crosser moet ombouwen moet je iig de volgende onderdelen aanpassen:

Velgen
Veering/voorvork

Wat is verder nog een MUST!?

misschien andere achterbrug ofzo ander stuur ik zou graag willen weten wat er nog meer aan MOET veranderen en dan heb ik het eigenlijk nog niet over de looks?

bv banden welke maten zijn het gangbaarst op 17" velgen (120/60-160/60) ofzo?
ik heb ze met standaard karre-wielen en noppenbandjes ook heel wild zien doen...

een crossert doet relatief weinig met zijn voorrrem, een SM des te meer, dus dat is wel een aandachtpuntje

bandenmaten heb je goed, variatie mag natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan