SUPER onderhouden Honda CB-1

Status
Niet open voor verdere reacties.

jump2limits

MF veteraan
15 jul 2008
3.815
7
Zaandam
Hallo lezer,

Ik bied mijn Honda cb-1 te koop aan.
Reden verkoop is dat ik interesse heb in een andere motor.

vraagprijs nu WEER verlaagd, 950 850 750 euro!!

De cb-1 staat bekend om geweldige stuureigenschappen en is dus ook toen het model net uit kwam veel als lesfiets gebruikt. Ook trekt deze motor HEEL pittig op vanwege de korte versnellingsbak. (achterwiel IS mogelijk, geen lef gehad om het te proberen) Deze fiets is dus zowel ideaal voor de beginner als voor de gevorderde straatrijder.

Ik ben de tweede eigenaar en de persoon voor me heeft hem nieuw gekocht (hij is dus nooit als lesfiets gebruikt)

gegevens van de motor:
Model: CB-1
Merk: Honda
Bouwjaar: 1989
Km-stand: 32200 MILES!
Hoeveelheid cc: 400
goed voor 50 PK
25kw MOGELIJK!

Ik ben super zuinig geweest op deze motor aangezien het mijn eerste is/was. Hij start in de zomer keurig zonder choke, en als het wat kouder word start hij ook nog perfect met choke!

Geschiedenis:
eind 2008 heb ik de accu en bougies vervangen en kunnen dus nog aantal jaar mee, ook heb ik toen de olie en het oliefilter vervangen.
begin van de zomer dit 2009 heb ik er veel aan gedaan. Hij heeft een setje bridgestone BT045 banden gekregen, die zijn mij geadviseerd door andere cb-1 eigenaren als beste band voor de cb-1.
Ook zijn toen alle 4 de lagers in het wiel vervangen. Paar weken erna heb ik er een nieuwe DID Kettingset op laten zetten en een paar weken geleden heb ik de remblokjes vervangen. Wat resulteerde in SUPER veel remkracht, alleen helaas doet de achterrem het nu niet meer.
De motor heeft netjes onder een zeil gestaan en vaak schoongemaakt met professioneel schoonmaakmiddel wat ook in de wasstraat word gebruikt (ik werk bij een tankstation met was.)
o.a vaak een nano-coating aangebracht, en behandeld met hoogglans. Dit geeft een supermooi glimmend effect en super bescherming (uiteraard krijgt de koper hem met een verse laag mee)
helaas heeft de motor wel een schuivertje gemaakt wat resulteerde in een krasloze deuk in de tank, dus uit te deuken, wat krassen op het zijkaptje van het motorblok en op de achterkant.

Samengevat:
Banden: achter 70% en voor 95%
Olie en oliefilter goed (en verbruikt niks)
Accu en bougies ZGAN
Lagers samen met de banden vervangen
zo goed als NIEUWE kettingset
zo goed als nieuwe remblokjes
ingekort achterlicht (tussenstuk heb ik nog)
kleinere knipperlichten (orgineel heb ik NIET)
Super schoongehouden
25kw MOGELIJK!

voor foto's zie verder in deze pagina.

Dus eigenlijk is dit gewoon een super fiets voor de kleine prijs van 950 euro!
en biedingen zijn welkom.
 
Laatst bewerkt:
Maar de achterrem doet het nog steeds niet? -O-
succes met de verkoop iig

kwestie van remklauw revisiesetje aanschaffen.

uurtje werk.

kan het misschien zelf nog wel doen als teveel mensen erop afknappen.

maar de + punten wegen goed op tegen de -punten
 
kwestie van remklauw revisiesetje aanschaffen.

uurtje werk.

kan het misschien zelf nog wel doen als teveel mensen erop afknappen.

maar de + punten wegen goed op tegen de -punten


Ik zou het zeker zelf doen voor de verkoop. - 200,- in verkoopwaarde of uurtje werk + setje ;)

Succes met de verkoop
 
Ik wacht de foto's even af. Heb heel misschien interesse.

foto's komen hoogstwaarschijnlijk morgenavond.

heb zelf geen camera en toen mn buur thuiskwam (die wel een camera heeft) was het al hartstikke donker. '(

Hier wel een actiefoto! (motor helaas niet duidelijk zichtbaar)
full


je ziet wel duidelijk dat je met deze fiets geweldige stuureigenschappen hebt.
 
Kickje!

en vergeten te melden: deze fiets is 25KW mogelijk!
het setje is heel makkelijk in en uit te monteren.
en de uitdraai heb ik hier liggen
 
Laatst bewerkt:
dat op het achterwiel rijden is mogelijk, maar je moet er wel erg je best voor doen (zonder koppeling of superkorte vertanding krijg je 'm niet hoger dan een paar cm) verder erg leuke beginnersfietsjes, ben ook erg tevreden met de mijne :).
 
Haha, sorry jongens.

ik heb vrijdag een nieuwe fiets gekocht dus ben er aardig zoet mee zoals jullie vast begrijpen
ik ben vanavond om half 8 weer thuis van mn werk. als er dan nog een beetje licht schijnt zal ik even foto's maken van de cb-1.

sorry voor het ongemak ;)

edit: FOTO'S zijn eindelijk gemaakt.
ik heb een camera geleent die ik straks terugbreng en dan worden de foto's me gemailt dus kan ik ze vanavond als ik uit mn werk kom erop zetten!
 
Laatst bewerkt:
De foto's zijn groter dan toegestaan en daarom geweigerd? staat er

voor mensen met serieuze interesse mail me op jump2limits@hotmail.com dan mail ik je de foto's
 
Zou u de breedte van het blok eens kunnen meten. En hebt u een gedacht van de topsnelheid.

Alvast bedankt
 
Oke das ideaal dus met andere verhoudingen en wat tuning is er meer uit te halen. Welke toeren draait hij dan. Tis voor een project daarmee is de afmeting moet hebben.
 
Zal vanavond me meissie ff laten kijken, vind het wel een leuke fiets om mee te beginnen voor der :)
En je woont lekker dichtbij dat scheelt ook ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan