Super motorfiets elektrisch uitgevoerd

Ik zie trouwens wel één voordeel. Als je een burnout maakt, hoor je enkel het geluid van de jankende achterband! Is weer eens wat anders.

En toch zal ik de demperloze pijpen van mijn v-twin missen in de toekomst... -O-
 
toch mooi dat deze ontwikkelingen nu in een stroomversnelling komen.
zelfs nuon rijdt al met elektrische auto's rond :D

misschien binnen 10 jaar dat een elektrische auto heel normaal is in het straat beeld
 
ik weet niet of je het weer maar waterstof auto/motor is ook elektrisch alleen wordt dan de elektrische tijd in de waterstofcel opgewekt. groot voordeel van waterstof wordt dat je het overal kan tanken in de toekomst. en dus niet een accu hoeft op te laden

Wist ik! Maar dat zijn nu juist 2 zaken die het electrisch rijden veel aantrekkelijker zouden maken. Je hebt een langere actieradius en je tankt veel sneller (en water is denk ik nog goedkoper dan stroom)

Groeten, Karl
 
Geïndoctrineer van VN /afspraken van wereldleiders,...mensen op stang jagen met een leuk rampverhaal en dan flink penningen bij ze weghalen. Alles is gebaseerd op aannames.

Voor wat betreft die motor........ :N 't ziet er niet uit.
En in ben verslaafd aan de lucht van o.a. Castrol :/ ,...'k heb het écht nodig.....'t hóórt bij motorrijden.......'t mot dampen/ruiken en herrie maken....en op z'n tijd de handen onder de smeer.... 8-)
:^

Ga nog liever op een electrische stoel zitten.............
 
ik zag laatst een filmpje bij topgear ofzow dat ze reden met een electrische auto...

nou is het idd wel erg jammer dat het geluid van een benzine motor weg is ;( , maar daar voor krijg je het gezoem van de electro motor terug, en in dat filmpje vond ik dat wel hooe cool klinken.

vooral wanneer hij vol gas (hoe moeten we dat nou weer gaan noemen) rijd.

ik zie me al rijden hoor... ffffffffssszzzzzzzzzjjjjiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!! :P

alleen dan niet op dat mission one hok,

waarom moet al die electro zooi zo lelijk zijn

-mission one
-toyota prius
-die honda - prius look alike
 
Laatst bewerkt:
Wie hier van dit forum heeft er nu daadwerkelijk al eens op een elektromotor gereden? Niemand waarschijnlijk. Iedereen heeft 10.000 oordelen klaar over hoe slecht het wel niet is en dat het lelijk is.
Kijk eens naar de afschuwelijk lelijke dingen zoals de suzuki impulse of de brikken in het algemeen waar er vroeger op gereden werd.
Elektromotoren zijn nu in de ontwikkeling net als de verbrandingsmotor toen en kijk eens wat die ontwikkeling ons gebracht heeft.
Elektromotoren moeten ook met een open hart ontvangen worden en dan bedoel ik niet eens om milieu redenen maar met het oog op wat het ons kan brengen.
Straks hebben we prachtige motoren op stroom en dan krijgen we ook stations om die motoren/autos bij te laden. En dan bedoel ik niet zoiets achterlijks als lantaarnpalen met aansluitingen maar gewoon wat nu de benzinestations zijn die dan aansluitingen hebben.

Er moet ook niet dehele tijd geprobeerd worden om een super futuristische look te geven maar gewoon de zelfde looks als de huidige motoren anders krijg je het nooit op de markt.
Bedrijven moeten investeren in ontwikkeling van actieradius en betrouwbaarheid ipv idiote topsnelheden. Regeringen moeten dit stimuleren ipv tegenwerken.
Nu wordt er gewoon af en toe 1 dingetje doorgelaten om de milieufreaks blij te maken.

Ik zie de toekomst al voor me, dikke zonnepanelen in de tuin, windmolentje en dan nog een hometrainer met dynamo voor mijn motor op te laden gewoon lekker gratis tanken.

Als er een betaalbare elektrische motor was dan met een actieradius van een kilometer of 100-150 dan had ik hem allang gekocht.
 
ik weet niet of je het weer maar waterstof auto/motor is ook elektrisch alleen wordt dan de elektrische tijd in de waterstofcel opgewekt. groot voordeel van waterstof wordt dat je het overal kan tanken in de toekomst. en dus niet een accu hoeft op te laden

Er zijn wel degelijk waterstofgestookte verbrandingsmotoren, BMW heeft hiermee flink aan de weg getimmerd en er rijden aardig wat bussen rond die op waterstof lopen (vooral in Duitsland). Maar idd, de waterstofgestookte brandstofcel is het meest bekend, en die zorgt voor energie waarmee electromotoren worden aangedreven.

De vraag is niet of we straks allemaal electro rijden, de vraag is alleen waar de energie verdaan gaat komen, worden het brandstofcellen of accu's???
 
Dat deden ze 10 jaar geleden al in Arnhem!!

Arnhem heeft toch ook al eeuwigheden trolleybussen? Als bezoeker aan die stad vind ik die dingen doodeng: 'k Hoor ze niet aankomen. :(

Zouden de mensen achter "Loud pipes save lives" tegen de elektrische motorfiets zijn, omdat die gevaarlijk stil is? :+
 
.....
Als er een betaalbare elektrische motor was dan met een actieradius van een kilometer of 100-150 dan had ik hem allang gekocht.

Je hebt nu de vectrix, da's een electrische motorscooter die precies dat doet. Kijk maar ff in het scooterforum, er zijn er al een paar die zo'n ding hebben. Blijft alleen wel een scooter...

Heb een paar weken geleden eens op een vectrix mogen rijden, dat was best leuk! Ding heeft een enorm koppel, dus was alles voor bij de stoplichten. Alleen een actieradius van 100 km is voor mij een beetje weinig.
 
Laatst bewerkt:
Elektrisch rijden is helemaal zo gek nog niet.
Gigantisch veel vermogen bij elk toerental. Leuk voor de lessers. :P
Stiekem gaan we dan allemaal ervaren hoe het was om een dikke twin te rijden. :+

Regelbaar weerstandje erin en je kan zelf bepalen hoe hard je aan het gas kan lurken.
Soort 3-standenknop zoals Suzuki nu heeft op de 1000.

Het is dadelijk alleen de vraag;
Hoe gaan we die elektriciteit opwekken?

Zonnecellen is leuk, maar die zijn voorlopig ook nog niet rendabel.
Windenergie gaan onze gevleugelden van kapot.
We gaan dus weer elekticiteit opwekken door op een andere plek zooi te verbranden. :P
 
Voor het milieu hoef je het sowieso niet te doen, de energie word dan nog steeds door energie-centrales opgewekt met ongeveer het energie verlies van een verbrandings motor, deze energie word in een accu( die doormiddel van zwaar milieu vervuilende technieken word vervaardigd) geladen om vervolgens nog eens grof-weg 10 a 5 procent aan energie te verliezen in een electro motor.

ofterwijl
Nu : Verbrandings motor+uitstoot co2> x% aan energie verlies >achterwiel
Later: Energie centrale+uitstoot co2> x%aan energie verlies >electromotor+accu(milieu vervuilend vervaardigt)> 10 a 5% aan energie verlies> achterwiel

het enige voordeel is voor mij het feit dat je bike opgeladen is voor minder dan de huidige prijs van benzine, maar dat weegt voor mij niet tegen de nadelen.

mvg Coen
 
Laatst bewerkt:
Voor het milieu hoef je het sowieso niet te doen, de energie word dan nog steeds door energie-centrales opgewekt met ongeveer het energie verlies van een verbrandings motor, deze energie word in een accu( die doormiddel van zwaar milieu vervuilende technieken word vervaardigd) geladen om vervolgens nog eens grof-weg 10 a 5 procent aan energie te verliezen in een electro motor.

ofterwijl
Nu : Verbrandings motor+uitstoot co2> x% aan energie verlies >achterwiel
Later: Energie centrale+uitstoot co2> x%aan energie verlies >electromotor+accu(milieu vervuilend vervaardigt)> 10 a 5% aan energie verlies> achterwiel

het enige voordeel is voor mij het feit dat je bike opgeladen is voor minder dan de huidige prijs van benzine, maar dat weegt voor mij niet tegen de nadelen.

mvg Coen
een brandstof motor heeft een rendement van ongeveer 25% tegenover een energie centrale met een rendement van 40% tot 50%. en om van ruwe olie benzine tot maken kost ook energie. dus het totale rendement van een elektrische motor/auto is veel hoger als van een brandstof motor/auto als je naar het totale plaatje kijkt.


zoals sommige al gemerkt hebben ben ik een grote voorstander van elektrische motor/auto het is alleen wachten op een goede actieradius
 
juist maar je vergeet de energie die voor het maken van accu's nodig is en de mee brengende schade aan het milieu, neem bv de prius van toyota het vervaardigen van deze accu's kost zoveel energie en is zo milieu vervuilend dat de prius milieu techniesch geen voor uitgan maar een achteruitgang is,

electro motor is effisient dat geef ik toe maar als het op accu's moet moet er nog heel wat gebeuren, maar sowieso kunnen we hier ongetwijfeld uren over door gaan dus . (punt)

ps let niet op spelling en of typ fouten, kijk ff naar de tijd en gij zult t begrijpen
 
Laatst bewerkt:
een brandstof motor heeft een rendement van ongeveer 25% tegenover een energie centrale met een rendement van 40% tot 50%. en om van ruwe olie benzine tot maken kost ook energie. dus het totale rendement van een elektrische motor/auto is veel hoger als van een brandstof motor/auto als je naar het totale plaatje kijkt.


zoals sommige al gemerkt hebben ben ik een grote voorstander van elektrische motor/auto het is alleen wachten op een goede actieradius

Energiecentrales kunnen electrische energie opwekken met een rendement van pakweg 50-60 %. De restwarmte kan nog voor stadsverwarming worden gebruikt maar dat is niet overal een successtorie heb ik begrepen.

Met deze electrische energie kan je waterstofgas maken met een rendement van pakweg 95 %. Je hebt dan zuivere zuurstof als bijproduct.

De waterstof kan je in een brandstofcel omzetten in water waarbij je weer electrische energie krijgt. Rendement 95%. De electromotor kan de electrische energie omzetten in arbeid met een rendement van 98%.

Dus het netto rendement is dan 50%x88% > ca. 45% .
Net iets meer rendement dan bij een (zuinige) dieselmotor bijv.

Met z'n allen moeten we toch die kant op, hoe je het ook wendt of keert.

De vraag is alleen , wordt die energie uit bruinkool, kolen, olie of kernenergie gehaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan